Midi patchbay met MPC

Lawtji

Ingeburgerd
Een goeie avond.
Ik ben op zoek naar een midi interface/patchbay die ik ga gebruike voor m'n modules op men MPC2000 aan te sluitten.
Alleen het editten van de patches in die modules doe ik liever via de pc (sounddiver/midi quest), en aangezien ik die patchbay in een rack wil plaatse ga ik niet steeds met kabeltjes klooie als ik wil editten. Veel van die dinge hebben USB aansluiting voor pc, en ik was aant denke aan een Motu Midi Express 128 of een Esi M8U. Nu mijn vraag: Kan ik met een van deze 2 of een andere editten op pc en de midi kabels aangesloten houden op men mpc?

Dank:)

De Motu heeft een patchtool erbij.......maar let wel op dat er met de Motu i.c.m. met windows nogal wat issues zijn. Ik heb na het lezen van al die problemen voor de edirol gekozen iig.

op dit forum

zoek maar eens naar timepiece

ik heb trouwens geen problemen met de combinatie motu/windows. Kwestie van heel goed inlezen

succes

een AMT8 is ook OK, doch een Timepiece heeft ook mappings en mutings (bijv het filteren van events op bepaalde kanalen), wat i.c.m. een MPC nog vele malen flexibeler is...

Origineel geplaatst door Cecil
een AMT8 is ook OK, doch een Timepiece heeft ook mappings en mutings (bijv het filteren van events op bepaalde kanalen), wat i.c.m. een MPC nog vele malen flexibeler is...

Ik meen me te herinneren dat een AMT dat soort zaken ook kan.

Hmm,
mij word voor ik hier de vraag stelde ook al gezegt dat ik beter een motu kon pakke dan een emagic, omdat ik wat ik wil met die motu wel zou moette kunne... Zijn er nog mense die dat kunne bevestigen? Wil dat ding namelijk zo snel mogelijk bestelle hehe, moet ook nog wat ander spul bestelle maar doe et allemaal in een keer vanwege de verzendkoste.
Ken nog niet opneme nu.:stupid

Wel moet degene die ik pak ook kunne als ik 1 in en out na MPC laat gaan dat ik kan instelle dat alle midi kanale daar na binne en na buite worde gestuurt. Maar dat kon dacht ik met die Motu en AMT beide..

Origineel geplaatst door Lawtji
Wel moet degene die ik pak ook kunne als ik 1 in en out na MPC laat gaan dat ik kan instelle dat alle midi kanale daar na binne en na buite worde gestuurt. Maar dat kon dacht ik met die Motu en AMT beide..

Dit is echt standaard functionaliteit van een midipatcher. Dat kan met een Roland A880 ook al (75 euro 2ehands).

Alleen kun je met die niet via je computer patchen en heeft ie geen USB.

Back