JX8P of Juno60?

ligt eraan wat je mooi vindt. De JX8p heeft een voor mij lelijk basgeluid. Ik vind het een beetje een muf ding. De Juno 60 is interessanter. Plus van de JX8 is zijn uitgebreide midi.

Een Oberheim OB-12 lijkt wat betreft de pads veel op de JX8/10. Het is een bepaalde wollige klank die je moet aanspreken. Ik kan er niets mee.

P.s. overigens niet om de OB12 aan te prijzen hoor, maar het deed me eraan denken. De envelopes van OB12 zijn ook niet de snelste.

Origineel geplaatst door René
ligt eraan wat je mooi vindt. De JX8p heeft een voor mij lelijk basgeluid. Ik vind het een beetje een muf ding. De Juno 60 is interessanter. Plus van de JX8 is zijn uitgebreide midi.

Een Oberheim OB-12 lijkt wat betreft de pads veel op de JX8/10. Het is een bepaalde wollige klank die je moet aanspreken. Ik kan er niets mee.

P.s. overigens niet om de OB12 aan te prijzen hoor, maar het deed me eraan denken. De envelopes van OB12 zijn ook niet de snelste.
Je hebt gelijk. Ik was laatst met de JX8p bezig en ineens kwam daar een soort van Oberheim geluid uit.
Het is maar dat je ervan moet houden, en ik hou ervan :luv:

Ander punt wat de JX8P heeft en wat de Juno niet heeft: aanslaggevoeligheid.
Ik vind dit zelf belangrijk om dat ik ervan hou om het filter te controlleren via aanslag en aftertouch. Is misschien niet voor iedereen van toepassing.

Origineel geplaatst door smackos
een JX8P gaat tegenwoordig voor 150 euro weg ofzo en dat is een goeie prijs voor de opgvolger van de Jupiter serie.

dat was een paar jaar geleden zo maar heden ten dage gaan ze weer voor een eurootje of 300 is me opgevallen.
als je er nog eentje in goede staat kan vinden voor die prijs zou ik metteen doen!

Origineel geplaatst door bounce
dat was een paar jaar geleden zo maar heden ten dage gaan ze weer voor een eurootje of 300 is me opgevallen.
als je er nog eentje in goede staat kan vinden voor die prijs zou ik metteen doen!
[/QUOTE

idd 250 is al een mooie koop voor een goed exemplaar!

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Origineel geplaatst door bounce
[/QUOTE

idd 250 is al een mooie koop voor een goed exemplaar!

en 175 dan? :)

Origineel geplaatst door Yoonchi
Je hebt gelijk. Ik was laatst met de JX8p bezig en ineens kwam daar een soort van Oberheim geluid uit.
Het is maar dat je ervan moet houden, en ik hou ervan :luv:

Ander punt wat de JX8P heeft en wat de Juno niet heeft: aanslaggevoeligheid.
Ik vind dit zelf belangrijk om dat ik ervan hou om het filter te controlleren via aanslag en aftertouch. Is misschien niet voor iedereen van toepassing.

Koop een MKS-7, een Juno 106 in een box. Zelfde geluid als een juno, maar dan aanslaggevoelig (als je m zo programeert). Het filter ook. Maar geen aftertouch. Ik geniet nog steeds erg van die bak.

Back