Heeft iemand enig idee wat de uitgangsimpedantie is van een Fender Rhodes ? Ik ga binnen enkele dagen een DI/preamp aanschaffen waarvan de Hi-Z ingang in ieder geval een hogere impedantie moet hebben dan die van de fender.
Ik weet het niet, maar kan in elk geval melden dat de cheape Behringer DI bij mij fantastisch werkt. Ik weet niet of het zich loont een hele dure DI te kopen. Ik hoor ook goede verhalen over de TC1140 preamp/eq die een directe instrument ingang heeft
Ik weet dat de TC1140 idd erg geschikt is voor de Rhodes. Ik ben al weken op zoek geweest naar een 1140 maar kom echt geen enkel exemplaar meer tegen wat te koop staat. Rob Koops heeft een 1140 en ik heb zijn opnames gehoord; fantastisch! al zijn deze na de 1140 nog wel bewerkt binnen het digitale domein.
600 Ohm is niet Hi-Z. Hi-Z is volgens mij kilo-ohm range. Is 600 Ohm niet de gewone line impedantie? Volgens mij wel. Effe oppassen dus! Je moet een Rhodes eigenlijk gewoon als electrische gitaar beschouwen (qua impedantie dan), die zou ik ook niet in een lijn ingang stoppen.
2000$ alleen voor de Rhodes????? doe in elk geval jezelf een enorme lol en laat m afstellen bij Rob Coops of Jens Lüpke (Hannover, de man achter de Scarbee-Rhodes) en laat alle metaalonderdelen goed aarden zodat je weinig ruis krijgt, anders helpt zo'n voorversterker weinig. En, natuurlijk de jackuitgang niet nemen, maar direkt per dure kabel in de RCA steken binnenin.
Input sluit je je Rhodes op aan, load is de uitgang van je DI, gaat naar je tafel. Zo'n Di is puur een impedantie (hoog of Hi-Z naar laag 600 ohm)transformator. Zeker bij de cheapo's gaat hier eea verloren aan signaal.
Stage73 > Mijn Rhodes is al volledig gereviseerd door Rob. Ik heb hem echt helemaal laten optimaliseren dus hij klinkt sowieso als een tierelier! Ik heb verschillende combo's geprobeerd waaronder een fender twinverb maar kwam uiteindelijk tot de onverwachte conclusie dan de Peavey KB100 de absolute winnaar was. Ik ben net verhuisd maar zal binnenkort wat fragmenten posten met verschillende combinaties.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.