wav 32Bit float? (0.24) of (16.8)?

BasSSlave

Old-S'Cool
wat houd dit eingelijk in? :float
en wat is het verschil tussen 32Bit float (0.24) of (16.8 )?
dit zijn opties die ik zie als ik ga exporteren in fl studio
ik had al gezocht op forum maar vind er niets over

van de readme;
Contains a combo box where you can set at what bit depth should be created the wave file. You can choose standard 16bit wave file, or two types of 32bit wave output (provides more precise editing in wave editors that support 32 bit wave files, however it's likely that you would not be able to play the file in an audio player). 32bit float (0.24) is the native format of FL Studio'mixer engine, while 32bit float (16.8) is the native format of Adobe AuditionĀ® (also known as Cool EditĀ®).

CD format: If you want to create audio files compatible with CD format use 44.1 kHz, 16-bit WAV files. Check that the Mixer sample-rate is set to 44.1 kHz in the Audio Settings window. Also note that FL Studio does not burn to CD format, it creates audio files ready for burning. Use any 3rd party CD burning program to create the audio CD.

het ligt er aan wat je wilt doen
als je gelijk wilt branden dan is 44,1khz/16bit genoeg
maar ga je nabewerken dan is 32 bits een verstandige keus, dan is je geluid "preciezer"

maar dat was de vraag niet,
float bedoelen ze floating point mee
ik dacht dat dat met rekenen te maken heeft

en 16.8 en .24 heeft weer met de engine en opslaan te maken

Int, float, double

Int, float, double

Hoi,

De term float komt uit de informatica:

In computers zijn er verschillende manieren om met getallen om te gaan. In de meeste procedurele talen (C, Pascal, enz.) zul je, als je met getallen wilt werken, moeten aangeven hoe het getal in het geheugen van de computer wordt gecodeerd. Er zijn een aantal verschillende types:

int: een geheel getal. Dit kan dan ook weer signed of unsigned zijn (pos en neg of alleen pos)

long int: eveneens een geheel getal, maar nu worden er meer bits in het geheugen gebruikt om het getal te coderen. Hierdoor heeft een long een groter bereik.

Float: een gebroken getal. Het werken met gebroken getallen vereist andere instructies die meer rekenkracht eisen.

Double: Eveneens een gebroken getal, maar met meer bits= meer precisie.

Groeten,

Merlin

ik denk dat ik het beter wat anders kan formuleren alhoewel ik het begrip float nu wel beter snap maar uiteraart nog niet begrijp beetje verschil tussen kennis en wijsheid

stel ik ga met wavelab sporen bewerken en daar dus me nr in afmaken wat zou je dan kiezen ?

Back