808 diy kit

m.u.f.f

Ouwe rot
Na de x0xb0x is er een nieuw initiatef gestart op het ladyada.net forum. Een persoon uit de us is bezig met het maken van 808 diy kits en verwacht deze rond augustus klaar te hebben voor transport, hij inmiddels een waitinglist gestart. aangezien dit nu nog vrij nieuw is leek het mij handig dit hier ook bekend te maken.

De kit zal w3at meer functionaliteiten hebbend an het orgineel, zoals effects (ringmod, gain, filter)

zie: 808 diy kit

Ook is er al iemand die bezig is geweest met de cases:

xcasex.jpg

emailadres voor waitinglist is : smeffasystems@gmail.com

kosten van de kit zullen tussen de $300 - 500 liggen, maar dat wordt mede bepaald door de case.

Echt geweldig al die d.i.y. kits... Nu weer zo'n 808 denk dat dit bakkie erg populair gaat worden. Zeker met al die extra funkties en
SEM filter. Ben benieuwd!!

Overigens zie ik die prijzen op het Ladyada forum aardig uit de klauwen lopen. Op de SDIY list was er nog sprake van kits bestaande uit pcb's met wat bijzondere componenten, voor $175-200. Als er straks alleen nog maar kits van $700 geleverd worden haak ik ook af eerlijk gezegd.

Origineel geplaatst door etaoin
Overigens zie ik die prijzen op het Ladyada forum aardig uit de klauwen lopen. Op de SDIY list was er nog sprake van kits bestaande uit pcb's met wat bijzondere componenten, voor $175-200. Als er straks alleen nog maar kits van $700 geleverd worden haak ik ook af eerlijk gezegd.

ik ook :D max $ 500, anders niet, want dat is echt mijn max voor een complete kit

Hmm, interessant, maar... PCB layout source files worden weer niet geshared zeker? Zoiets vind ik spijtig maar goed.

Ik speel zelf ook met het idee om een kloon te bouwen, die de sequencer van het origineel wel nadoet (ook met fills en zo), met wat extra zaken zoals tracks muten. Met de software voor de microcontroller(s) ben ik al een eind gevorderd, enige haperpunt is tijd...

[edit]PCB layouts kun je blijkbaar toch vinden, een goeie zaak :) Alleen jammer dat er geen bronbestand is. Misschien kan ik maker hierover eens een mailtje sturen.[/edit]

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Steven V
Hmm, interessant, maar... PCB layout source files worden weer niet geshared zeker? Zoiets vind ik spijtig maar goed.

Ik speel zelf ook met het idee om een kloon te bouwen, die de sequencer van het origineel wel nadoet (ook met fills en zo), met wat extra zaken zoals tracks muten. Met de software voor de microcontroller(s) ben ik al een eind gevorderd, enige haperpunt is tijd...

[edit]PCB layouts kun je blijkbaar toch vinden, een goeie zaak :) Alleen jammer dat er geen bronbestand is. Misschien kan ik maker hierover eens een mailtje sturen.[/edit]

ik heb een brd en sch file voor je? of had je die al?

Attachments

• project8.zip
    254,7 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door m.u.f.f
ik heb een brd en sch file voor je? of had je die al?

Nee, die had ik nog niet, nu dus wel... Heel erg bedankt!! :halleluja

Origineel geplaatst door nomore
heb me ook maar ingeschreven. Moet je nog veel bijzoeken bij zo'n pakket of wordt het wel totaal compleet aangeleverd?

As previously mentioned I don't wan't to do a full kit because it means spending a whole shat load of money upfront which drives the price up beyond reasonable limits. I do, however, have many of the parts needed, the hard to find ones in particular. This is what I plan on including with the PCB:

100KA pots
50KA pots
50KB pots
10KA pots
2SC828 (for the noise source)
CA3080
1n60 (for the toms)
JRC4558 opamps
PIC18F452 (pre-programmed)
Alps rotary Encoder
*possibly* 2SC945 (original transistors)

This leaves the following to be found:

Case (xcasex, I may work out something to have these shipped with everything else)
Vanilla components (all or nearly all available at mouser)
Tact and Slide switches (available at mouser)
Remaining Pots
Jacks and Hardware (PCB spacers etc)
Knobs

I havn't put together a mouser order to come up with a good total build cost, but it is getting down to 500$ without the effects.

waarbij de effect mogelijkheden wel naderhand er nog in gedaan kunnen worden.

thx. heb ik kennelijk overheen gelezen in het topic.

De rest van de onderdelen moet wel lukken denk ik. ow. en wat die fx betreft, die kunnen wat mij betreft worden weggelaten, heb ik immers al genoeg van.

Origineel geplaatst door nomore
De rest van de onderdelen moet wel lukken denk ik. ow. en wat die fx betreft, die kunnen wat mij betreft worden weggelaten, heb ik immers al genoeg van.

Die fx zijn juist gaaf! Filters, ringmod, etc heel gaaf om die direct en dedicated op die bak te hebben...

Back