"One hit wonders" topic

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Was laatst tijdens een popkwis toch benieuwd hoeveel one hit wonders er ooit zijn geweest, niet per se synth-gerelateerd,
dus artiesten die zegmaar 1 "hit" hebben gehad en waar je daarna nooit meer wat van hebt gehoord.
Vaak zijn dat ook nummers waar moeilijk aan te komen is....
Misschien leuk om hier de one-hit-wonders te posten die je kent, ik begin met bijvoorbeeld de volgende :

Rah Band - Clouds across the moon

Hot Butter - Popcorn

M - Popmuzik

EG Daily - Say it say it

The Brat - Chalk dust

Zinno - What's your name

PF Project - Choose life

weten jullie nog meer?

WIKIPEDIA EENDAGSVLIEGEN

Een hele hoop eendagsvliegen uit de Nederlandese top 40!
Ga het hier niet allemaal overtypen, maar deze lijst toont alle nr 1 hit's/artiesten die verder nooit in de NL top 40 hebben gestaan, behalve dus met deze nr 1 hit... Ken er een paar van.. Het zijn er nog best een hoop!

Origineel geplaatst door GeeEs
WIKIPEDIA EENDAGSVLIEGEN

Een hele hoop eendagsvliegen uit de Nederlandese top 40!
Ga het hier niet allemaal overtypen, maar deze lijst toont alle nr 1 hit's/artiesten die verder nooit in de NL top 40 hebben gestaan, behalve dus met deze nr 1 hit... Ken er een paar van.. Het zijn er nog best een hoop!

lekker is dat, kan deze zeker ook weer dicht =(

Soms is een zogenaamde eendagsvlieg een project met een "artiestennaam" en komt er vervolgens maar één liedje uit onder die artiestennaam.

Bijvoorbeeld "Music Sounds Better With You" van Stardust.

Timex Social Club - Rumours
Trans X - Living on video
Dof - Codo
Del Tha Funkee Homosapien - Mistadobalina

Origineel geplaatst door Bass

Trans X - Living on video

Hun nieuwe, die droevig veel lijkt op living on video, hoor ik nu al teveel.

Origineel geplaatst door Bass
lekker is dat, kan deze zeker ook weer dicht =(

Waarom.. We kunnen wellicht de WIKI bijwerken als we er nog meer vinden toch? :)

Origineel geplaatst door nick nova
Four non blondes...

Maar die juffrouw schrijft wel veel nummers voor populaire artiesten. Dus echt eendagsvlieg zou ik t ook niet willen noemen. Meer een voor de schermen appearance.

Origineel geplaatst door Pjotr G
Maar die juffrouw schrijft wel veel nummers voor populaire artiesten. Dus echt eendagsvlieg zou ik t ook niet willen noemen. Meer een voor de schermen appearance.

O.a voor pink

Back