Trance track gemaakt.

stevy

Ouwe rot
Ben de laatste tijd als een gek tracks aant maken :confused: kan er niks aan doen dak er nog 1 wil delen :(.

deutsche trance... je kent t wel... Lee, scooter, de future trance reeks. Naja heb zelf eens zon "type" trance geprobeert in elkaar te flansen. Commercieel en luide zaagjes. Zelf twijfel ik nog over veel dingen..

opening?
bridge? Past t wel, of staat t niet tussen de track? Of vind je t helemaal niks?
pads niet te hard?

Heb de track geloof ik iets te vaak gehoord :W.

bedankt weer voor jullie meningen en reacties.

link

Gaaf hoor. Catchy thema zit er in. Mooie afwisselingen. De "geijkte" dingen die je in het genre tegenkomt hoor ik terug , wat dat betreft geen vernieuwende dingen. Hoeft wat mij betreft ook niet trouwens.

Thumbs up.

Oke hier mijn comentaar;

Melodielijntje en sfeer is goed, leuk, niet erg verfrissend, maar heb zekers slechtere gehoord !!

Ik ben erg fan van reverb, maar dit is iets te veel van het goede.... 10-15 % minder reverb mag wel...

Vind het geheel niet slecht klinken...

De overloop naar je breakmelodie-lijn dacht ik eerst he ?? gaat ie nou een mix maken ?? maar toen je weer terug ging naar je main-melodie snapte ik het en vond het wel een frisse aangename overgang.

Op het laast heb je een patch ( denk uit vanguard ) gebruikt en dat klonk erg lekker in het gehoor...

Soms hier en daar wat dunnetjes, dat wordt mooi ' verdoezeld ' door je veelvoud aan reverb...

Wat ik wel ' erg slecht ' vind is het loopje dat je gebruikt; daar heb je veel leukere voor, lees; veel veelzijdigere wat jouw nummer zeker niet zou misstaan. Sterker nog ik denk dat je daar een vol punt mee omhoog zou gaan...

Loop/break line mogen wat betreft de drums dus wel beter.

Verder een redelijk goed nummer met veel potentie, mits je dus wat dingen aanpast.... Ik heb hier op het forum zeer zekers slechter gehoord...

Ps; Ik weet niet wat je gebruikt hebt aan; opnemen, kwaliteit geluidskaart ed.... maar het klink vrij aardig !!

Succes !!

De track is goed verzorgd. Ik zal alleen de melodie wat zachter uitmixen.

Kan me herinneren dat je nog niet zolang met muziek bezig bent. Iets van een jaar als ik het goed heb. Als dat zo is ben je goed bezig kerel! :)

bedankt voor jullie reacties !

@mckwok: Vet bedankt!

@jaccis: met het "loopje" bedoel je mn percussie? Die is gemaakt in reason 3.0. Bedankt verder voor je uitgebreide reactie, kga eens t eea aanpassen :)

@chosenminder: "Lid sinds november 2005" :P, bedankt!

Je hebt et goed onder de knie jonge!8>

kvind de verandering vanaf ongeveer 2:30 die later weer afloopt wel een beetje raar.. beetje te hardstyle achtig

wel een uber muzikale melodie.. kvind et erg goed gedaan, maar hij mag wel wat zachter idd..

en ik mis toch wat power, mischien komt dat omdat die melodie te hard staat en dat je daardoor de rest wat slechter hoord

maar nogmaals: ERG goed bezig

Vind de lead geluiden niet zo passen bij het nummer. Die square lead vooral niet.
En idd wel erg veel galm.

die leadjes zijn wel leuk, laten zitten... Zijn net dat geen wat jouw nummer vormt zoals ie is.

Kun je die misschien nog iets voller, sprankelender etc... maken ??

Die reverb ( ben zelf ook grote fan van ... ) mag gewoon een 15 % minder. klinkt je sound toch helder, duur en vergaand, maar verzuipt het net wat minder en das wat je moet hebben.

ik weet ni waarom maar EQ jij eigelijk?....
anders wel is beter doen , of beginnen ermee :)
gaat veel lekkerder klinke...

oke bedankt voor jullie reacties, tog maar weer aan die reeverb sleutelen dan. Hercules... ja uiteraard doe ik dat, denk dat het daar weinig te maken mee heeft.

hoe vaker je em luistert hoe leuker ie wordt.... ( vind alleen je loops/percussie nog steeds wat saai en goedkoop klinken dat wel... )

Is wel een typische plaat waar geen vocals bij moeten, mocht je dat van plan, misschien een whisperende stem of zo hooguit ...

Ik wou nog iets zeggen... maar weet niet meer wat...

Oh ja waar komt je appergator patchje/soundje uit op het laast ( 3.33 m )

Dit is natuurlijk wel goed als je nog geen jaar bezig bent, benieuwd wat je dan maakt over een x aantal jaar .

