Iemand ervaring met de Volca Sample 2 of de Volca Modulair?

phochos

Berliner School Artist
Heeft er iemand ervaring met de Volca Sample 2 of de Volca Modulair? Zit eraan te denken om een van de twee te kopen, wil even weten welke bruikbaarder is.

Modular maakt eeeeeen geluid. Volca sample speelt een boel geluiden. Dus als je beiden koopt en elke modular geluid sampled in de andere, ben je bezig. Ik vrees dat de sample niet kan opnemen trouwens, dat moet via een omweg dan, lees computer. De reden ik er niks mee deed. Verkocht.

Tante ai

Nee, de 1783443233901.png⁠Korg Volca Sample 2 kan zelf geen geluiden opnemen (samplen). Het is een sample-speler en sequencer. Je kunt er wel zelfgemaakte audiobestanden inladen, maar je hebt daar altijd een computer, tablet of telefoon voor nodig. [1, 2, 3]

Volca modular heb ik gehad, was niet echt fan. Heel pielige draadjes en ik kon er geen bruikbaar geluid uit krijgen. Vgm klonk het nog wel oke door een Monotron ofzo, maar dan betreed je alweer erg “lofi” gebied. Ik had ook tuning stabiliteitsproblemen, maar dat kan ook aan mijn specifieke unit liggen.

Modular maakt eeeeeen geluid. Volca sample speelt een boel geluiden. Dus als je beiden koopt en elke modular geluid sampled in de andere, ben je bezig. Ik vrees dat de sample niet kan opnemen trouwens, dat moet via een omweg dan, lees computer. De reden ik er niks mee deed. Verkocht.

Tante ai

Nee, de Bekijk bijlage 3874799⁠Korg Volca Sample 2 kan zelf geen geluiden opnemen (samplen). Het is een sample-speler en sequencer. Je kunt er wel zelfgemaakte audiobestanden inladen, maar je hebt daar altijd een computer, tablet of telefoon voor nodig. [1, 2, 3]
Zoek ook geen echte sampler, maar een bak die ik aan de behringers kan koppelen voor sequencing, volgens mijn voldoet de Volca Sample 2 daar dan wel aan. En hij is niet zo prijzig.

Wat wil je er mee sequencen? Ik moet niet aan een Volca Sample denken als ik sequencer hoor, heeft geen eens een midi uitgang en sequenced ook geen pitch over midi oid.

Persoonlijk heb ik de voorkeur voor de Sample 1 ipv 2 door Pajen's firmware, dan kun je 'em ook als polysynth gebruiken, alleen is samples laden wat omslachtig... Maar als sequencer voor iets anders zou ik het zeker niet doen, dan heb je veel meer aan een beatstep.

>> Zoek ook geen echte sampler, maar een bak die ik aan de behringers kan koppelen voor sequencing<<

Is de BQ10 van Behringer dan geen betere keuze?

Zal eens bij de BQ10 kijken.

als je over korg (volca) en sequencer praat denk ik eerder aan de sq-1, zeker met volca's in het verhaaltje, qua afmetingen dan.

Of eventueel een Behringer Swing keyboard of Arturia Beatstep? Daarmee kun je step sequencen en die heeft (volgens mij) zowel MIDI als CV/Gate out.

Ik heb een Volca sample (1) gehad, 1 dag, meteen te koop gezet. Wat een gehannes met dat ding. Ik zou die echt afraden. Koop dan zo’n roland t6, die schijnen wel echt ok te zijn, en niet mega duur 2e hands op mp.

Succes met de keuze!

Ga maar voor de Roland Aira, de moduleversie van de SH101.

Ik ben zelf best fan van de Volca Modulair en heb er 4. Allemaal met midi i/o.
Voor sequencing van externe gear heb je er niet veel aan wat de sequencer stuurt geen midi uit.
Maar voor ambient/buchla style sequences en synth sounds is hij erg tof.

Sinds Flyweight zo lekker met die Volca Modulairs is gegaan lijkt het mij echt wel de moeite!
Kwa sequencing en sample slots, zou ik eens naar de Korg Drumlogue kijken. Zo kun je per track ook vele Swing shizzle presets toevoegen of zelf proggen. Ding is zo gek nog niet, maar klinkt wel beter door een Walrus Audio DFX-1, Elektron Analog Heat mk2 of een API 2500+

Roland TR-6s kan ook samples laden en is heel erg leuk, lekker compact maar solid.
Op basis van mijn ervaring met mijn roland t-8 zou ik die P-6 laten liggen, gepiel met rubber knopjes en 15000 shortcuts.
Zelf heb ik een akai mpc sample gekocht, heel dik en ook als sequencer voor externe gear te gebruiken met een beetje knutselen en weten wat je doet.

De uiteenlopende ervaringen met deze units getuigd toch wel weer hoe verschillend we zijn. Ik kwam er laatst ook achter toen ik een apparaat had gekocht en ik me stoorde aan zaken waar iemand anders totaal geen probleem mee had.
Wat betreft de Volca Sample. Ik dacht dat forumlid Reddread destijds best wel ok mee was. Ik ken em verder niet maar wat verwacht de gebruiker / TS ervan? Hij heeft een soort haat/liefde verhouding met de Monotron. Diverse keren verkocht en toch maar weer gekocht ;) Vanuit die wetenschap denk ik dat een Volca modulair misschien best wel wat voor em kan zijn. Volgens mij doet @flyweight er ook toffe dingen mee.

@phochos ga je het in delen opnemen in een DAW of ook DAWless, dat maakt veel verschil. Ik kreeg uit de Volca's ook best goeie resultaten met een beetje doorzetten en tracks layeren en NIET de interne sequencer gebruiken.. Maar standalone en een setup van deze dingen DAWLESS, moet je er hier heel erg je best mee doen. En dat is ook waar mensen afhaken vaak. Ook slechts 16 steps dacht ik, of je moet weer patterns gaan chainen.. maar dat is met de Behringer mini serie ook dacht ik.
En ook best 'n gedoe met alles ruis, piep en kraakvrij houden.. Dat stoorde mij ook met de Volca's wel een beetje. Maar in een mix hoor je het niet.

Laatst gewijzigd:
@Analogic heeft de T-8 en akai sample een poly track?
Akai mpc sample heeft 1 midi spoor (127 noten) die ook output geven. (8 banks x 16 noten op 1 midi kanaal)
Dus als je die noten range instelt op de ontvanger met de juiste tuning/octaaf kan je die aansturen.
Op de mpc sample zet je dan geen samples op die noten (of je mute ze) zodat je niet 2 sounds tegelijkertijd aanstuurt op die noten.
Bv de standaard rum midi noten vrijhouden om daarna een roiland/berhinger drumcomputer te gebruiken is zo prima te doen.

Of je hangt er een midi filter tussen om de mpc output midi noten alsnog te transponeren en naar andere midi kanalen te sturen.
Niet 1 op 1 makkelijk maar wel omheen te werken op een oldschool manier, wat een gedeelte van de charme is imho.

T-8 gebruik ik alleen om acid mee te jammen, niks diepgaands qua sequencing.

Zoek ook geen echte sampler, maar een bak die ik aan de behringers kan koppelen voor sequencing, volgens mijn voldoet de Volca Sample 2 daar dan wel aan. En hij is niet zo prijzig.
korg monologue ?
of behringer swing ?

Zou eerder aan een Beatstep of Keystep (of die Behringer clone, Swing(?)) denken als het om de sequencer gaat.

Back