Wavelab en s3000xl

foxenberg

This really pisses me off
Groot probleem (voor mij althans)...

Als ik Wavelab open om de samplerconfiguratie in te stellen, krijg ik een errormelding en W-Lab sluit dan af.

Recycle werkt wel met de sampler, dus de instellingen van de scsi-card en de s3000 zijn op zich goed. Heb W-lab ook al een aantal malen opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Draai trouwens op XP, maar dat moet ook niet uitmaken, want op een ander machientje liep het wel. Heb ook de ASPI-drivers geinstalleerd (moet wel; anders werkt Recycle ook niet met de sampler)...

Iemand een idee wat het kan zijn?

Re: Wavelab en s3000xl

Origineel geplaatst door foxenberg
Groot probleem (voor mij althans)...
Als ik Wavelab open om de samplerconfiguratie in te stellen, krijg ik een errormelding en W-Lab sluit dan af.

Heeft het niet met je midi/geluidskaart te maken? Dat Wavelab iets zoekt wat hij niet kan vinden en daarom afsluit?

Origineel geplaatst door mikemix
Ook weer welkom, was volgens mij een tijdje geleden.
:o:

jah, volgens mij een jaar of 2 zeker wel :o:
maar ben weer rustig aan het opbouwen 8)

@Catalunya:

Heb ik ook al ingesteld in Wavelab. Echt heel bizar, want heb hem net van een ander machientje afgehaald waar alles wel goed werkte. Recycle pakt hem wel gewoon op in de huidige situatie.

Cheers,
Fox.

Origineel geplaatst door foxenberg
jah, volgens mij een jaar of 2 zeker wel :o:
maar ben weer rustig aan het opbouwen 8)

@Catalunya:

Heb ik ook al ingesteld in Wavelab. Echt heel bizar, want heb hem net van een ander machientje afgehaald waar alles wel goed werkte. Recycle pakt hem wel gewoon op in de huidige situatie.

Cheers,
Fox.

Misschien defragmentatie van de harde schijf een optie. Het kan natuurlijk ook zijn dat wavelab een essentieel bestandje niet zo snel kan vinden. Als laatste optie gewoon wavelab verwijderen en weer opnieuw installeren.

Origineel geplaatst door Catalunya
Als laatste optie gewoon wavelab verwijderen en weer opnieuw installeren.

Tja, dat heb ik ook al tig keer geprobeerd :confused:
Op zich is het niet zo'n ramp; kan gewoon met wavelab een loopje maken en hem dan in Recycle laden om af te werken, maar wil ook af en toe een sample van mijn Akai naar Wavelab exporteren 8~

andere tip: SCSI kaart opnieuw eruit en erin steken. Heb je nog een andere sleuf hem daar even insteken. Zo wordt de kaart opnieuw gelezen. Had ik ook pas last van.

Origineel geplaatst door Catalunya
andere tip: SCSI kaart opnieuw eruit en erin steken. Heb je nog een andere sleuf hem daar even insteken. Zo wordt de kaart opnieuw gelezen. Had ik ook pas last van.

Dat heb ik idd nog niet geprobeerd, maar het blijft wel raar dat de sampler gewoon gevonden wordt door Windows en dat Recycle hem ook vindt... Maar aan de andere kant: het blijf natuurlijk Windows ;)

Idd, tis dat Wavelab alleen onder windhoos draait ,anders
had ik als advies: scoor een oud Macje en klaar ben je.

Heeft iemand overigens ervaring met USB>SCSI kabel en de s3000xl..? Werken ze gewoonweg.. of moet er een speciaal type aangeschaft worden?

Nog een probleem met de s3000xl

Nog een probleem met de s3000xl

Hij loopt niet helemaal synchroon met mijn vst-plugs :confused:
Als ik bijvoorbeeld de LM-7 plug van Steinberg met een 909 kick gebruik en gooi mijn s3000 erachteraan met dezelfde kick, loopt de LM net ff voor. Loopjes uit de sampler klinken ook niet helemaal strak i.c.m. een basskick van de LM7...

Iemand, suggesties ;{

Klingt als een klassiek probleem, nl. latency. Je interne VST's lopen synchroon, maar de midi apparatuur bungelt er wat achteraan. Kun je waarschijnlijk iets beter krijgen door je miditracks een een negatieve delay mee te geven. Maar echt spot on lukt waarschijnlijk niet, kicks gaan "over elkaar heen zweven". Remedie: sample die harware kick in de computer en laat die door een VST sampler afspelen.

Origineel geplaatst door bronswerk
Remedie: sample die harware kick in de computer en laat die door een VST sampler afspelen.

Ja, dat kan ik wel doen, maar dan kan ik mijn samplers net zo goed bij het vuil zetten. Want ook als ik idd de beat via een vst laat lopen, moeten er nog wel loops overheen, en ook die lopen vanuit de sampler niet strak dan... Ik heb de pest aan Reason (vind het zwaar onhandig werken samen met Cubase) dus het zal of een audiofile in cubase moeten zijn of het komt uit mijn sampler en dan kies ik voor het laatste. Bovendien(1) heb ik niet genoeg outs op mijn geluidskaart om alleen maar vst's te gebruiken (4 out)... En bovendien(2) vind ik het zonde van mijn hardware om die er zo werkloos bij te laten staan :stupid

Ben iig achter het Wavelab probleem. Het waren de ASPI-drivers die ik apart nog geinstalleerd voor Recycle. Hij geeft nu geen error meer, maar ik kan nog steeds niet met de sampler werken omdat er nu weer een 'sampler interface error' wordt gegeven... :confused:

Bovendien zie ik in Wavelab tijdens het sampler configureren bij SCSI-device (onder de geselecteerde S3000XL via SCSI) mijn IDE-dvd brander staan. Hier hoort volgens mij altijd 'generic' te staan... :confused: :confused:

Ik word gek!!! :D

Re: clean install..

Re: clean install..

Origineel geplaatst door Vizion
misschien wat radicaal maar heb je al eens aan een schone installatie gedacht?
evt. op een andere hd, en dan kijken of het verschil maakt..

grtz,

Helpt niet. Ik heb gisteren ff een ghost van een clean install teruggezet, vandaar dat ik ook achter dat ASPI-probleem kwam. Ik denk dat ik maar overstap op softsamplers. Ik moet alleen nog steeds een goeie geluidskaart (met minimaal 8 outs) hebben dan...

Back