• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Korg ES-X

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Heren, (en die 2 dames ofzo)

Mijn ESX is nog geen jaar oud, in perfecte staat, en komt met bon, handleiding en doos en extra SM kaartje van 128 Mb.
Heeft alleen in rookvrije studio gestaan.

Het liefste zou ik ruilen. MOTM of s.com modules, een in goede staat verkerende tape-delay, hardware multi-track spul. Of 'n analoge drumcomputer. Analoge FX zoals Moogerfoogers zouden het ook wel 's goed kunnen doen.

Verkopen... heel misschien. Als je een goed bod doet. Ik reken op een waarde van rond de 400 euro.

Reden van verkoop: het is echt een geweldig leuk ding om hele tracks in te maken, als sketchpad op vakantie of op de bank of in bed, en je kunt samples gigantisch vergaand en vooral on-the-fly zonder menu'tjes bewerken (vooral DAT vind ik er eigenlijk zo tof aan, je gaat niet snel met samplestart experimenteren en motion sequences hiervan maken, tenzij je er gewoon een dedicated knop voor hebt...)
Maar ik ben sinds m'n eerste paar s.com modules analoog purist geworden ben ik bang... en heb geen interesse meer in het maken van logische nummers of muziekloops, terwijl zo'n ESX daar toch wel naartoe stuurt.

Per part een LFO met 5 midi sync'bare (maar hoeft niet!) golfvormen en 4 destinations (pan, filter cutoff, amp en pitch).
Per part een filter met 4 filtertypen, resonantie, cutoff en envelope generator. Een part is zeg maar een sample met zijn sequence.
Vrijwel alle knopgedraai is recordbaar en in het pattern op te nemen, ook on the fly; druk op record, beweeg de knop, en vanaf dan loopt het pattern met die knopbeweging. Is het niet goed, druk je weer op record, doe je het nog 's over. De sequencer blijft gewoon spelen, je blijft in de groove.

8 bars maximum pattern lengte. Keyboard functie. (steptoetsen worden een keyboard)
3 chainbare FX blokken. Per FX blok keuze uit 16 effecten. Ook knopgedraai van de FX parameters is op te nemen. (je kan echt ver experimenteel gaan met deze bak! Resampling is ook een mogelijkheid..)
4 uitgangen, kan ingesteld worden als 1 stereo uitgang en 2 losse vrij toewijsbare.

O ja, en natuurlijk de 2 EH tubes om het geluid op te warmen.

Voor mutitimbraliteit en dat soort zaken moet je maar ff de manual van internet opsnorren.

350 dan. Lijkt me een erg aantrekkelijke prijs.
Lager ga ik de komende tijd niet.
Maar hij kan nu echt weg, want m'n nieuwe sequencer is gearriveerd.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back