rekon pulse editor, lukt niet

S.L.E.

verse amateur
Ik heb de rekon pulse editor gekocht om het editten wat makkelijker te maken maar ik kom er niet uit.

in ableton (5.0.3) een miditrack maken met een sequence die naar de pulse gaat en nog een miditrack maken met de vst editor daarin in die track met de pulse editor erin output: 2-midi selecteren en op de track waar de sequence zit midi from: 3-midi selecteren (logischer wijs moet dat hem wel zijn omdat je niks anders kan selecteren.
alle midi kanalen staan op kanaal 1 maar als ik virtueel aan de knoppen draai om het zo maar te zeggen dan gebeurt er niks kwa geluid...

iemand een idee? of tip?
of heb je in ableton ook zoiets als een midi filter enzovoorts? (wat eerst nog uit moet)

In cubase doet ik het ook zo (als ik je verhaaltje goed begrijp).
- 1 midi kanaal naar je pulse
- 1 midi kanaal input VST editor, output pulse

Midi kanalen moeten wel overeenstemmen met het receive kanaal van je pulse.

krijg het nog steeds niet aan de praat
een plaatje voor de duidelijkheid misschien:

kanaal 2 gaat naar de pulse in kanaal 3 zit de vst editor

Attachments

• scrnshtbltnrknpls.jpg
    scrnshtbltnrknpls.jpg
    31,6 KB · Bekeken: 109
Op hun site staat het volgende:

The rekon audio™ VST editors are built on the VST 2.13 specification and may not work properly in some newer 64bit or VST 2.14 Host systems (Cubase SX3, Ableton Live 5, for example). We are currently working on a VST 2.14 release version which will allow our editors to work properly in these newer hosts. Once this update is available, it will be provided to all registered users free of charge.

Ik werk met SX3 en bij mij werkt het perfect, maar ik denk dat je zal moeten wachten op de nieuwe release.

Ik ken Ableton nauwelijks, maar bij cubase moet het kanaal waarmee je de pulse bespeelt altijd midi receiven en doorsturen naar de pulse, ook als dat kanaal niet geselecteerd is. Anders kan je namelijk niet editten en spelen tegelijk. Daar is in SX3 gelukkig een knopje voor, maar of dat bij Ableton ook zo is, weet ik niet.

Ik neem aan dat de versie van het OS van de Pulse wel de goede is, nl: 2.01
Anders werkt de plugin niet.

edit: Op het plaatje wat je bijgevoegd hebt, zie ik dat je bij het midikanaal wel "MIDI to" kan instellen, maar bij het kanaal waar de vst op zit niet. Daar wordt dat plekje ingenomen door "Audio to". Kan je dit uberhaupt wel instellen bij Ableton?

Laatst gewijzigd:
Probeer eens monitor in of channel record buttonje aan te vinken op het kanaal waar de editor op zit (3?). Met het gebruikl van de bcr om een andere synth aan te sturen (ook twee midi kanalen dus) moest ik ook ofwel die monitor in of het channel record buttontje aanvinken.
Niet zeker dat het werkt maar misschien te proberen.

het is inderdaad nu gewoon wachten op een nieuwe release
ik heb os 2.01 dus dat zou geen probleem moeten zijn!

gelukkig zijn de updates wel gratis voor geregistreerde gebruikers! :)

Back