Akai MPC-500 vs Korg EMX

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ik ben op zoek naar een nieuwe harware sequencer en twijfel tussen de Korg EMX en de Akai MPC-500.
Wat ik wil is een handame compacte sequencer die standalone kan werken maar ook 1 a 2 synths aan kan sturen zonder problemen. Ik heb al veel info gevonden maar heb toch wat vragen die waarvan het antwoord niet direct in de handleidingen staat.

Ik lees b.v. over EMX:
-geen attack in te stellen: clicks in geluiden?
-bij live performen (waarschijnlijk als je song in elkaar zit) kan je weinig wijzigingen meer doen.. volume per track in stellen gaat bv niet smooth
-sequencer is monofoon voor de interne 5 synth parts. Extern ook monofoon? of kan de sequencer ook akoorden opnemen/uitsturen?
-is de emx goed geschikt als sequencer voor externe spullen?

Ik lees b.v. over MPC-500:
-buggy O.S. Is het echt zo erg?? Het lijken wel random bugs aangezien ik steeds andere dingen lees...
-geen mixer, hoe zet ik track volume zachter? cc aan qlink slider?
-is output volume echt zo zacht? Ik probeerde hem in de winkel, dafault setting was erg zacht..
-geen input thru? bij afspelen extern signaal 'mee mixen'.

Kan iemand die een van deze apparaten heeft me wat info geven over bovenstaande twijfelpunten? Ik zit een beetje te springen om een nieuwe hardware sequencer :-)

Grts!

wil je een nieuwe hardwaresequencer of een goede hardwaresequencer ?

Rm1x ?kost geen drol en is heel wat uitgebreider dan de mpc 500 en korg emx

ik heb net mn RM1x verkocht :-)

ik vond hem uiteindelijk toch niet zo lekker werken..
-geen realtime quantize
-geluiden te wollig
-geen rec/play wisselen zonder stoppen
-phrases verhaal is welliswaar flexibel, maar vond ik toch niet handig

ik zou dan een mpc1000 in je lijsje overwegen, ik weet niet of je van plan was de mpc500 nieuw aan te schaffen ?

Voor de prijs van een nieuwe mpc500 kom je zo nu en dan een 2hands mpc1000 tegen, dat vind ik toch wel een flinke stap omhoog.

Origineel geplaatst door Furious5
ik heb net mn RM1x verkocht :-)

ik vond hem uiteindelijk toch niet zo lekker werken..

-geluiden te wollig

Niemand verplicht je om de interne geluiden te gebruiken ....die zijn idd niet zo kwalitatief ..maar als sequencer is di echt top

Back