piano patterns voor begeleiding

gevik

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben opzoek naar een theorie boek of een les voor het leren van verschillende begeleiding patterns voor de keyboard/piano.

In het bibliotheek vindt je heel veel "fake song books" dat zijn alleen de lyrics met akkoorden. ik dacht wellicht bestaat een soort boek waar in je verschillende patterns voor de begeleiding kan leren. Of ben ik op het verkeerde spoor beland?

Weet iemand meer hierover.

Dank u.

Jürgen Moser - Rock Piano deel 1 en 2 zijn aanraders. Er staan een aantal nummers in met daarbij ook nog oefeningen en uitleg over bepaalde stijlen en akkoordschema's! Ik heb alleen deel 2 en ik heb er een hoop van geleerd destijds.

RockPiano is zeker een aanrader! Heb ik zelf ook, speel er af en toe nog wat uit. Er staat per stijl goed uitgelegd wat kenmerkend is voor die stijl. Als je al redelijk kunt piano spelen zou ik alleen deel 2 aanschaffen. Het soort stijl varieert van blues tot half-time rock tot jazzrock tot funk.

Waar je ook eens naar zou kunnen kijken is Christopher Norton's Guide to Popstyles, ontzettend veel verschillende stijlen met typerende ritmes en voorbeelden, is alleen wel iets minder toegankelijk dan Rockpiano, maar wel veel meer verschillende stijlen.

Back