[Doepfer] wie weet hoe ik een X0X stijl sequencer kan maken in m'n drehbank?

oozi

Ouwe rot
ja ik wil dus:

per rij een 16 stappen, note on/note off step sequencer. liefst dat de knop niet alleen note on/off stuurt maar ook een velocity.
nou weet ik dat je een drehbank met sysex heel uitgebreid kan programmeren dus volgens mij moet dat wel kunnen, maar ik snap dus geen ene zak van dat hele sysex gebeuren...

iemand die mij blij kan maken?

o de editor kan je gratis hier downloaden.

Re: [Doepfer] wie weet hoe ik een X0X stijl sequencer kan maken in m'n drehbank?

ermm.. oozi, als je nu eerst eens ff verteld met welke bak je dat wil doen... mischien ff de handleiding van die desbetreffende bak doornemen qua midi impl. waarna je zodoende de desbetreffende sysex codes invoert enzo..

geen dank :D

Re: Re: [Doepfer] wie weet hoe ik een X0X stijl sequencer kan maken in m'n drehbank?

Re: Re: [Doepfer] wie weet hoe ik een X0X stijl sequencer kan maken in m'n drehbank?

Origineel geplaatst door 6 trak
ermm.. oozi, als je nu eerst eens ff verteld met welke bak je dat wil doen... ..

bij een quasimidi 309. nu heb ik op de db de eerste bank helemaal vol met controllers om alle verborgen parameters van de 5 geluiden en inputs aan te kunnen sturen, en van de 2e wil ik dus eigenlijk en 3 sporen X0X-stijl sequencer maken; bovenste 2 voor de kick, 3e voor de snare en onderste denk ik voor de hihat; moet ik alleen nog iets zien te verzinnen voor het open/closed verhaal.

maar dat moet op zich niet zoveel uitmaken. het note on/off programmeren en de velocity lukt wel, da's niet zo moeilijk, het gaat me meer om hoe ik ervoor kan zorgen dat hij gaat "lopen", dat hij weet dat 'ie de meest linkse knop aan 01:01:000 koppelt en de meeste rechtse aan 01:04:288. beetje slecht uitgelegd. normaal gesproken, zoals ik dus bank 1 heb geprogrammeerd, sturen alle knoppen continu, of iig op ek willekeurig moment, informatie uit. wat ik wil is dat ze alleen op een bepaald moment binnen een maat info uitzenden.

dus.

Je zou in feite in 16 stappen de 'status' van een knop op de drehbank moeten opvragen.. hmm.. kan dat bij de Drehbank.. zo'n value opvragen middels een midi-message ?

nou ik ben ondertussen een aantal lange nachten (die erg kort leken) verder, en ik ben al een eindje;
het lukt me nu om de noten vanaf de knoppen van de Drehbank te triggeren, maar ik krijg 't nog niet "lopend".
waarmee ik bedoel dat het me niet lukt om tegen knop 1 te zeggen: "ben alleen aktief tussen 01:01:00 en 01:01:24" en tegen knop 2: "ben alleen aktief tussen 01:01:24 en 01:01:48"
of "lees en geef de waarde van deze knop alleen door tussen xx:xx:xx en yy:yy:yy" dus.

nou heb ik sysex voor zover (voor mij) mogelijk uitgediept, en volgens mij heb ik een paar mogelijheden:

- midi clock (F8.); komt volgens mij geen data byte achter dus wie kan me vertellen hoe dit werkt????
- MTC - SMPTE; moet ik met SMPTE tijdcodes gaan werken dus da's live niet werkbaar. en daar gaat het wel om.
- MTC - Bar Marker; dit lijkt me het meest belovend, maar ik krijg 'm niet aan het werken.
- midi start/cont/stop; dit is een common system message dus die werkt op de hele synth, waardoor die door een knop te starten/stoppen/continuen is. leuk, maar niet de bedoeling.
de andere zijn wel realtime system messages, die dus wel in het gewone sysex verhaal mee kunnen..

dus wie kan me uitleggen hoe ik iets gesynct krijg met sysex? dus o.a. hoe ik die sync/timing info in een werkende midistring verwerkt krijg, of een boek aanraden ofzo, want ik heb het idee dat ik er ERG dichtbij zit...

xal zowiezo binnenkort 's een naslagwerk gaan aanschaffen, maar da'sook weer niet goedkoop..

Back