Synthologie

ElysiaSabornata

Nieuwkomer
Op de site van Interface (www.interface.nl) zag ik dat er in Eindhoven een workshop Synthologie gegeven gaat worden. Wat is Synthologie..???? En zou dat iets zijn om naar toe te gaan????

Er staat ook nog een maf plaatje bij van 'Le Penseur' van Rodin die een EMS synthy A vasthoudt.

Toedelegroetjes :doei:

Elysia Sabornata.

A

A

IN de Interface staat al jarenlang in ieder nummer een achtergrondartikel onder de titel Synthologie, en ja, die artikelen worden geschreven door Allard Krijger, de docent tijdens de eenmiddagscursus.

Wat mij betreft zijn dit trouwens veruit de interessantste artikelen, van de meest eigenzinnige auteur in de Interface (en voor mij tegenwoordig helaas nog zo ongeveer de enig overgebleven reden om dit steeds vlakker wordende blad nog te kopen.)

Die artikelen heb ik wel eens wat van gelezen. Leuk, maar ze lijken me wat abstract voor een workshop. Wat kan ik daar concreet van leren? Ik bedoel, het is wel €75,--

Origineel geplaatst door ElysiaSabornata
Die artikelen heb ik wel eens wat van gelezen. Leuk, maar ze lijken me wat abstract voor een workshop. Wat kan ik daar concreet van leren? Ik bedoel, het is wel €75,--

Die vraag kan ik natuurlijk niet beantwoorden voor je. Leg'm eens neer bij I4 of bij Allard Krijger zelf. Zijn e-mailadres staat in de Interface.

Re: A

Re: A

Origineel geplaatst door conso
Wat mij betreft zijn dit trouwens veruit de interessantste artikelen, van de meest eigenzinnige auteur in de Interface

En Analogica!!! :okdan:

En andere manier van je synth benaderen. Opnieuw leren luisteren naar geluid en wat het met je doet of de andere om je heen. Menselijke gedachtengang en Synthese vergelijken etc etc

Iets in die trant zeg maar :) maar idd ik vind zijn stukjes ook altijd beren intressant.
Benne al 5 jaartjes abonee :D

Origineel geplaatst door conso
bij Allard Krijger zelf. Zijn e-mailadres staat in de Interface.

Dit is natuurlijk het beste om te doen als je echt wilt weten wat je krijgt

misschien is de catering wel heel erg uitgebreid en goed?!

De artikelen van Ernst Bonis in Interface zijn wel heel anders dan die van Allard Krijger. Ze staan bijna lijnrecht tegenover elkaar. Dat kan haast niet goed gaan met die twee in één kamer...Ernst heeft een benadering waaruit blijkt dat synthese buitengewoon ingewikkeld is en iets dat je zonder een vooropleiding in hogere wiskunde niet verteerd krijgt, terwijl Allard ons wil doen geloven dat de synthesevorm of de werking daarvan er niet zoveel toe doen omdat die uiteindelijk toch op hetzelfde neerkomen maar dat het het om inzicht in de subjectieve betekenis van geluid gaat. Wie moet ik nou geloven? Of is het weer mijn 'vrouwlijke intuïtie' die me om de tuin lijkt en zeggen ze toch precies hetzelfde???

Toedelegroetjes,

:doei:

Elysia

Ik heb mijn lidmaatschap al lang geleden opgezegd en ken die Ernst-gast niet. Maar zijn zoals je zegt wiskundige benadering van synthese lijkt me voor een hobby-muzikant of synthliefhebber niet echt interessant. Natuurlijk kun je op die manier synthese benaderen, maar het leukste is er gewoon mee bezig zijn. Die artikeltjes van Allard Krijger hebben me echter ook nooit aangesproken. Inzicht krijgen in de subjectieve betekenis van geluid; kom op zeg. Een beetje zweverig geneuzel wat mij betreft (een uitzondering daargelaten). Mijn 'mannelijke intuitie' zegt dat ze er alletwee naast zitten afgezien van de vraag of ze nu wel of niet hetzelfde zeggen :). Synthese is voor mij persoonlijk gewoon een groot experiment, een leuke sonische ontdekkingsreis. Gewoon gaan doen en niet teveel tijd verprutsen met het lezen van dat soort blabla.

toedelegroetjes terug ;)

Origineel geplaatst door Hazes
toedelegroetjes terug ;)

ik had vroeger een collega die zo'n 3 keer per week in volle ernst en heel gewichtig de volgende uitspraak deed:
'een kut is sterker dan 7 paarden.'

ik geloof dat ie nog gelijk had ook.

