EMU 1212M / EMULATOR X Set @thomann

Hmmm, dat heb je mooi gespot. De 2e link belooft wel degelijk een SET, dus een 1212m geluidskaart EN de emulator-X 1.5 software voor dezelfde prijs als enkel de geluidskaart. Lijkt me een foutje in hun prijszetting maar wat houdt je tegen om hierop te springen hehe.

Kleine opmerking: het gaat wel over de 1.5 versie terwijl er nu een v2.0 uit is, dus ze zullen nog snel willen dumpen, neemt niet weg dat een versie zonder de soft hetzelfde kost...

dan zal dat de reden zijn. Beetje zelfde verhaal als met de Remote 61 van Novation. Die is daar ook spotgoedkoop terwijl hij in nederland minstens 2 keer zo duur is. Die heb k ook meteen besteld en ben k enorm blij mee. Doen dan maar?

Dan heb k nog 1 vraagje even. Veel mensen gaan voor de actieve reveals van Tannoy. Maar er zijn meerdere soorten met veel verschil in de specificaties.

je hebt de: 5A, 6D en 8 D.

Is de 5A toereikend voor n student op kamers die toch al niet te hard muziek mag maken? 8o)

Verder gespot iets nieuws van yamaha:
http://feedback.nl/?id=55&b=YAHS50M

Origineel geplaatst door Novocain
Dan heb k nog 1 vraagje even. Veel mensen gaan voor de actieve reveals van Tannoy. Maar er zijn meerdere soorten met veel verschil in de specificaties.

je hebt de: 5A, 6D en 8 D.

Is de 5A toereikend voor n student op kamers die toch al niet te hard muziek mag maken? 8o)

Verder gespot iets nieuws van yamaha:
http://feedback.nl/?id=55&b=YAHS50M
Deze vraag kun je beter hier opnieuw stellen:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26693

Ik wil deze kaartjes ook graag bestellen, maar ik ben heel benieuwd wat de afmetingen zijn van de kaartjes. Kan en wil iemand me dit vertelle? Dit i.v.m. de plaats tussen de achterwand van de Pc-kast en de ventilator die onderin zit.
Ik heb daar iets van 15cm plaats namelijk en ik ben benieuwd of ik het daarmee haal. Alvast bedankt...

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ik wil deze kaartjes ook graag bestellen, maar ik ben heel benieuwd wat de afmetingen zijn van de kaartjes. Kan en wil iemand me dit vertelle? Dit i.v.m. de plaats tussen de achterwand van de Pc-kast en de ventilator die onderin zit.
Ik heb daar iets van 15cm plaats namelijk en ik ben benieuwd of ik het daarmee haal. Alvast bedankt...

M'n kast staat hier toevallig open, dus even opmeten was zo gepiept. De 1212m bestaat uit 2 kaarten, waarvan de langste 17 cm is, plus nog 1,25 cm voor de ophangbeugel. Dat gaat dus tamelijk krap worden :erm:

Origineel geplaatst door dissonantie
M'n kast staat hier toevallig open, dus even opmeten was zo gepiept. De 1212m bestaat uit 2 kaarten, waarvan de langste 17 cm is, plus nog 1,25 cm voor de ophangbeugel. Dat gaat dus tamelijk krap worden :erm:

Oe dat is interessant, en wat is de lengte van de kortste (zonder ophangbeugel)?
Want het is maar 1 slot waar ik 15cm plaats heb, de andere heb ik plaats genoeg (daar gaat dus die van 17cm in)

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Oe dat is interessant, en wat is de lengte van de kortste (zonder ophangbeugel)?
Want het is maar 1 slot waar ik 15cm plaats heb, de andere heb ik plaats genoeg (daar gaat dus die van 17cm in)

Oh, dan moet het wel lukken! De korte kaart meet een kleine 13 cm, plus de 1,25 cm voor de ophangbeugel.

@ uw servies :)

Fantastisch!
Harstikke bedankt! :halleluja

Want dan past m'n waterkoeling en de evt. 2e videokaart er straks allemaal mooi in :D
Wederom bedankt! Ik ga 'm meteen bestellen :)

He luitjes

Nou ik heb het setje inmiddels binnen en up and running. Ik was blij verrast door de kwaliteit. Echt super AD/DA conversie. Ik kan de latency tot een 8 ms ongeveer omlaag halen. Das stuk beter als 46 ms voorheen. De patchmix werkt ook erg relaxt. De Emulator x softsampler klinkt erg lekker en werkt feilloos als VST in je favo sequencer. Ik heb wel af en toe een vastloper in Cubase sx3. Hoop dat het niet vaker voor gaat komen. Nu nog monitors aanschaffen...

Twijfel je en ben je niet SUPERprofessioneel, heb je genoeg aan de in en outs, NEEM DAN DIT SETJE.

novo.

Origineel geplaatst door Novocain
He luitjes

Nou ik heb het setje inmiddels binnen en up and running. Ik was blij verrast door de kwaliteit. Echt super AD/DA conversie. Ik kan de latency tot een 8 ms ongeveer omlaag halen. Das stuk beter als 46 ms voorheen. De patchmix werkt ook erg relaxt. De Emulator x softsampler klinkt erg lekker en werkt feilloos als VST in je favo sequencer. Ik heb wel af en toe een vastloper in Cubase sx3. Hoop dat het niet vaker voor gaat komen. Nu nog monitors aanschaffen...

Twijfel je en ben je niet SUPERprofessioneel, heb je genoeg aan de in en outs, NEEM DAN DIT SETJE.

novo.

ik heb eigenlijk nooit last van vastlopers in sx3 waar ik in t verleden wel last van heb gehad is een nare bug in de patchmix die t laat lijken alsof je linker of rechter in of out kapot is, toen ik nog niet wist dat dit een bug was heb ik meerdere malen mn emulator-x set terug gestuurd naar duitsland :(

Nou, ik heb mijn etje ook binnen, maar het hapert nogal zeg. Heb ik juist een EMU gekocht omdat deze 64bit drivers ondersteund, crasht de patchmixDSP applicatie al bij het opstarten van Windows :S
Laat staan wanneer ik 'm zelf start.

Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik van EMU een mail terug krijg :(

Het fotootje van het product laat Windows 98 zien danwel XP in aangepaste versie. Let maar op het kruisje links.

Attachments

• emu_emulator_x_software_upd_pimx_188007.jpg
    emu_emulator_x_software_upd_pimx_188007.jpg
    23,1 KB · Bekeken: 90
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik heb eigenlijk nooit last van vastlopers in sx3 waar ik in t verleden wel last van heb gehad is een nare bug in de patchmix die t laat lijken alsof je linker of rechter in of out kapot is, toen ik nog niet wist dat dit een bug was heb ik meerdere malen mn emulator-x set terug gestuurd naar duitsland :(
in het verleden ..
nu dus niet meer?

volgens mij is t nog wel eens terug gekomen bij een re-install van windows..
maar zodra je weet waar t aan ligt is t verder niet echt meer een probleem
heb in een andere topic over de 1212m de oplossing gepost, waar overigens nog iemand was met t zelfde probleem alleen bij hem hielp mn oplossing niet, kan zijn dat 1 van zijn connectors toevallig wel kapot was

:kroon: YESSSSSSSSS!!!!! De Shit werkt!!! :kroon:

Ik heb de drivers van de CD maar niet gebruikt en meteen na de reinstall van Windows de laatste drivers van internet geplukt en daarna de laatste patchmixDSP-patch die ook op de EMU site staat geinstalleerd. Nu werkt alles zoals het hoort... Jippie!!!!!

Back