Super JX voor Superrrprijs!

Hooihuis

Acta est fabula
Het moet niet gekker worden :D Zo'n JX10 met programmer lijkt me echt wel een mooie bak, maar om daar nu Jupiter 8 bedragen (...) voor te gaan vragen. Dan ben je toch niet helemaal op de hoogte lijkt me zo.

Die wordt dus never nooit niet verkocht 8o)

Kopietje van ad op MP:

Super jx
Advertentienr.:4097764713
Terug __|__ Muziek en Instrumenten > Synthesizers

_
_
Prijs:
€ 2.500,00
Datum:
03-07-06, 21:24
Gezien:
12 keer

_
Adverteerder
Neem contact op met adverteerder
Bekijk alle advertenties van adverteerder

Naam: NICO DONGELMANS
Telefoon: 0703659391

_ Beschrijving: _
_
SUPER JX 10 VAN ROLAND, VETTE SYNTH SOUND VAN DE JAREN 80, MET PROGRAMMER

Ik bedenk me net: hij zal toch niet per ongeluk een nulletje te veel hebben ingetikt? Want voor 250 wil ik hem wel hebben natuurlijk *D

Origineel geplaatst door Vl1
Hij was ooit 10.000 gulden, maar idd, dit gaat nergens over...

Tienduizend gulden? Sodeknetter, wat een hoop geld zeg. Heb jij trouwens ervaring met deze bak? Lijkt me ergens wel een gaaf ding, ik geloof dat ik er bijna ooit eens een gekocht had, ook met programmer.....12 stemmig zijn deze toch?

Idd 12 stemmig verdeelbaar onder 2 parts,net als de mks70(de super JX rack)...Die ik hier trouwens aanbied op SF met pg800 voor 650 euros...

250 euro zou dus idd een koopje zijn...

Hier kun je enkele (goede en minder goede) klanken van de mks70(JX10) beluisteren.

http://www.synthmania.com/mks-70_super_jx.htm

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hooihuis
Tienduizend gulden? Sodeknetter, wat een hoop geld zeg. Heb jij trouwens ervaring met deze bak? Lijkt me ergens wel een gaaf ding, ik geloof dat ik er bijna ooit eens een gekocht had, ook met programmer.....12 stemmig zijn deze toch?

Het zijn DCO's, waarvan sommige waveforms samples lijken, voor zover ik me kan herinneren. klinkt wel leuk, maar is niet te vergelijken met een J8 of mks80, laat staan een M5:D

klinkt wel leuk, maar is niet te vergelijken met een J8 of mks80, laat staan een M5

De prijs dus ook niet ;)

DCO's zijn niet bij voorbaat slecht,een synthex heeft bvb ook DCO's

Origineel geplaatst door Vl1
Het zijn DCO's, waarvan sommige waveforms samples lijken, voor zover ik me kan herinneren. klinkt wel leuk, maar is niet te vergelijken met een J8 of mks80, laat staan een M5:D

Ik vind die 'digitale' sound juist wel wat hebben, zolang het maar niet het enige is wat je tot je beschikking hebt. Maar goed, als ik een compleet nummer zou moeten maken met een onbeperkt aantal MiniMoogs zou ik ook gillend gek worden volgens mij.

Hoe meer kleuren verf hoe kleuriger je schilderijtje :{

Helemaal mee eens Mansher! Wat synths betreft ga ik ook voor van alles en nog wat.....sommige goedkope bakken, die om een of andere reden helemaal niet in trek zijn, vind ik erg interessant en je haalt er vaak de mooiste sounds uit. Specs zeggen me niet altijd zo heel veel (soms wel natuurlijk :) ).

Ik vind de MKS70 een heel fijn synthje. Het zal inderdaad geen dikke loebas zijn ala een jup8. Misschien leg je zo'n jx-synth daardoor wel makkelijker in je mix..weet jij veel :D.

Een JX10 heb ik bewust gemeden, alleen al vanwege het feit dat je deze niet via MIDI kunt editten.

En welke grappenmaker is dit geweest?

jx5od.jpg

:koffie:

je moet toch wat met dit weer..

Attachments

• doe.even.gewoon.jpg
    doe.even.gewoon.jpg
    39,5 KB · Bekeken: 96
ik weet niet wie bonno1 is, maar ik vind het ook altijd een beetje zielig als iemand bang is dat er toch nog een gek rondloopt die dik wil betalen voor een jx10 en dat de verkoper een lucky break zu hebben, en het daarom probeert te verpesten.
die kut afgunst toch altijd. waarom laten we ons niiet gewoon leiden door .. tja weet ik veel, geilheid of zo.

Prima bak, die JX10, PG800 is wel essentieel als je een beetje van geluidjes maken houdt. Ook goed voor real time editting. Erg goeie sounds, vol en breed. Vreselijk gedateerde presets maar met wat geschuif kun je er fraaie pads, bonkende bassen (denk eerder contrabas dan fender precision, denk zompige Robert Wyatt basjes) en dankzij sync en ringmod gierende leads uit halen. Simpele sequencer en merkwaardig soort van delay (note repeat). Wel wat beperkt als enige toetsensynth. Ik heb ‘m uiteindelijk wegens ruimtegebrek weggedaan maar er is een MKS70 voor in de plaats gekomen die in combinatie met de PG800 nog veel gebruikt wordt. Klinkt absoluut niet als een JX-3P of welke Jupiter, Juno, of MKS dan ook. Zoals al eerder gezegd een dubbele JX-8P.
Nadeel: groot (76 toetsen, niet de fijnste), slechte midi implementatie (neem dan de MKS70, die schijnt wel te werken met BCR2000 ?) en gekmakend systeem voor het opslaan van ge-editte patches. Trage enveloppe (attack), dus niet echt goed voor clicks. Maar daar hebben we andere synths voor.
Ik had 'm destijds van eerste eigenaar overgenomen, met bonnetjes er nog bij. Iets van 8500 gulden ......

Origineel geplaatst door Leo
...vind het ook altijd een beetje zielig als iemand bang is dat er toch nog een gek rondloopt die dik wil betalen voor een jx10 en dat de verkoper een lucky break zu hebben, en het daarom probeert te verpesten.
die kut afgunst toch altijd.

Oh, daar ben ik niet afgunstig op hoor....we hebben allemaal wel eens een mazzeltje dus daar heb ik geen problemen mee. Alleen is dit zo verre van realistisch dat euh....ja, wat moet ik er van zeggen eigenlijk :D

Enne, dit:

waarom laten we ons niiet gewoon leiden door .. tja weet ik veel, geilheid of zo. [/B]

daar hoef je je ook geen zorgen over te maken, ondanks de warmte :)

Origineel geplaatst door Hooihuis
daar hoef je je ook geen zorgen over te maken, ondanks de warmte :)

gelukkig maar. your place or mine :luv:

(hoho, dat was een geintje hè)

Origineel geplaatst door Leo
gelukkig maar. your place or mine :luv:

8o) Zo wanhopig ben ik nog net niet....(en dan ook nog Rene Froger citeren :D )

Ik weet nu wel waarom jij zoveel anaaloge synths hebt staan :dubbel:

Back