level probleem met soundtracs topaz 24/24/8/2 studiodesk

aestrid

Stamgast
wie kan mij helpen?

ik heb een soundtracs topaz ( uk-made) 24 24 8 2 studio desk en een alesis hd24.

alles komt goed en hard binnen op de tafel alleen komt het op -10db binnen op de alesis recorder.
de recorder is +4db.
nu heb ik weleens gelezen dat je iets moet doorknippen of her-solderen om de tafel +4db te maken..

weet iemand hier meer van? of heeft iemand een oplossing? ik ga namelijk eind deze maand opnemen....

gegroet, bm-ae:confused:

Bericht door een moderator:
Even verplaatst naar 't juiste forum :)

..

..

heb je het wel gebalanceerd aangesloten?Dat is de goede manier om +4db te gebruiken,dus stereojacks of xlr.
Grtz..

volgens mij kan je inderdaad in de soundtracs wat krassen - solderen om de levels te veranderen. Ik heb thuis als het goed is nog de service manual (ik heb hem ook ooit gehad) en zal dit vanavond wel eens even nakijken en posten

Heb zelf net een Soundtracs Topaz Maxi 32 gekocht, toen ik wat info zocht over deze tafel kwam ik op de Soundtracstopaz group terecht. Hier zitten wel wat mensen met technise kennis over deze tafels.
de URL de Yahoo group

Zag daar ook een keer een topic over een master upgrade kwa uitgangsniveau

Als je het hebt over de Topaz Project 8, dan hangt het van de uitvoering af. Als ie bestaat uit een topplaat en eenachterkant apart, dan kan je inderdaad per kanaal door een verbinding weg te krassen het uitgangsniveau veranderen. De oudste modellen (topplaat en achterkant als één stuk), zou dit niet hebben.

In de handleiding staat een schema hoe je dat kan doen. Ik zit nu op m'n werk en kan niets doen, maar laat effe weten of je inderdaad zo'n 'nieuwe' topaz project 8 hebt en dan maak ik wel een scan voor je.

:doei:

Zit hem het 'probleem' hier niet gewoon in het verschil tussen digitale en analoge levels?

0dB op een analoge tafel is -9dB op een digitale recorder. Dit verschilt van recorder tot recorder overigens. Bij tascam is het zo dat 0dB analoog -12dB digitaal is.

Lijkt mij dus dat er helemaal niets gemodificeerd hoeft te worden. Probeer maar eens met een digitale recorder tegen de '0' op te nemen en dat af te spelen op een analoge mixer. Alles in het rood!

een analoge 0 kan nog naar boven (headroom), digitale 0 uiteraard niet

Back