[dilemma] Speaker-positie vs. Kamerindeling

Maurice_1983

S Y N T H L O V E
Hoi, naar aanleiding van een tip in het, door ons allen geliefde, blad interface ben ik gaan experimenteren met de plek van mijn monitor-speakers. Ze staan gewoon op mijn bureau dus die moest mee, en wat bleek: midden in mij kamer klinken ze echt het best... Geen probleem ult u zeggen, maar echt effecient is het niet kwa ruimte, om maar te zwijgen over de mening van mijn vriendin, de kamer krijgt er wel een ander aangezicht van. Ze stonden eerst gewoon in de hoek, maar daar klonk de bas echt heel bonkig en ongedefinieerd. Maar nu: kristalhelder en het geeft echt inspiratie om met lekker geluid te werken.
Wie herkent iets uit het bovenstaande, wat zijn jullie overwegingen m.b.t. monitorplaatsing. Heb je alles over voor goed geluid, of gaat alles overboord voor een flink potje studio-esthetiek?

In afwachting van uw ervaringen,
Maurice

Best klinken, ik neem aan dat je de lage tonen bedoelt dan ?

Dat is logisch, want aangezien lage tonen een lange golflengte hebbn, zullen je op een bepaalde afstand
van de speakers (2 of 3 meter) in de buik van deze golflengte zitten en dus de meeste lage tonen horen...

Re: [dilemma] Speaker-positie vs. Kamerindeling

Origineel geplaatst door technomauriesje
om maar te zwijgen over de mening van mijn vriendin,

Speakers in het midden van de kamer laten staan, vriendin eruit en nieuwe selecteren op jouw eigen studioesthetiek. Zeg nou zelf, zit je meer aan de knoppen van je apparatuur of aan je vriendin ?

Back