Midi Setup Cubase Sx3 & Rewire

Steve Muller

Nieuwkomer
Beste forumleden,

Onlangs heb ik mij cubase SX 3 aangeschaft, heb deze kunnen installeren maar heb een probleem bij installeren van mijn midi instrumenten.
Ik heb al gekeken in Devices , normaal moet het daar zijn , maar helaas.
Ik kan gewoon mijn instrummenten intikken maar niet linken .

Voordien had ik nog Cubase Vst 32.Daar kon ik in mijn OMS setup mijn patchbay en instrumenten ( midi ) kiezen door middel van icoontjes en dan zo linken naar elkaar ( midi in -out en thru ).

Zelf heb ik een Nederlands handboek moeten kopen van 40 euro om dit op te lossen , maar het werkt niet.
Ik weet niet of het allemaal zo in zen werk gaat bij de nieuwe versie SX3 .

Misschien is er iemand van regio Gent die me thuis eventueel kan helpen?

ook kan ik mijn Rewire niet aanklikken bij Devices om het programma Reason samen te linken.
In de handleiding staat er als ik deze niet heb moet ik deze eerst installeren , maar waar moet ik die rewire van daan halen als ik ze niet heb?

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mij kunnen helpen .

Dank bij Voorbaat.

Steve Muller
UNNAMEDRECORDS
Koningin Fabiolalaan 97
9000 Gent
Belgium.

mobile : +32 (0) 477/55.39.56
fax : +32 (0) 92340728
email: info@unnamedrecords.com
http://www.UnnamedRecords.com

Attachments

• logo unnamedrecords.jpg
    logo unnamedrecords.jpg
    8,7 KB · Bekeken: 157
als het goed is zit er toch echt in cubase zeker in sx3 een rewire.dll file!

ZOu voor de zekerheid even zoeken op je computer naar dat bestand! Misschien staat hij, aangezien ik dit in het verleden ook gehad heb in de verkeerde directory! Dit was bij mij zo, omdat ik na het verwijderen van cubase vst 32 toch nog mapjes zag staan! Deze werden dus niet verwijderd met een uninstall, vreemd genoeg! Misschien is dat het probleem! Kijk iig waar je rewire.dll staat! Probeer alles nog eens te installeren of verwijder die mappen handmatig en in je register, van cubase vst 32!

In sx zie je onder het menu waar je je vst connection etc. instel, als het goed is al reason staan! Als dat zo is weet je dat rewire goed werkt!

Kortom ga eerst even je computer doorspitten etc. naar het rewire bestand!

RE: rewire

RE: rewire

Dag CNS,

Ik heb op de cd van VST 32 5.0. gekeken naar de rewire.dll file , maar helaas niets te vinden .
Rewire ging nochtans bij VST 32 5.0.

Kan jij me dit doorsturen via mijn email?

Alvast bedankt

Steve Muller
UNNAMEDRECORDS
Koningin Fabiolalaan 97
9000 Gent
Belgium.

mobile : +32 (0) 477/55.39.56
fax : +32 (0) 92340728
email: info@unnamedrecords.com
http://www.UnnamedRecords.com

als het goed is althans zo is het bij mij hoort hij hier te staan!

c:\windows\system32\rewire.dll

Kijk nog even heel je computer (hardeschijf) goed na!

de rewire die ik heb hoort bij reason als ik kijk bij eigenschappen!

zal even kijken of ik hem van de cd kan plukken denk het niet, dus zal kijken of dit gaat werken. aangezien niet iedere computer hetzelfde is.

Als ik kijk naar dit vrees ik dat je reason opnieuw moet installeren; of je moet idd dat rewire bestand kunnen plakken in de betreffende map! Zou je wel willen aanraden even een backup te maken van je hele systeem just in case!

Anders opnieuw reason installeren?

Want je hebt de oude cubase uninstalled? Of heb je een complete clean install gedaan?

Mocht je namelijk een uninstall gedaan hebben en reason dus nu erop gelaten hebben dan kan het zijn dat hij dus de oude vst 32 instellingen ziet en reason ziet dan dus niet Cubase SX3! Dus probeer dat ook iig! Gewoon custuminstall is het dan moet je wel eerst al je rewire.dll bestanden verwijderen!

Let wel EVEN OP DIT!!!!!!!!!!

BIJ CUSTOMINSTALL VAN REASON ALLEEN REASON ZELF EN NIET DE BANKEN DUS DE FACTORYBANK EN DIE ANDERE OPNIEUW WILLEN INSTALLEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij installeerd dan alleen de bestanden die hij mist!

Back