Ensoniq Paris spul

Status
Please reply by conversation.
hehehehe grappig ... dit zou -ondanks dat het zwaar achterhaald is - nog steeds rg vet klinken ! heb me er ooit ook eens in verdiept .. al vrees ik gewoon dat je het bij ebay in de states of in duitsland moet zoeken .. volgens is het niet zoveel gebruikt in europa of nederland specifiek !

vooral hiphopers waren blij met de dikke sound van die paris kaarten !

Jeps in Nederland en Europa is het nooit echt veel gebruikt.
Ik krijg van de week een begin setje maar wel meer ins en outs.
De DA converters kan nu nog bijna niks aan tippen en je heb gewoon dsp on board.
Dus lekker dp4 fx over je audiotracks etc.
Er zijn inderdaad paketten die tegenwoordig meer kunnen maar dat heb ik zelf niet nodig.
Ik wil gewoon goede DA converters en met de Paris software kan ik wel uit de voeten denk ik.
Op na 18 inputs/outputs!

Interessant systeem, Paris, heb er het een en ander over gelezen naar aanleiding van een markplaats adv. Dit was ongeveer een maand of 2 geleden, stond op de nederlandse marktplaats.. (ok sorry heb je nu niks meer aan maar ze zijn dus wel her en der hier te vinden, of ik had gewoon geluk dat ik hem net er tussen zag staan)

Ik wou gewoon ff inhaken want ben erg benieuwd naar het hoe en wat van dit systeem.

Toen ik in Hilversum op cursus zat stond daar zo'n Paris demo systeempje, die controller zag er nogal goedkoop uit vergeleken met de 02R's die we daar gebruikten. Ik geloof dat het systeem een nieuwprijs had van 3500€ , wat toen best wel goedkoop was (Protools bv. ,kostte een pak meer, Pt Le systemen bestonden nog niet).

Kort daarna besloot ik om een soundscape systeem te kopen, heel erg vergelijkbaar met de Paris sytemen. Enkel de controller hadden ze niet maar in samenwerking met een Tascam digitale mixer vond ik dat niet zo erg.

Onlangs is Soundscape een divisie van Solid State Logic geworden, mijn geluidskaart van 6 jaar oud wordt nog steeds ondersteund door de nieuwe hardware en ja nu heb ik een SSL in huis :D

Ik kom op marktplaats en speurders wel vaak het basissysteem tegen al heb ik het idee dat het gewoon telkens de zelfde persoon is.

Ensoniq Paris software en manuals hier te downloaden:
http://www.emu.com/support/files/download2.asp?Centric=653&Legacy=&Platform=1

Al wist je dat waarschijnlijk zelf wel.

Overigens, is de software van Minnetonka niet een afgeleide van Ensoniq Paris systeem?

Intelligent Devices heeft de software voor Ensoniq geschreven.

Ik ben momenteel aan het onderhandelen over een MEC, SD-1000 kaart + een 8 outputs board.
En bezig met Paris 3.0 .

Is dat niet onhandig om oude hardware/software te scoren wat niet meer geserviced wordt?

Toen het systeem geintroduceerd werdt was het idd de best klinkende DAW van dat moment.
Maar we zijn inmiddels wel een paar jaartjes verder en het merk heeft het niet gered ondanks het zo fantastisch klinkt.
Denk dat je met een protools HD setup hier wel de vloer mee aan zal vegen maar goed het is ouwe troep dus lekker goedkoop.

Status
Please reply by conversation.
Back