Synthex demo

SideFX

met Lid
Nice!

Dat liedje wat hij als eerste met de sequencer speelde stond ook op de soundtape die erbij zat.
Wat hij zegt klopt als een huis. De Synthex heeft dus een bandpassfilter en hij geeft aan het vreemd te vinden dat andere synthfabrikanten alleen maar volstonden met een LPF. Heb ik altijd vreemd gevonden. Hoewel dit natuurlijk het onderscheid maakt met de rest.

Tof filmpje ! Heeft iemand een .wav van die preset tape ? Of kan een kopietje op cassette maken, of beter: op CD. Of charts van de settings ? Ben wel benieuwd.

Origineel geplaatst door vinnieq
Tof filmpje ! Heeft iemand een .wav van die preset tape ? Of kan een kopietje op cassette maken, of beter: op CD. Of charts van de settings ? Ben wel benieuwd.

Heb die tape niet meer in mijn bezit helaas. Stond ook een mooi stuk van Bach op.
Het waren de presetspieptoontjes gevolgd door demo's

Origineel geplaatst door mono-poly
Jupiter 6 heeft ook een bandpass he :)

In mijn gebruiksaanwijzing stond toen het jaartal 1978

Je hebt gelijk, alleen is de Jupiter 6 van later

Wel maf dat bijna niemand deze synth wilde hebben. IS op een gegeven moment gedumpt voor 600 gulden per stuk bij diverse winkels (heb ik mij laten vertellen).

Ach er is zo veel gedumpt vroeger.
In de jaren 80 kon je een Music Easel kopen voor 2000 dollar.
Nu kan je er zo 25.000 voor vragen.

Er zijn nog een heleboel andere synths uit die tijd met bandpassfilters daar is helemaal niks bijzonders aan. En er zijn een hoop andere synths die niemand wilde hebben die goed zijn.

Ik zou ook geen Synthex willen hebben, overrated kutbak.

En een synthex is uit 1981.

Er zijn nog een heleboel andere synths uit die tijd met bandpassfilters daar is helemaal niks bijzonders aan. En er zijn een hoop andere synths die niemand wilde hebben die goed zijn.

POLYSYNTHS met bandpassfilters zegt hij.

Prachtige synth hoor, die Synthex.
Hier zie je Jarre zeeslag spelen met één van zijn AKS'en...

Origineel geplaatst door smackos

Ik zou ook geen Synthex willen hebben, overrated kutbak.

En een synthex is uit 1981.

Soms wordt een synth zwaar ondergewaardeerd omdat men er zelf 1 wilt hebben. Door negatief te zijn hoopt men de prijs te drukken 8o)

Origineel geplaatst door bronswerk
Soms wordt een synth zwaar ondergewaardeerd omdat men er zelf 1 wilt hebben. Door negatief te zijn hoopt men de prijs te drukken 8o)

hmm....klinkt als een citaat uit "Het grote synth-kopers handboek"

Back