Absolute Zero & Alesis RA 150/RA 300

mooie_rooie

Nieuwkomer
De samsom servo 120 werkt met een z.g.n bridge, wie weet hoe deze bridge werkt?
de Absolute Zero`s zijn 95watt RMS(150watt max) 8 Ohm.
de samsom heeft een stereo en een mono mode.(bridge)
stereo: 4 Ohm 60-80watt
8 Ohm 50-55watt

mono: 8 Ohm120-150watt

welke mode kan ik het beste gebruiken bij de Absolute Zero`s? wanneer ik wil gaan mixen.

Stereo natuurlijk, of wil je op 1 speaker gaan mixen???

Bridge beteket 1 monitor aansturen met alle power van een stero versterker (of als je een 4 kanaals versterker hebt 2 speakers i.p.v. 4). In jouw geval zou je dan 2 versterkers nodig hebben. En waarom? Moet het zo hard? Die versterker is aan de lichte kant, maar als je hem niet te ver open draait kan dat makkelijk. Moet het toch harder, koop dan een zwaardere versterker. Of gelijk actieve monitoren.

bedankt voor je antwoord. nee het hoeft niet zo hard.
ik ga op een set speakers mixen, van 95 watt RMS 8ohm en daarbij zoek ik nog een versterker van alesis of samson die wat betreft power enz. goed passen bij deze speakers(Absolute Zero).

Absolute Zero & Alesis RA 150/RA 300

nog een vraagje, aan iedereen die er ervaring mee heeft, danwel verstand heeft van het volgende:

ik ben al in het bezit van een set Absolute Zero monitoren en daarbij wil ik een versterker gaan kopen van Alesis. de RA 150 of de RA 300.

Absolute zero: 95 watt RMS 8 ohm

RA 150: 45 watt RMS per channel 8 ohm

RA 300: 90 watt RMS per channel 8 ohm

welke van de 2 versterkers pas er het beste bij?
moet het vermogen ongeveer gelijk zijn (95-90)
of ongeveer de helft(95-45)? wie het weet mag het zeggen!

alvast bedankt!

De Servo's worden vaker gebruikt in combinatie met Spirits. Als je het veilig wilt doen neem je een versterker die iets zwaarder is dan je speakers, dan blaas je je speakers niet op

(simpele uitleg: als je versterker niet zwaar genoeg is "vragen" je speakers te veel vermogen, waardoor het signaal dat de versterker verstuurt een afgevlakte sinus wordt en de conussen van je speakers dus niet meer netjes "in en uit veren" maar ineens stil blijven staan. Dat vinden ze niet tof.)

ligt aan het vermogen om pieken op te vangen van je monitors.
als je op rms (gemiddeld vermogen) afgaat zou je nu kunnen zeggen dat de RA300 voldoet.
maar als je versterker pieken kan geven van 160 watt en je monitors maar 140 watt op kunnen vangen heb je een probleempje denk ik

Origineel geplaatst door NorthernLightX

(simpele uitleg: als je versterker niet zwaar genoeg is "vragen" je speakers te veel vermogen, waardoor het signaal dat de versterker verstuurt een afgevlakte sinus wordt en de conussen van je speakers dus niet meer netjes "in en uit veren" maar ineens stil blijven staan. Dat vinden ze niet tof.)

even ook over monitors en versterkers..
ik heb 120 watt werkvermogen monitors @ 4ohm
en een 2x 110 watt eindtrap @ 4ohm

gaat dit goedkomen?

Origineel geplaatst door Roel

gaat dit goedkomen?

Vast wel ;)

Ik ben geen expert op dat gebied, misschien dat iemand die hier wel dagelijks mee wordt geconfronteerd hulp kan bieden?

Ik zou zeggen dat je zonder schade tot 80% moet kunnen gaan.

als je versterker pieken kan geven van 160 watt en je monitors maar 140 watt op kunnen vangen heb je een probleempje denk ik

Juist niet, je zult je boxen nu minder snel opblazen omdat je versterker het vermogen makkelijk kan leveren. Je versterker "geeft" niet, je boxen "vragen".

aha... :) dus hetzelfde principe zegmaar dat het stopcontact niet continu 16 ampere naar buiten blaast, maar geeft wat de apparaten vragen? ik denk ik begrijp ....:P

gaat dit goedkomen?

Vast wel ;)

Ik ben geen expert op dat gebied, misschien dat iemand die hier wel dagelijks mee wordt geconfronteerd hulp kan bieden?

Ik zou zeggen dat je zonder schade tot 80% moet kunnen gaan.

top :halleluja denk dat het daar wel mee lukt. versterker gooi ik sowieso nooit helemaal open.

vraagje zoveel:
als je versterker blokgolven gaat produceren wegens overbelasting... is er dan te berekenen hoeveel vermogen het clippende beestje dan naar buiten stuurt?

Verhoudingen in vermogen

Verhoudingen in vermogen

hoe zit het nou met de verhoudingen tussen je amp en je monitoren? vermogen amp=vermogen monitor OF (?)amp= vermogen2xmonitor, HELP!!!

Re: Verhoudingen in vermogen

Re: Verhoudingen in vermogen

Origineel geplaatst door mooie_rooie
hoe zit het nou met de verhoudingen tussen je amp en je monitoren? vermogen amp=vermogen monitor OF (?)amp= vermogen2xmonitor, HELP!!!

Als je het veilig wilt doen neem je een versterker die iets zwaarder is dan je speakers, dan blaas je je speakers niet op

Lezen.

als je versterker blokgolven gaat produceren wegens overbelasting... is er dan te berekenen hoeveel vermogen het clippende beestje dan naar buiten stuurt?
--> ik bedoel dus te zeggen, wanneer merk je dat je versterker blokken eruit gooit?

--> ik bedoel dus te zeggen, wanneer merk je dat je versterker blokken eruit gooit?

Als je de conus net langs je hoofd voelde schieten :D

Je kunt het denk ik meten met een occiloscoop (spel ik dat goed?). Je kunt ook gewoon je versterker niet zo hard zetten.

Dit is trouwens een beetje een niet synth-gerelateerd onderwerp, ik denk dat je via google meer gaat vinden hierover.

Back