korg EMX-1 synth section clicks

het is het is.

ik vind die synth engine echt uniek!

haal er de zotste toeren mee uit. "op goed geluk" zeggen ze dan, maar dat vind ik niet!! super duidelijk wat je met je geluid doet! ik gebruik em vaak in legatomode als ik een geluid heb waar clcks op zitten. wat ook wel een feit is, is dat wanneer je geluid eenmaal in de mix zit die clicks niet te horen zijn. (behelve bij delay!! dat is een ramp!!! als je dan delay op je geluid set, hoor je enkel die clicks botsen, LOL, echt erg!)

waarom hebben ze daar nu in godsnaam geen simpele adsr envelope op gezet????????????

soit... ik zal er wel mee leren leven. is nu niet zo'n drama... maar soms... :(

@sytntaxerror: idd, het is essentieel dat je samples altijd starten vanaf de nullijn. dit is ook de reden waarom de osc's van emx clicken...

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Met de modulatie mogelijkheden kan je het volume van de attack van je pad/bas omlaag halen waardoor je geen clicks meer hebt. Als je geen modulatie wilt verliezen kan je proberen om met je filter eg te spelen. bv: met low pass filter je click eruit filteren.

Nog niemand mijn tips geprobeert? Werkt echt hoor. Ik heb geen last meer van clicks en vind mijn EMX echt fantastisch! Heel mijn live set is er op gebaseerd.

Wat ik wel irri vindt van de EMX is dat hij niet echt sync loopt als je hem xtern synced .
Had hem in eerst instantie gekocht om live aan Ableton te hangen maar hij zit er goed naast .

Origineel geplaatst door dextah
Wat ik wel irri vindt van de EMX is dat hij niet echt sync loopt als je hem xtern synced .
Had hem in eerst instantie gekocht om live aan Ableton te hangen maar hij zit er goed naast .

Hmmm je moet m ook als master gebruiken denk ik... werkt beter

hey! ja maar dat ligt niet aan de emx-1 hoor! dit ligt bij ableton! je moet weten dat de computerklok-midi sync toestanden vanuit je computer software veel minder nauwkeurig en vast zijn als die van je hardware!

ik raad je aan om je emx-1 als master te gebruiken en ableton als slave...

je zal normaliter zien dat je setup dan draait zoals het hoort.

nee emx-1 als master voor je hele set-up is denk ik wel goede oplossing zoiezo

kliks

kliks

mja erg vervelend die clicks in de electribes.... ik vond dat de er1 en de ea 1 er wel wat van konden
ik heb nu geen electribes meer en ook eigenlijk bijna geen geklick behalve als ik de klick knop in druk op mijn df-500 :P

Dat ligt aan ableton of de computer denk ik, die Korg Electribes lopen retestrak met andere dingen in sync (TR707, RM1x, MPC etc). Computers lopen nooit strak met sync.

Origineel geplaatst door smackos
DaComputers lopen nooit strak met sync.

..behalve Atari 1040

Even een demootje van de clicks en voorbeelden hoe ze te kunnen verbergen. Let wel: ik heb in mijn voorbeeld geprobeerd om de clicks zo duidelijk mogelijk te maken, in normale omstandigheden vallen ze meestal niet zo op.

Attachments

• emx clicks.mp3
    828,2 KB · Bekeken: 97
Ahaa..

Hmm bij de mijne nog niet gehoord, maar nochtans ;
het geeft wel een electro sfeertje :D

Het valt inderdaad niet altijd op, en het is ook wat te zien welke golfvorm je neemt en wat je instellingen zijn. Ik vind het zelf niet zo'n probleem eigenlijk, ik heb me er nog niet aan gestoord.

Back