ringmod schema gezocht

henq

Nieuwkomer
ik heb gehoort dat het principe van een ringmod erg simpel moet zijn, en wil graag een simpele bouwen.
nu kan ik alleen maar de hele uitgebreide vinden die ook echt hele vette dingen kunnen, maar wat ik eigenlijk zoek is een heel simpel schematje om 2 singnalen te ring-modden.

kan iemand me daar aan helpen?

ah, dank u!

precies wat ik zocht!

nu de onderdelen nog, maar dat moet niet al te moeilijk zijn...

ok, heb de spullen binnen ( deze trafo en de germaniu dioden ) maar nu vraag ik me af of het nog uitmaakt hoe om ik de trafo aansluit

op 1 kant met 3 pootjes staat een P, de andere kant is zwart gemaakt

maakt dat uit?

Heb je wel goede trafoos, ik zie op de site van Newtone dat ze wel 1 op 1 zijn, en dat is goed maar er staat niet bij dat ze een middeaftakking hebben, maarrr je trafoos hebben aan beide zijde 3 aansluitingen dus dat ziet er weer goed uit.
Dan zal waarschijnelijk de middelste de middenaftakking zijn, en dan maakt het niet uit hoe je ze aansluit, het is een 1 op 1 trafo dus maakt het niet uit.
Je kan het nameten met een ohm meter om zeker te zijn dat het een middenaftakking is.

suc6

Origineel geplaatst door henq
ok, heb de spullen binnen ( deze trafo en de germaniu dioden ) maar nu vraag ik me af of het nog uitmaakt hoe om ik de trafo aansluit

op 1 kant met 3 pootjes staat een P, de andere kant is zwart gemaakt

maakt dat uit?

Je hebt de juste trafo's te pakken.

Laat gewoon de midelste aftaking van 1 kant los bungelen.
P is primair, maar het is een 1:1 trafo dus dat maakt niets uit.

Deze dingen klinken echt super vet.
Gewoon 2 pulse oscilators er doorheen, draaien aan de knoppen en genieten.
Heel anders dan een gewone/moderne ringmodulator.
En de kosten zijn verwaarloosbaar.
Ik heb 2 van die dingen, maar ze zijn uitgeleend aan Rond.
Dus geen voorbeeldje.

bedankt allemaal, hij doet het, en ik ben er blij mee!

de bedoeling is om er een erg klein kastje van te maken met 2 simpele oscilators een joystick (of 2) en mischien nog een paar knoppen (ben nog even aan het testen hoe ik 'm het beste kan bedienen) en dan als op zich zelf staand instrument te gebruiken...

de eerste resultaten klinken al veel belovend...

ik denk dat ik voor het vetste resultaat een joystick moet hebben met stereo pots, maar ik verzin wel wat.

de bedoeling is om er een erg klein kastje van te maken met 2 simpele oscilators een joystick (of 2) en mischien nog een paar knoppen (ben nog even aan het testen hoe ik 'm het beste kan bedienen) en dan als op zich zelf staand instrument te gebruiken...

ik denk dat ik voor het vetste resultaat een joystick moet hebben met stereo pots, maar ik verzin wel wat.

ik ben benieuwd naar je audio voorbeelden :D

Origineel geplaatst door mono-poly
Dit is de zelfde ringmod als een EMS Synthi volgens mij.

Als deze "based on" enigzins in de buurt komt dan is de ringmod van EMS er eentje zonder trafo's:
http://members.tripod.com/urekarm/synth/vcs3_rm.pdf

En ook hier spreken ze over een "transformerless IC design":
http://www.bigbluewave.co.uk/ems_synthi_vcs3.htm

Het is wel ongeveer deze:
http://myweb.tiscali.co.uk/whitefiles5/rwsg/pages/page_23.htm
en wie wil er nou geen Daleks maken?
Enige verschil is dat de 1:1 trafo's van Newtone 10k zijn en geen 600 ohm.

bleurp

bleurp

ik heb een vraagje!
hoe zit het met de print?? moet je die zelf maken ? of waar soldeer je het op vast?

diode?

diode?

eerst dacht ik ook zelf een ring modulator te maken, maar omdat hij "slechts" 60 euro koste heb ik de doepfer A-114 dubbele ring modulator gekocht, en ik ben hier vrij tevreden mee.

-behalve dat je wanneer je enkel signaal aan de ene pool geeft dit er gewoon uitkomt, ik dacht dat er zowel bij x als y signaal moest ijn om output te hebben. (is dit zo?)

-(hoe) verschilt die doepfer ring mod van een diode ring mod?
de ems filters werken ook met diodes, waardoor klinke diodes anders?
ik ben heel benieuwd naar mp3's van vergelijkingen...

Re: bleurp

Re: bleurp

Origineel geplaatst door CptCRxCK
ik heb een vraagje!
hoe zit het met de print?? moet je die zelf maken ? of waar soldeer je het op vast?

De print zou je zelf kunnen ontwerpen en dan etsten. als je daar geen spullen voor hebt kun je ook een stukje expirimenteerprint bij een elektronicaboer halen en dan daar op solderen.

Re: Re: bleurp

Re: Re: bleurp

Origineel geplaatst door penik ettek
een stukje expirimenteerprint
mja denk dat ik maar een stuk jevan dat spul kopen. en is het dan de bedoeling dat ik de spullen er zo opsoldeer als op het schematje staat aangegeven?

Re: Re: Re: bleurp

Re: Re: Re: bleurp

Origineel geplaatst door CptCRxCK
en is het dan de bedoeling dat ik de spullen er zo opsoldeer als op het schematje staat aangegeven?

nou je hoeft het niet op dezelfde manier te doen met dat ontwerp. je kunt dus ook een eigen ontwerpje maken maar de aansluitingen zullen wel op dezelfde punten moeten worden aangesloten anders zal hij niet werken.

Back