Juno-60 ENV depth switch

Construkt

Stamgast
Hoi,

Ik heb een tijd terug een juno-60 + kento pro-dcb gekocht.
Alleen ontbrak de schakelaar van de env depth op de synth.
Nou werkt ie verder prima, maar toch is het wel eens handig om ook een negative slope te kunnnen gebruiken.
Nou is mijn vraag weet iemand hier wat voor type schakelaar het is en waar ik hem kan vinden (het liefst orginele schakelaar natuurlijk)?

En heeft iemand misschien het print schema van de juno-60?

Alvast bedankt

mvg

joeri

Ik heb geen idee in welke situatie die omgekeerde envelope van nut kan zijn ... Nooit gebruikt

Paul.

je moet idd ff roland mailen als je het partnummer weet van het betrefende component(er zijn er hier vast een paar die dit weten) en ff een mailtje stuurt naar ene joris van roland belgie en als ze hem dan nog op vooraad hebben dan zijn ze vast wel bereidt je er een optesturen

Origineel geplaatst door Paul Jenner
Ik heb geen idee in welke situatie die omgekeerde envelope van nut kan zijn ... Nooit gebruikt

Paul.

Het is ook niet echt mijn ding dat inv. env. thingy, in combinatie met VCA gate is het wel grappig.
Het zit er nou eenmaal op en het hoort te werken natuurlijk!
Construct, voor hoeveel heb je die 60 op de kop kunnen tikken dan... goedkoop zeker? :D

Origineel geplaatst door 6 trak

Het zit er nou eenmaal op en het hoort te werken natuurlijk!
Construct, voor hoeveel heb je die 60 op de kop kunnen tikken dan... goedkoop zeker? :D

Juist die knop hoort er te zitten.
Enne wil je echt weten voor hoeveel ik hem gekocht heb?
Nou vooruit een leuk verhaaltje, maar schrik niet.

Heb hem bij een gast vandaan die er totaal de ballen verstand niet van had en er (schrik niet) 200€ voor vroeg inclusief Kenton PRO-DCB kit. Ik heb er gelijk 250 € voor geboden en kon hem meteen ophalen. Ik kom daar aan ja hoor een zeer goed uitziende JUNO-60 met kenton kit. Alleen dus zonder die schakelaar, die gast zij dat ie er nooit had gezeten en hij werkte verder prima dus meeneen dat ding. Nou heb ik hem dus van de week opengeschroeft om te kijken wat voor schakelaar erin moet (een rare met 8 pootjes vandaar mijn vraag) en het zag er dus echt uit alsof ie er nooit heeft gezeten, geen spatje tin of krasje of wat dan ook wat er op zou kunnen wijzen dat die schakelaar er ooit had gezeten.
Dus het is een vakman geweest die de switch eraf heeft gehaald of hij heeft er echt nooit gezeten.

Enne o ja zag dat het gewoonte was hier om jezelf als nieuw lid voor te stellen dus bij deze.

Ik ben joeri en sinds een jaar ofzo ongelooflijke gear addict geworden. Maak al wat langer muziek met de pc.
Ik houd me bezig met het produceren van Tekno, hardcore, elektro, hip hop en experimental en daarnaast organiseer ik zo nu en dan underground feestjes met mun soundsystem genaamd: XINIX

Volgens mij is dat zo'n Roland 2 standen schakelaar.

Als Roland ze niet meer heeft, kan je er via ebay.com aan komen. Iemand verkoopt daar allemaal roland onderdelen. Wel prijzig. Oh ja, z'n naam is chipforbrains...

Origineel geplaatst door OnAcid
Volgens mij is dat zo'n Roland 2 standen schakelaar.

Als Roland ze niet meer heeft, kan je er via ebay.com aan komen. Iemand verkoopt daar allemaal roland onderdelen. Wel prijzig. Oh ja, z'n naam is chipforbrains...

ach prijzig wat heet, voor dat bedrag waar hij die Juno+extra's voor heeft gekocht kan die makkelijk van het uitgespaarde geld zo'n reparatie laten doen.
ik denk dat zo'n zwikkie bij elkaar normaal al gauw een eurootje of 450,- mag kosten :D

Construkt, hoe zien de specs er uit van die Kenton?

b.t.w. nog welkom :peukie:

Probeer het eens een keer op een heavy square wave bass,
je weet wel, eentje met een heleboel PWM...
Ideaal voor D&B :)

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door Paul Jenner

Paul.

Werkt erg leuk op pads. Bijvoorbeeld, het filter opent zich bij het lostlaten van de toetsen. Bij een "normale" envelope sluit het filter altijd.

Voor de schakelaar: vraag aan je Roland dealer of hij even naar Roland belt. Het zou best kunnen dat Roland Benelux nog zo'n schakelaar op voorraad heeft.

Binnenkort maar eens proberen dan. Met die release had ik in een grijs verleden al eens een keer gespeeld. Kvinnut wel een goed idee van je !

Paul.

Back