Hoi ik heb zojuist kennis gemaakt met nu-jazz-broken-club-a-nova-funk, mede door een cd van de flowriders (ken iemand ze?). En geinspireerd daarop heb ik hetvolgende beginnetje gemaakt, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en waar het heen moet met deze track.
dat heet gewoon nu-jazz (de meer jazzy variant, met ook veel latin invloeden) of broken beat (de wat stevigere, meer in soul en afro beat gewortelde variant uit met name west-londen).
Verder doet je link het niet...
Anyway; welcome to the club!
en als je meer over deze muziek wil weten moet je even C-Code, Mad'r of mijzelf PBen.
Of gewoon eens naar wickedjazzsounds komen, of mijn set op supernatural festival komen checken de 22e.
Ik hou er niet van, maar toch schop ik hem... ik kan wel wat sturing gebruiken, moet er een vocal in, een vette synth solo, of juist minder elementen? Commentaar please
Wederom, heel gaaf, je maakte eerst toch techno ofzo?
Dit is veel gaver dan je techno producties, vind ik persoonlijk.
Lijkt er op dat je je ding gevonden hebt.
Klinkt erg lekker. Alleen het eind een beetje abrupt, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met: 'hoe nu verder...'
Ik zou hem zo in de auto draaien op dit moment tijdens een stukje touren. Erg sfeervol
Hey mau,
Ik denk dat je het wat mag uitkleden, vooral die percussie op de achtergrond wat droger uitmixen. Verder ben ik het eens dat de drums te strak zijn, misschien moet je wat schuiven met de timing. Vocals zouden zeker geen kwaad doen, misschien een gitaarsolotje?
succes!
Ik sluit me aan bij het commentaar hier. De drumkit mag wat beter in de mix geplaatst worden. Snaredrum is bv op sommige plekken heel erg aanwezig, maar misschien was dat je bedoeling.
trouwens... Nu jazz... Nu metal... Kan nog steeds niet wennen aan die termen....
Ik kan me wel vinden in het commentaar van Eruk en Boba, wat betreft de groove en percussie... Voor de rest klinkt 't als een erg goede basis om 'm wat meer uit te werken...
Ja, eentje uit den ouden doosch omhoog schoppen leek me leuk want deze track heeft vanavond een behoorlijke upgrade gekregen. Voor de volledigheid zit de oude versie er ook bij. De nieuwe is inmiddels overwhelming gaan heten.
"Coffee Talk blijft toch wel 1 van mijn favoriete nummers.."
Trackie klinkt mij iets te statisch..
Die wicked sounds vind ik altijd lekker mpc60 swing' ish klinken
en dat doet ie van jou niet echt!!
Verder vin ik je 505 percussie geluidjes niet zo mooi in het geheel passen.
Zelfde geld eigenlijk voor je kick en je snare al vind ik de kick nog wel meevallen!!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.