"De Lift" soundtrack ; welke synth?

Origineel geplaatst door Formant
Darkstar! leuk soundtrack album met name de slimme bom gesprekken.

Ja, leuk he.. ik heb hem al een paar keer gekeken en hij blijft leuk. Lekker campy. Die smart bombs zijn hylarisch!
Zal ik is een paar stukjes opnemen en posten? Goed idee?

R

Origineel geplaatst door smackos
Beter dan al die verschrikkelijke soundtracks van tegenwoordig.

ga toch eens wat vaker naar de bios man :)

Ik vind de lift soundtrack okee maar ook wel weer typisch nederlands amateuristisch, wat natuurlijk weer goed past bij het totale plaatje van de film.
Maar als kind was ik wel onder de indruk. vooral dat slijm wat op de muren zat, of zo (lang geleden) had ik een slapeloze nacht van (geloof ik)

Het meest geniale in Dark Star is ook die flessen orgel, dat muziekje is ook super!

Ik heb die Dark Star soundtrack nooit kunnen vinden is die ooit ge-reissued?

De lift soundtrack heb ik lekker wel :D

Ik vind de lift soundtrack okee maar ook wel weer typisch nederlands amateuristisch, wat natuurlijk weer goed past bij het totale plaatje van de film.
Maar als kind was ik wel onder de indruk. vooral dat slijm wat op de muren zat, of zo (lang geleden) had ik een slapeloze nacht van (geloof ik)

Ik ben nog steeds onder de indruk :D

(Dat valt toch wel mee met het amateuristisch nivo van de Lift, vergeleken met de meeste andere nederlandse films...op verhoeven na dan)

(Dat valt toch wel mee met het amateuristisch nivo van de Lift, vergeleken met de meeste andere nederlandse films...op verhoeven na dan)

Ja zekers . . . .

Weet je wat ik een geniale soundtrack vind.

Clockwork orange, en alle fills en tunes eromheen
en de tune uit scarface/the world is yours, ......over doeltreffend gesproken !

2 smackos:Ik ben echt niet elitair, ben gewoon een boerenlul uit een boerendorp en heb ook geen hku gedaan hoor
maar goed !!
we hebben gewoon andere opvattingen, en als je geen akkoordenschema`s kent kan ik me voorstellen dat het misschien elitair klinkt, echter als je speelt is een akkoorden schema net zoiets als je neus snuiten, dat is gewoon gemeen goed onder muziekanten
moet kunnen toch!

persoonlijk vind ik alleen dat je moet beseffen dat je niet zo bot moet doen tegen iemand die je niet kent !
Groeten en laten we het gezellig houden
Rhino

:yamaha: :yamaha:

Het meest geniale in Dark Star is ook die flessen orgel, dat muziekje is ook super!

Ik heb die Dark Star soundtrack nooit kunnen vinden is die ooit ge-reissued?

Dat orgel/synth klinkt erg FM, maar die film is veel ouder dan FM toch? Welke synth zou er gebruikt zijn?

Ik geloof dat de ARP2600 wel veel gebruikt is

Spetters heeft ook een goeie soundtrack

Dat was toch gemaakt door zo een Nederlandse prog rock band...focus of kayak ofzoiets?

Origineel geplaatst door DerRhino

persoonlijk vind ik alleen dat je moet beseffen dat je niet zo bot moet doen tegen iemand die je niet kent !
Groeten en laten we het gezellig houden
Rhino
:yamaha: :yamaha:

dikke vette PUNT :smeris:

Origineel geplaatst door mikemix
Nee dan de soundtrack van Schatjes, wat een ellende zeg...:r

geen idee meer hoe deze klinkt.
maar kan me wel herinneren dat deze een beetje cheezy was. :D

Dickie Maas was toch ook helemaal wappie van de DX7?

Trouwens de filmtrack van de Marathon Man is ook wel erg nasty met ouwe synths erin enzo.

Dawn of the dead (Orig) is heel mooi, Excorcist 1 en 2 en Evil Dead 1 en 2 ook, maar mijn favorieten zijn Prince of Darkness en The Beyond qua soundtracks.

Dick Maas klinkt ook lekker. Die tune van cijfers en letters is ook leuk ;)

Ik vond de soundtrack van (de orginele) texas chainsaw massacre ook heel effectief.

En die van requiem for a dream is ook heel intens.

van nederlandse films vindt ik eigenlijk altijd de muziek bij de films van Van Warmerdam(grimm,kleine teun,de noorderlingen,de jurk) heel goed.
zijn daar eigenlijk soundtracks van op cd, ik heb ze namelijk nooit kunnen vinden..........

Dick Maas heeft inderdaad zelf de muziek geschreven (ook bij zijn andere films als Amsterdamned en Flodder) en hiervoor heeft hij alleen een Jupiter 8 gebruikt.

Phochos:D

Vergeet ik bijna de Scarface OST....supertoffe italo en synthnummers (zat ook al bij GTA3 geloof ik)

Vooral Push it to the limit van Paul Engemann is wreed

Back