apparaten aanleggen

microphlexx

Affected user
Omdat het altyd een heel werkje is vooralleer alle apparaten in mn studiootje aanliggen en ik iedere keer een hele toer moet afleggen doe ik dit nu met de ene schakelaar van de stekkerdoos.Een knop en alles ligt aan.Dan leg ik nog enkel de mixer en versterkers aan manueel.Het is natuurlijk gemakkelijker maar is het eigenlijk goed voor de apparaten zelf.?Ik dacht zolang je geen pok in de boxen hoort dat het wel ok is maar ben dat niet helemaal zeker.

Kan het kwaad???

het zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, maar ik vindt dat toch een beetje eng, ik schakel gewoon alles uit met z,n eigen uit/aan knop, (bij een x aantal apparaten zit die uit en aan knop ook niet meer in het 220 circuit).

als alles uit staat, gooi ik ook nog de hoofd stroom leiding eraf voor eventueel onweer of nuon grapjes mocht ik van huis zijn.

staat me nog vers in het geheugen dat nuon een heel blok/woonwijk perongeluk een tweemaal hogere voltage heeft gegeven, voor ongev een halve dag. leuk, kom je thuis lui als je bent ;) klik je je stekkerblok aan, knalt alles eruit.

dan zet ik toch liever 1 voor 1 aan

sommige dingen doen ook wat raar als je alles tegelijkertijd aanzet.
mijn machinedrum en dx200 willen dan wel eens 'half opstarten' als je dat zo kan noemen (maw crashen voor ze helemaal zijn geboot).

Dus m.a.w. beter niet doen.=)

Ik heb wel zo'n schakelaar die mijn gehele PC, met externe speaker, printer en monitor aanzet met 1 druk op de knop.
Daarvoor gebruik ik een schakelaar, die ik al eens heb moeten vervangen door een nieuw exemplaar omdt de piekstromen voor vonkoveslag zorgde.

Dat zal nu wel minder zijn, want destijds had ik een CRT, enn nu een TFT monitor.
Mijn audio zooi, gaat gewoon handmatig aan; ik heb toch niet zoveel :)

Maar ik zou bijvoorbeeld zo'n light switch wel willen gebruiken; dan doe je gewoon effe een paar schakelaars omhalen, en als je het goed aansluit (versteker op de meest rechtse knop), dan doe je alle schakelaars vanaf links naar rechts aan, en vanaf rechts naar links weer uit, en da's lekker makkelijk en staat stoer. Vooral als je zo'n ding lekker in je rack/buro implementeert.

showtec-djswitch8_350_fffef1_75.jpg

Van:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=50309

Back