Mensen met live ervaring gezocht voor surround sound project

Hehe, blijkbaar was mijn inschatting van 5 minuten iets te optimistisch! :engel:

> Wat een top-plaatje trouwens Syntax! Mooi voorop het eindverslag! 8)

En uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden over mijn ideeën. Maar nu eerst een biertje in de zon ter inspiratie.

heb wel s wat gelezen over surround live's. denk bv. dat amon tobin en speedy j het gedaan hebben. zoek maar s ff.
'noise room' van STEIM is een project met polyfonische audio, maar niet live denk ik.

ik heb weinig live ervaring maar ik kan je wat anders bieden. je zal vast al het paviljoen in aanbouw voor de fac. bouwkunde van de TUD gezien hebben (ja dat UFO geval). daar komt een geavanceerd A/V systeem in met 'n pentagon van projectieschermen en speakers, dus pentafonisch. er komt een armada workstations, een uitgebreide VGA/audio matrix controller en 'n MOTU 828mk2 voor multichannel sound in. een Mac G5 met Max/MSP/Jitter hoort er ook bij. en een zooi sensor en motion tracking elektronica.

en daar ben ik nu toevallig de 'facility manager' van. als je met 'n goed verhaal komt kunnen we wat bedenken voor tests of showcases van jou. pm me maar als je interesse hebt. in september/oktober zijn we operationeel.

amon tobin heeft in de vooruit in gent op een 5.1 geluidsetje gespeeld bij de voorstelling van zijn muziek voor splintercell (in die tijd) ('05)

en er bestaan surroundheadphones
http://www.coolerguys.com/840556016380.html

zoizo als je live gaat met surround dan moet je toch dingen al iets voorprogrammeren :s
eigenlijk zou een apparaatje dat van stereo naar 5channels omzet leuk zijn, dan bedoel ik dat je dus via midi kan sturen naar welke box hij loopt zodat je hem in je seq kan mee laten lopen met je drumpatterns en zo accenten enzo op totaal andere locaties in de zaal kan laten knallen
ofwel moet je een drumpc met veel uitgangen (of sampler) vinden en deze per note kunnen zeggen welke uitgang(en) je neemt.... (en hoeveel % in gain)

nu denk ik direct veel te gericht
mssh is inderdaad een midicontroller (desnoods met oude joystickjes erbij) wat software een externe geluidskaart ook wel iets :D
zolang je maar genoeg channels hebt op je motu dan he!!
dus byv 8 input
via je midicontroller(en joystickjes) & wat surround efx in surround omzetbaar
en via een midicontroller je audiomixing doen zodat je het gewenste aantal (afhankelijk van welke setup je instelt) uitgangen hebt

keep us informed
Greetz

Hey, bedankt voor het meedenken!

Het is toevallig dat ik net deze week op een vergelijkbaar idee ben gekomen. Ik wil deze week een idee voor een surround-sequencer verder gaan uitwerken, waarbij je per stap de surround parameters kan aanpassen. Een beetje vergelijkbaar met de Machinedrum interface. Je kan dan per stap bijvoorbeeld aangeven waar het geluid zich in de ruimte bevindt, en hoe breed het klinkt.

Klinkt nu nog wat vaag misschien (en dat is het ook nog in mijn hoofd :)), maar zodra ik een wat concreter ontwerp heb ik zal ik het hier posten.

en hoe ver is het project?

ik ga waarschijnlijk binnenkort een quadrofonische live set doen. ik weet de precieze details nog niet maar het lijkt mij 4x mono in elke hoek van de zaal.

dan ga ik denk ik in eerste instantie alle stereo effecten omzetten naar quadrofonische effecten. arpeggios die in de ruimte rond gaan en een ultra chorus die vier keer detuned i.p.v. 2 keer.

zijn er nog meer vette idee´en ?

en hoe ik dat allemaal live moet gaan aansturen weet ik ook nog niet direct... ik heb geen joystick dus het word waarschijnlijk x/y parameters.

Back