22-7 in Leiden: Crème Summer Fest 06 (4 forumleden actief)

Die ouwe rocker.. is volgens mij geen vrijwilliger.. maar gewoon in dienst van het LVC.. een aantal functies zijn gewoon betaald hoor.

Even over dat geluidssysteem.. ik vindt het ook niets.. totgaal geen hogetonen zitten erin. Maar deze set is stukken beter dan die gare ex-rental unitsound speakers die ze voor deze set hadden.

Over het algemeen gezien is de sfeer na de vebouwing er niet beter op geworden.. ik hield wel van het oude donkere houten gebeuren..

Smackos mag van geluk spreken dat hij niet achter de tafels is weggesmacked met z'n terroristen muziek als ik het zo lees.. }:|

Niet te volgen. Je zou toch blij mogen zijn als je ergens mag/kan optreden? Of zie ik dat nu weer verkeerd. Of hebben jullie het allemaal zo hoog in de knar dat jullie vinden dat ze een rode loper moeten uitrollen? Nee, bashen van het LVC en de vrijwilligers dat is veeeel leuker natuurlijk. Ach traditie van Smack/creme, dat is ook wel zo.

LVC is niet alles, maar beter dan niets! (voor Leiden en omgeving)

zo.

mwah... als je wordt gevraagd ergens op te treden moet alles gewoon goed geregeld zijn.
en naar mijn mening is een geluidsman die bij het optreden niet aanwezig is geen goede geluidsman.

Tsja, ik ben het wel met Arv eens. Misschien is het LVC niet zo professioneel als je zou willen, maar er is prima mee te werken. Ik heb ook feesten in andere tenten gegeven en daar moet je écht alles zelf regelen. Daar heb je helemaal geen geluidsman, of moet je zelfs je eigen PA huren!
Ik dacht dat Hein vrijwilliger was, maar misschien wordt hij wel betaald, misschien heb ik dat mis. En over het feit dat hij er 's avonds niet is, ik weet zeker dat je met het LVC wel een deal kan maken dat er een geluidsman aanwezig is. Maar dat moet van te voren afgesproken worden, en dan moet die persoon wel betaald worden (alle vrijwilligers worden na 00:00 betaald). Dan ligt de bal weer bij de organisatie, die dit ten eerste moet initieren en hiermee akkoord moet gaan omdat de opstartkosten hoger komen te liggen.

Mijn punt is, dat hier de schuld automatisch bij het LVC ligt als er iets misgaat, terwijl de organisatie net zo goed zijn zaakjes niet in orde kan hebben. Aangezien de berichtgeving hier naar mijn mening nogal eenzijdig is, voelde ik mezelf geroepen om de andere kant van het verhaal te belichten. :)

Nou ja dat de geluidsmensen er niet meer waren toen we gingen spelen was niet zo erg aangezien ze er wel waren toen we alles aansloten. Tot een uur of 22:00 zou hij aanwezig zijn, dus wij zijn voor die tijd gekomen. Op een aardlus brom na ging alles in 1 keer goed. En die aardlus heeft die persoon snel verholpen. Ik ga er van uit dat als er op het moment van werkelijk optreden geen geluid zou zijn, er nog wel iemand aanwezig was voor probleem op te lossen. Die geluidman was ook niet alleen namelijk. Wel jammer dat het monitor systeem niet optimaal functioneerde. Misschien wel door de wamte.

Niet te volgen. Je zou toch blij mogen zijn als je ergens mag/kan optreden? Of zie ik dat nu weer verkeerd. Of hebben jullie het allemaal zo hoog in de knar dat jullie vinden dat ze een rode loper moeten uitrollen? Nee, bashen van het LVC en de vrijwilligers dat is veeeel leuker natuurlijk. Ach traditie van Smack/creme, dat is ook wel zo.

LVC is niet alles, maar beter dan niets! (voor Leiden en omgeving)

Als je ergensvoor de kat zijn kut komt spelen verwacht je toch wel dat de eigenaars een beetje respect voor je hebben en je vriendelijk behandelen. Toen we daar aankwamen om 10 uur zat zo een LVC gast te zeiken dat er nog geen mixer was terwijl iemand van ons die aan het brengen was met de trein, zijn eigen mixer zodat er geluid is in de LVC.
Zij beginnen toch en nu lopen we ze te bashen...naja het zal allemaal wel....we zijn wel de laatste die het hoog in hun knar hebben in het zaaltjes wereldje...maar als iets kut is mag je dat toch zeggen.