Re: Trance

Origineel geplaatst door stevy
Ben de laatste tijd als een gek tracks aant maken :confused: kan er niks aan doen dak er nog 1 wil delen :(.

deutsche trance... je kent t wel... Lee, scooter, de future trance reeks. Naja heb zelf eens zon "type" trance geprobeert in elkaar te flansen. Commercieel en luide zaagjes. Zelf twijfel ik nog over veel dingen..

opening?
bridge? Past t wel, of staat t niet tussen de track? Of vind je t helemaal niks?
pads niet te hard?

Heb de track geloof ik iets te vaak gehoord :W.

link

Echt wel goed hoor. Keep it up. Ik heb zelf een ideetje opgedaan om meer afwisseling in de track te nemen

Beste Stevy is een; alrounder module of een VSTi die zo'n beetje alle genres afdekt ook niet iets voor jou ??
Aangezien je creativiteit en je met alle respect verder '' geringe'' setup ??

Niet dat ik er een te koop heb of zo, helemaal niet zelfs ??

maar ik denk dat 1 a 2 alrounders ( gitaren,piano's,fluiten, saxen, pads, leads, violen etc... ) een zeer verwelkomende creative aanvulling zou zijn op je setup ...

Origineel geplaatst door stevy

link [/B]

Fijn he je eigen server, respect man, maaruh ik zou het begin de achtergrond invullingen, de strings e.d. strijk, leads, weglaten en alleen die flute houden, maar de anderen lagzaam omhoog laten komen qua decibel/volume....

Laat de clap stuiteren via link recht links 3/4 op de achtergrond via een ping/reverb, you'll like it, goeie melodie op 1:27 maar de lead komt er te dicht bij en drukt hem helemaal weg overheerst teveel, sorry maar ik schrijf terwijl ik luister daarna pas ik mijn sapelk fouten zo goed mogelijk aan ;)

sweap is vet maarlaat hem 8 maten verder lopen en hij is meer "part of the family", die bridge is echt heel vet, maar ik hoor ook meteen een compleet ander nummer wat het contrast tussen de mix veel te groot maakt, probeer er nog eens die lead zachtjes onder te zetten het zal je verbazen ;)

verder knap werk hoor,.... respect... :halleluja

Re: Re: Trance

Re: Re: Trance

Origineel geplaatst door Galo
Fijn he je eigen server, respect man, maaruh ik zou het begin de achtergrond invullingen, de strings e.d. strijk, leads, weglaten en alleen die flute houden, maar de anderen lagzaam omhoog laten komen qua decibel/volume....

Laat de clap stuiteren via link recht links 3/4 op de achtergrond via een ping/reverb, you'll like it, goeie melodie op 1:27 maar de lead komt er te dicht bij en drukt hem helemaal weg overheerst teveel, sorry maar ik schrijf terwijl ik luister daarna pas ik mijn sapelk fouten zo goed mogelijk aan ;)

sweap is vet maarlaat hem 8 maten verder lopen en hij is meer "part of the family", die bridge is echt heel vet, maar ik hoor ook meteen een compleet ander nummer wat het contrast tussen de mix veel te groot maakt, probeer er nog eens die lead zachtjes onder te zetten het zal je verbazen ;)

verder knap werk hoor,.... respect... :halleluja

Super deze reacties :D Ken idd veel vinden van mn eigen mening in je reactie, kga t eea verwerken!

@jaccis: Ik zou graag met allerlei dingen mijn setup willen verbreden... maar zoals mijn profiel al zegt "intresses: Synths (fuck had ik maar geld)" heb ik eigenlijk financieel probleem :P

Zoals al gezegd is, die square lead klinkt niet echt lekker.
Stereo beeld van bepaalde geluiden is ook niet echt fijn, klinkt wat hol ofzo.
Way too much reverb over de bassline en die 2e lead die er bij 1:27 inkomt past er ook niet echt bij. die lead klinkt toch iets te ruig voor een trance track.
Voor de rest klinkt het wel ok, alhoewel er nog veel aan gesleutelt mag worden.

Cheers :biertje:

Origineel geplaatst door SteveJ
Zoals al gezegd is, die square lead klinkt niet echt lekker.
Stereo beeld van bepaalde geluiden is ook niet echt fijn, klinkt wat hol ofzo.
Way too much reverb over de bassline en die 2e lead die er bij 1:27 inkomt past er ook niet echt bij. die lead klinkt toch iets te ruig voor een trance track.
Voor de rest klinkt het wel ok, alhoewel er nog veel aan gesleutelt mag worden.

Cheers :biertje:

nu ik het zo vaker hoor en mét al dit commentaar valt er idd nog een boel te doen :) thankls alot.

Back