BCF2000 & Cubase VST

gringo

Stamgast
Ik krijg mn BCF2000 faderdoos niet aan de praat in Cubase VST, volgens mij heb ik alles toch goed ingesteld. Bij de remote instellingen kies ik generic remote, in setup kies ik de betreffende BCF poorten, de BCF staat in mackie mode. Helaas blijft hij helemaal dood. Op het blauwe displaytje is ook niets te zien. In Cubase SX werkt alles wel normaal.
Wie heeft een idee?:confused: :confused:

cubase vst ondersteunt dat niet.
werkt alleen in sx

Da's balen als VST dit niet ondersteunt. Helaas kan ik bij remote device geen mackie control kiezen. Kan je niet zelf een BCF configureren bij generic remote met de BCF in zn standaard mode?

Origineel geplaatst door gringo
Da's balen als VST dit niet ondersteunt. Helaas kan ik bij remote device geen mackie control kiezen. Kan je niet zelf een BCF configureren bij generic remote met de BCF in zn standaard mode?

uiteraard kan dat in sx. maar volgens mij heeft vst helemaal geen generic remote module. maar dat weet ik niet zeker , das al zo lang geleden :D

Origineel geplaatst door quifster
cubase vst ondersteunt dat niet.
werkt alleen in sx

dit kan ik helaas beamen...... =(

hierdoor moest ik helaas overstappen van VST naar SX.....

Dan heb ik goed nieuws! Selecteer de generic remote optie, er verschijnt nu een schermpje met VST1-16 en een edit knop. In edit verschijnt er een scherm met preset instellingen, dmv de learn knop en bewegen van bv een fader kan je alle functies configuren. Tis wel ffe werk, maar dit hoeft maar eenmalig.
Belangrijk; start de BCF op in de standaard mode, niet in mackie control. Vergeet ook niet in de generic editor om alle kanalen op receive en transmit te zetten anders lopen de BCF faders niet met de Cubase faders mee en omgekeert.
Mooi spul he, Steinberg!:halleluja

Back