Origineel geplaatst door smackos
Als je ergensvoor de kat zijn kut komt spelen verwacht je toch wel dat de eigenaars een beetje respect voor je hebben en je vriendelijk behandelen. Toen we daar aankwamen om 10 uur zat zo een LVC gast te zeiken dat er nog geen mixer was terwijl iemand van ons die aan het brengen was met de trein, zijn eigen mixer zodat er geluid is in de LVC.
Zij beginnen toch en nu lopen we ze te bashen...naja het zal allemaal wel....we zijn wel de laatste die het hoog in hun knar hebben in het zaaltjes wereldje...maar als iets kut is mag je dat toch zeggen.
Er staat standaard een mixer in het LVC, een DJM-500 als ik het me goed herinner. Als je dan een andere mixer wil of een mengtafel met meer kanalen, kunnen ze een Macky voor je huren bij WB, die wordt dan netjes 's morgens of 's middags bezorgd. Sander hierboven gaf het al aan, de geluidsman zou tot 22:00 aanwezig zijn om de boel aan te sluiten en te soundchecken. Als er dan om 22:00 nog geen mixer is, zou ik ook pissig zijn, afspraak is immers afspraak. En als hij dan op jou gaat zeiken (wat ik uit je reactie begrijp) terwijl jij niets van bovenstaande afspraken wist en niet van de organisatie bent is dan idd. niet helemaal terecht. Maar god, is het LVC dan maar meteen een kut tent?

Origineel geplaatst door bobaphat
In die jongerencentra werken altijd wel een paar kanslose machtswelusteling die hun frustraties af willen reageren. Eigenlijk moet je zo'n tent als een soort sociale werkplaats zien, dan is het allemaal nog wel uit te houden. Maar ja, het blijft altijd een verpauperde bedoeling.

hahaha.. Gelukkig zijn er nog zulke tenten imho... Weet je wat pas kansloze mislukkelingen zijn? De "grote" betaalde tenten, waar je zomaar zonder reden wordt geweigerd, waar niet met de mensen (uitsmijters) te praten valt als je niet bepaalde kleding aanhebt/misschien niet Nederlands bent, Waar het barpersoneel ongeinteresseerd veel te zuinig veel te dure drankjes staat te tappen.... Wees blij dat er nog vrijwilligers rondlopen. Doe het anders zelf eens zou ik zeggen, praten we daarna verder. Ik werk ook in zo'n toko waar alles en iedereen loopt te kankeren op de vrijwilligers. Maar zelf iets doen? Ho maar. Alleen maar lullen en kansloos bier zuipen. Gelukkig trek ik me er daar niets van aan, maar als ik dit hier zo hoor van sommigen....

Sorry, moest er ff uit. Niets persoonlijks verder, wellicht ben je zelf ook wel vrijwilliger, maar zo klinkt het iig niet.

Tuurlijk moet de organisatie respect hebben voor de mensen die komen optreden, maar hoe vaak zweren de bandjes/act's niet bij hun eigen geluidsman/geluidsidee en als het dan uiteindelijk toch niet lekker gaat krijgt de geluidsman van de (in dit geval LVC) ineens de schuld?! Terwijl deze zich er maar niet mee moest bemoeien tijdens de soundchek.. Zo vaak meegemaakt.... treurihhhggg.. Maargoed. 't is er uit.

En nog ff over dat kansloos... Je moet eens weten wat wij met 300 euro kunnen organiseren... Een beetje tent krijgt daar niet eens iemand zn bed voor uit!
En verpauperd ?!? ... Ik hou juist wel van dat sfeertje.. lekker duister. In die sjieke tenten durf ik niet eens mn peuk op de grond te gooien....

Wat betreft alle negatieve dingen over het LVC: helemaal mee eens.
Maar voor mij ligt het praktisch om de hoek zodat ik er toch wat vaker kom.

Ik heb er nu 4x een live-set gegeven. Ik moet zeggen dat de laatst feestjes wel een succes waren. De hele zaal was vol, en qua temperatuur en geluid was het prima.
Alleen inderdaad die soundchecks en die irritante makrelenboer van een geluidsman! :stupid

En deze keer in het "zoldercafé".
Zo'n 50-60 graden boven zodat zelfs zonder enige lichamelijke inspanning het zweet van je kop gutst.
Ik had een hele liveset gepland, met zowat al mijn gear maar op het laatste moment dacht ik: Fuck it! Ik neem alleen mijn 303 + 707 mee en dan ga ik wel wat jammen. En ik geloof dat ik nog nooit zo'n goede beslissing heb genomen!:D
Het hoogste aantal mensen dat tegelijkertijd langer dan 10 seconden boven was lag ongeveer op 5.
Toch heb ik lekker "gefreaked" boven samen met Coen!
Iedereen bedankt die het lef had om die hoogoven in te stappen om een paar beats van mij mee te pakken!:okdan:

Sendex + Rude 66, RESPECT!!!
( Jammer alleen van het geluid dat deze keer wel heel schel afgesteld was...)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door smackos

In dat geval moet je eieren voor je geld kiezen en weggaan op dat moment. Niet achteraf gaan zeuren denk ik. Mag wel een beetje natuurlijk, maar erg genuanceerd was je eerste post nu ook weer niet.
Nu lijkt het net alsof je op je pik getrapt bent door diegene die zei dat je niet lekker draaide ;)

En tuurlijk mag je dat zeggen, maar zeg dat dan ook tegen die lui daar, evt met een goede tip zodat je de volgende keer wel lekker draait! Zo wek je alleen maar kwaad bloed imo. en slaat die opmerking dat jullie het niet hoog in je bol hebben qua zaaltjes als een tang op een varken.

Ff voor de goeie orde, ik wil helemaal niemand de grond in trappen, maar ik vond het een nogal gepolariseerde berichtgeving. LVC is ook niet mijn favo tent. Maar voor acts als dit is het gewoon leuk. Leiden is gewoon niet professioneel in het algemeen, en daar valt LVC ook onder.. :D

R

Origineel geplaatst door shiftr
jeetje, en eerst baalde ik nog dat ik niet geweest ben... is ineens helemaal over. maar euh.... als iemand nog een geluidsman zoekt om een leuk feestje te draaien, hou ik me aanbevolen...

Ik zoek nog iemand die m'n synths bediend tijdens mijn live sets :D

als je goeie feestjes wil geven moet je gewoon alles zoveel mogelijk in eigen hand houden.... iig dat is mijn ervaring...

Dat is theorie.

Je moet gewoon dedicated mensen hebben.
Mensen die ervoor durven staan! Die schijt hebben aan zeikend/dronken uitgaansvolk. Maar niet brutaal/asociaal worden. Kortom een paar rationele jongere volwassenen die niet terugdeinzen als het ff niet meezit. (Een geluidstechnicus die wegloopt slaat natuurlijk nergens op, tenzij dat zo afgesproken was natuurlijk)
Mensen die hun eigen avondje uit opgeven om een avond voor een ander te organiseren. Dit is dan niet één avondje, maar doe dat maar eens een paar jaar. Kijken of dat zo leuk is als je achteraf altijd (ik zeg ALTIJD) gezeik krijgt van een paar azijnpissers die je anders nooit ziet als het een keer tof was...

Gelukkig haal je er ook veel voldoening uit, want het zijn vaak de rottige avonden die je herinnert, de leuke zijn er toch al zoveel nietwaar? ;)

als je goeie feestjes wil geven moet je gewoon alles zoveel mogelijk in eigen hand houden.... iig dat is mijn ervaring...

Daar ben ik het niet mee eens ;)

Origineel geplaatst door Saturation
Daar ben ik het niet mee eens ;)

Ja daar kan je natuurlijk lang over discussieren.... ik heb samen met een groep mensen 4 jaar lang feesten georganiseerd in Groningen op een manier waarvan ik denk hoe het zou horen,... en wil je alles op topkwaliteit hebben dan moet je het gewoon zelf doen. En heel veel energie insteken, vrijwillig!!! want commercieel is het bijna niet realiseerbaar. maar ja dit is dus mijn mening en ik hoef er niet persee een uitgebreide discussie over te starten..

@Saturation...
haha, knopjes draaien hoop ik!

Dan heb je het duidelijk dus niet in eigen hand... Stel dat de groep afhaakt op het moment supreme... Sta je daar, in je eentje.

[edit] ik snap het wel hoor, maar het loopt nooit helemaal zoals je het van te voren plant (is mijn ervaring) En het is juist de kunst om uit zulke situaties iets te kunnen maken denk ik...

Origineel geplaatst door GeeEs
Dan heb je het duidelijk dus niet in eigen hand... Stel dat de groep afhaakt op het moment supreme... Sta je daar, in je eentje.

[edit] ik snap het wel hoor, maar het loopt nooit helemaal zoals je het van te voren plant (is mijn ervaring) En het is juist de kunst om uit zulke situaties iets te kunnen maken denk ik...
zolang de neuzen allemaal maar de zelfde kant opstaan, en dat kost wel eens veel tijd en moeite ja... wij werkten meestal een week fulltime met een man of 8 aan inrichting enzo van een feest dus alleen lijkt me dat niet echt te doen....
maar euh.... hier gaat toch de discussie los en het is nogal offtopic mischien....... ik hou er gewoon mee op....

Back