schroefjes voor een 19" rack

Status
Please reply by conversation.

Nightly Build

Go for what you know
de wel bekende schroefjes met klemmetjes voor in een 19" rack 8D
wil ze graag online bestellen maar kon ik nergens vinden
heeft iemand er een paar over?
of anders een linkje waar ik ze online kan bestellen?

http://www.nowthatsit.nl/
Zoek even op het woord "Kooimoeren"... :eureka:

Die Assman set van 50 stuks heb ik zelf ook ooit gekocht, kan ik je van harte aanraden, goeie kwaliteit.

krijg ik dan deze?

Attachments

• kooimoeren-.jpg
    kooimoeren-.jpg
    167,3 KB · Bekeken: 102
ik wil er maar 4
kom er eigenlijk maar 2 tekort :)
en dan 2 voor reserve
meer past er toch niet in m'n rack

maar ik wil wel dezelfde zwarte :maffia:

Re: hmmm...

Re: hmmm...

Origineel geplaatst door foxenberg
Volgens mij waren die die ik heb zilver, maar ik heb iig wel die klemmetjes... :L

ok, ik denk wel dat we zaken kunnen doen :W

probeer ik alsnog wel ergens die zwarte schroeven te vinden
en ik wil ook een stuk of 40 van die ringen
die zitten er nu bij mij niet op en dat ga je soms toch zien op je apparatuur

Zelf heb ik laatst humfrees aangeschaft, die eventuele brommen voorkomen door aardingsproblemen. Wat heel relaxed is, is dat ze van rubber zijn zodat je je rackapparatuur niet kunt beschadigen. Deze humfrees gebruik je in combinatie met je schroeven en klemmen.

humfrees_350_fffef1_75.jpg

http://www.feedback.nl/?id=55&b=5635

Ja, maar bij die Humfrees zitten dan weer schroeven met zo'n ingebakken stukkie rubber... en die zijn echt bijzonder brak (naar mijn bescheiding mening). Slechte passing en dat rubber stukkie is zo kapot.
Die humfrees zelf hielpen bij mij trouwens wel tegen bepaalde gevallen van brom (in een flightcase).

Die Assman dingetjes hebben een kooimoertje van koper ipv dat goedkope en slecht gevormde staal, en een goeie schroef met losse plastic ring. Helaas gaan die ringetjes op den duur wel barsten.
Misschien moet ik gewoon minder vaak gear wisselen... ;) Maar zo zie je maar weer, zelfs de meest onbelangrijke studio accesoires valt een thread over vol te ouwehoeren...

FF hardop denken:

In hoeverre zou het schelen (qua eventuele kans op brom) als je je rack-gear in een (zelfgemaakte) houten kast/rack zou schroeven?

Dus ipv boutjes en een metalen frame, schroeven en hout.

Zat ik laatst over te peinzen, aangezien ik geen electricien ben, maar wel weet dat metaal meer geleid dan hout..

Dus ipv boutjes en een metalen frame, schroeven en hout.

Ik denk niet dat ik mijn S6000 in een houten rack wil hangen...

Er zijn wel houten racks, maar die hebben altijd nog metalen rails. De zijkant van een stuk hout is gewoon niet stevig genoeg om die kilo's te dragen.

:D Okee, dat was ik vergeten hardop erbij te denken:

Gewicht van de gear even buiten beschouwing gelaten (is namelijk wel op te lossen door plankjes/latjes, etc.)

...

Goed, maar dat vroeg ik dus eigenlijk niet.

't Gaat er niet om HOE ik zo'n kastje moet maken / waar ik ze ken halen, maar of dit een eventuele kans op brom / storing zou tegengaan net als bijvoorbeeld die humfrees zouden moeten doen.

;)

Geen idee eigenlijk, vandaar dat ik die vraag stelde.

Is het gemiddelde rack goed geaard? Waarvoor zijn anders die humfrees op de markt?

Heb er (nog) geen last van, maar als ik (eindelijk) een keer aan m'n studiootje ga beginnen ben ik liever een beeeetje voorbereid.. N00b dat ik ben.. :stupid

Re: hoeveel...

Re: hoeveel...

Origineel geplaatst door foxenberg
Hoeveel van die klemmetjes heb je nodig dan?
Ook een stuk of 40?

4 klemmetjes, 4 schroeven en 40 ringetjes aub :)

Status
Please reply by conversation.
Back