KS vs Nova vraagje.

BananaWorld

Addicted to Music
Wordt er voor de Nova en de KS eigenlijk dezelfde synth-engine gebruikt zodat de een een doorontwikkeling is van de ander of zijn het twee verschillende synths.

Nu heb ik zelf wat ervaring met de KS, maar wordt er niet helemaal wild van. De nova krijgt wel meer positievere reacties, dus vroeg me af waardoor dat komt.

De Nova heeft de synth engine uit de Supernova serie ...

Vergeleken de KS engine is de supernova engine een stuk fijner heb me nooit echt verdiept in de verschillen...

maar een paar verschillen die ik iig wel weet zijn:

de Supernova klinkt analoger en warmer (als t nodig is), en de engine is minder buggy als de KS waarvan de afkorting KS bij velen bekend staat als Kraak Synth .. ff de zoek funktie gebruiken als je meer info wilt over waaraan de KS deze naam te danken heeft...

Het rotte van geluid is dat je het tekstueel zo moeilijk kunt omschrijven. Qua geluid vind ik de nova serie interessanter. De KS serie klinkt rauwig en droog en de nova serie eerder warm en wollig (als het dan toch in die termen moet :D ).

Qua modulatiemogelijkheden heb je ook wat meer te kiezen op de nova serie. De KS serie (niet K-station) beschikt wel weer over wat extra golfvormen (e-piano e.d. )

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
De Nova heeft de synth engine uit de Supernova serie ...

Vergeleken de KS engine is de supernova engine een stuk fijner heb me nooit echt verdiept in de verschillen...

maar een paar verschillen die ik iig wel weet zijn:

de Supernova klinkt analoger en warmer (als t nodig is), en de engine is minder buggy als de KS waarvan de afkorting KS bij velen bekend staat als Kraak Synth .. ff de zoek funktie gebruiken als je meer info wilt over waaraan de KS deze naam te danken heeft...

Het kraaksynth gebeuren is er met een software update volgens mij uit. Bij de a-station (het kleine zusje van de KS) is het verholpen. En je moet je patches niet een te hoog volume geven. Je hebt namelijk het standaard volume van je patch maar dat kan je ook nog boosten. Met 1 osc kan dat wel maar met 2 of 3 moet je opletten dat je dit niet overdrijft (mocht je distortion willen kan je daar beter het daarvoor gemaakte effect gebruiken of de filter overdrive).

Back