Hebben we hier met de 'echte' Elysia Sabornata te maken, dan snap ik niet dat ze als 'Synthologe verbonden aan het AK instituut te Nederwetten', zich afvraagt wat Synthologie is.

Origineel geplaatst door Leo
ik had vroeger een collega die zo'n 3 keer per week in volle ernst en heel gewichtig de volgende uitspraak deed:
'een kut is sterker dan 7 paarden.'

ik geloof dat ie nog gelijk had ook.

jij ook de de toedelegroetjes hoor Leo :erm:

Origineel geplaatst door Leo
een kut is sterker dan 7 paarden

Ik vind dit een beetje een paard-onvriendelijke opmerking.

Collega

Collega

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik vind dit een beetje een paard-onvriendelijke opmerking.

Bedankt!

Re: Collega

Re: Collega

Origineel geplaatst door Mister Ed
Bedankt!

:D Die is wel erg droog ja....laat ik by the way toch steeds gedacht hebben dat Mister Ed wit was :confused:

Enigszins on topic: Ook ik heb vorig jaar mijn lidmaatschap op Interface opgezegd omdat ik het kwalitatief gewoon geen goed blad meer vond. Weinig tot geen diepgang, hoog popie jopie gehalte in de artikelen.....inderdaad stak Allard Krijger er met kop en schouders bovenuit met zijn stukjes.

En toch....de rubriek Synthologie begon veelbelovend maar werd op een bepaald moment zoals Hazes ook al aangaf heel erg theoretisch. Zover zelfs, dat je je afvroeg waar het eigenlijk heenging. Ook Analogica kwam niet uit de verf; ik denk dat hij daar gewoon niet voldoende ruimte voor kreeg of zo. Soms werden er echt legendarische synthesizers besproken en dat kreeg dan anderhalf kantje aandacht (inclusief foto en dikgedrukte citaten) waarin eigenlijk nauwelijks iets over die bak werd gezegd. Zonde hoor, want ergens denk ik toch dat er meer van zo'n blad te maken is. Maar ja, ze houden regelmatig marktonderzoeken e.d. dus ze zullen het wel weten.

Wat de workshop inhoudt, geen idee.....laat je eens verrassen zou ik zo zeggen! En deel het met ons natuurlijk :engel:

Re: Re: Collega

Re: Re: Collega

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ook ik heb vorig jaar mijn lidmaatschap op Interface opgezegd

volhouder!

ik had vroeger midi en recording, dat was wel leuk. ik heb ze nog lang gehouden en heb vaak nog teruggelezen, totdat het internet echt een vlucht nam. is dat blad niet in interface opgegaan?
en hoe heette interface nou eerst? ik geloof niet dat ik ooit een abonnement had, maar ik kocht het wel regelmatig los. veel anders was er ook niet. hoe het ook zij, de engelse blaadjes the mix en dat andere (naam ook al kwijt) waar ook nog die verschrikkelijk slechte nederlandse uitgave van werd gemaakt, kocht ik ook nog wel eens.

ik zal de interface weer 's kopen (is die los te koop? kon m pas niet vinden hier bij de bruna.) allards stukjes waren altijd de moeite waard.

Ja, het heette geloof ik eerst Midi Magazine en later Midi & Recording. Voor zover ik weet is dat inderdaad in de Interface opgegaan, maar volgens mij heeft Future Music er ook nog mee te maken (weet het niet zeker, maar ik geloof dat het een zusterblad is of zo).

Vroeger las ik echt ALLES wat los en vast zat qua studio apparatuur en synths :) Of ik had een abonnement of ik kocht de bladen los.....was een dure hobby achteraf gezien maar ja, het had mijn interesse nou eenmaal. The Mix vond ik trouwens nog wel okee; reviews waren wel redelijk to the point. Jammer dat dat ook is opgegaan in Future Music!

Het enige blad dat ik nog altijd koop is de SOS (hoewel ik dat ook steeds minder vind; 90% software en af en toe een keer een synth terwijl er toch genoeg op de markt komt). Soms koop ik ook nog wel eens de Duitse Keyboards; een goed blad en qua prijs ook nog redelijk.

Interface kan je inderdaad ook los kopen maar of ze het bij Bruna hebben, dat weet ik niet. Ik kom altijd bij AKO (hebben ze dat ook in Oostvoorne ? :) )

interface en de sos kun je hier gewoon bij de bruna halen, dus dat is wel landelijk denk ik ?

Back