Reggae Party Tonight (was: ry & slobbie)

Fles

THEMATIC
De vocals zijn klaar en daarmee is het de FINAL versie van deze track. ( kan ik eindelijk weer aan een nieuwe track beginnen) Het heeft de track wel goedgedaan IMHO. Het is nu gewoon een recht toe recht aan roots reggae track geworden min of meer. Niet bijzonder verheffend of vernieuwend tuurlijk, maarja, I LOVE IT ;)

http://www.versionist.com/musicitem/11341

:peukie:

Laatst gewijzigd:
Ik zou hem iets sneller doen (paar BPM maar) en probeer de zang en muziek eens wat nootjes te transponeren (om te proberen). Nu zijn er momenten die wat zeurderig/sloom overkomen en dat kun je daarmee misschien opheffen.

Voor de rest een zeer knappe bijdrage. Krijg er nog geen zomers gevoel bij, maar dat kun je oplossen door bovenstaande, vermoed ik. Dan wordt het een zeer goede track en je hebt talent. Klinkt muzikaal en mooi gebalanceerd. :okdan:

:)

geinig muziekje dit !
Sommige sounds vind ik wat minder, bijvoorbeeld die claps, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Op het moment dat de baslijn inviel, dacht ik even dat hij net 'n tikje te laat in kwam zetten, maar dan ook echt alleen de eerste noot. In die baslijn zou imo sowieso wel ietsje meer variatie mogen komen, zeker als je ook maar enige link wil hebben met de goden "Ry & Slobbie".
Misschien een klein dubstukje aan het einde erin bouwen, met lekker veel delay's en een alle kanten invliegende baslijn, aangevuld met evt een "shuffling" orgeltje ?

als je nog eens zo'n stukje laat horen, zou je er dan aub even bij willen zeggen waar je staat met je mobiele cocktailbar ? die miste ik nl.... 8)

Yez....eindelijk weer eens wat reggae op 't forum. De vocalen zijn lekker, echt de juiste feel. De hele begeleiding is leuk, maar veeeeeeeel te steriel en netjes. Braaf pianotje en zoete synthjes. En die low-tom of powerdrum (of wat 't ook maar is) die af en toe langs komt is best lelijk vind ik. De vocalen vind ik ook wat te zoet gemixt.

Dit soort muziek mag best een beetje lofi klinken. Een hele dikke bassline, veel mid op de synths, een beetje overdrive, stoffige reverbs enzovoorts. Het doet me iig wel deugd dat je flink aan het strooien bent geweest met delay's.

Toffe muziek, maar de uitvoering mag wat beter wat mij betreft.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dit soort muziek mag best een beetje lofi klinken.

Ik pik ff deze zin eruit. :)

Het werd ook al gezegd bij een vorige track(s) van mij die ik hier gepost had, vandaar. Waarom moet juist reggae ineens lofi klinken? Ben ik het niet mee eens. OK, het mag wel, maar geld dat niet voor alle stijlen in de muziek? Ik bedoel, oude gitaarmuziek uit de sixties heeft meestal ook een lofi achtige sound. Die zelfde gitaarmuziek wordt nu nog gemaakt en klinkt anno 2006 ook wel anders. Ik wil dus maar aangeven dat mixen van nu en vroeger anders klinken tov elkaar. Gelukkig is de reggae sound ook niet stil blijven staan bij de Black Ark sound...
Bovendien maak ik mijn tracks bijna helemaal in een digitale DAW omgeving. Daarmee moet je ook geen lofi sound mee proberen na te maken. Dat is het paard achter de wagen spannen IMHO. Ben overigens best heel tevreden met deze mix. (al kan het altijd weer beter natuulk...)

Origineel geplaatst door gemmetje
:)

geinig muziekje dit !
Sommige sounds vind ik wat minder, bijvoorbeeld die claps, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Op het moment dat de baslijn inviel, dacht ik even dat hij net 'n tikje te laat in kwam zetten, maar dan ook echt alleen de eerste noot. In die baslijn zou imo sowieso wel ietsje meer variatie mogen komen, zeker als je ook maar enige link wil hebben met de goden "Ry & Slobbie".
Misschien een klein dubstukje aan het einde erin bouwen, met lekker veel delay's en een alle kanten invliegende baslijn, aangevuld met evt een "shuffling" orgeltje ?

als je nog eens zo'n stukje laat horen, zou je er dan aub even bij willen zeggen waar je staat met je mobiele cocktailbar ? die miste ik nl.... 8)

THNX!
Snap wat je bedoeld met de shuffle orgel, maar die heb ik er deze keer bewust uitgelaten...
Cocktailbar is opgeheven, helaas ;-0

Origineel geplaatst door Flesje
Ik pik ff deze zin eruit. :)

Het werd ook al gezegd bij een vorige track(s) van mij die ik hier gepost had, vandaar. Waarom moet juist reggae ineens lofi klinken? Ben ik het niet mee eens. OK, het mag wel, maar geld dat niet voor alle stijlen in de muziek? Ik bedoel, oude gitaarmuziek uit de sixties heeft meestal ook een lofi achtige sound. Die zelfde gitaarmuziek wordt nu nog gemaakt en klinkt anno 2006 ook wel anders. Ik wil dus maar aangeven dat mixen van nu en vroeger anders klinken tov elkaar. Gelukkig is de reggae sound ook niet stil blijven staan bij de Black Ark sound...
Bovendien maak ik mijn tracks bijna helemaal in een digitale DAW omgeving. Daarmee moet je ook geen lofi sound mee proberen na te maken. Dat is het paard achter de wagen spannen IMHO. Ben overigens best heel tevreden met deze mix. (al kan het altijd weer beter natuulk...)
Tsja, het is gewoon de manier waarop ik over dit soort muziek denk. Ik bedoel niet dat 't meteen als een el-cheapo-ghettoblaster of bootleg moet klinken, maar het mag van mij wel een rauw randje hebben. Net als een jazz/blues gitaar die toch net lekkerder klinkt met wat overdrive en een stoffig galmpje. Het mag uiteraard zeer anno 2006 klinken, maar ik vind dit gewoon wat te steriel en te kil, waardoor je de feeling van dit soort muziek mist.

Ik weet niet of je de reggae-achtige projecten van Rhythm & Sound kent? Dat is wat mij betreft een ideale mix tussen een echte reggae sound en moderne elektronica.

Lekkere track hoor....
Hij moet zeker niet sneller...Tempo is perfect zo. Alleen jammer dat het melodietje in de Reggaewereld al een beetje is uitgemolken. Ik vind het wel heel erugh knap gemaakt. Reggae is :kroon:
Welke ..tape..delays gebruik je overigens.............

Greetings van Defaulty

Klinkt behoorlijk professioneel, vind de zang niet helemaal 'je dat', te gladjes ofzo, maar het past wel bij deze muziek, dus eigenlijk is het gewoon goed! hehe.. :okdan:

Back