Behringer U-Control UMX

spudse

Nieuwkomer
Ik kon met de search nog niets vinden over de Behringer U-Control UMX. Heeft iemand er al een staan?

Wat ik mij afvroeg is of die apparaat nou een extra geluidskaart overbodig maakt, omdat midi en audio al in het apparaat zit?

Klik hier voor meer informatie:
- U-CONTROL UMX25
- U-CONTROL UMX49
- U-CONTROL UMX61

3042_image_med_behringer-UMX49.jpg
The Ultimate Studio in a Box: 49-Key USB/MIDI Controller Keyboard with USB/Audio Interface, 50 Software Instruments and Ableton® Live Lite 4 BEHRINGER Edition

Ik heb er even mee gespeeld bij Feedback en ondanks ik een Edirol PCR M 80 heb vond ik de Behringer erg leuk aanvoelen, zeker voor wat hij kost. Over de kwaliteit van de audio interface kan ik me helaas niet uitlaten, maar als je daadwerkelijk een ASIO-genormeerde kaart erbij krijgt kan je niet verliezen lijkt me? :)

Zelfs een soundblaster is tegenwoordig al geen rommel meer op op af te luisteren (opnemen is toch net wat te zwak), dus een dedicated ASIO-kaartje zou het echt wel goed moeten hebben zitten...

ik heb de 25, ik heb bij feedback een stuk of 5 midi keyboards geprobeerd en vond deze qua toetsen het lekkerst aanvoelen, dat hij ook nog de goedkoopste van allemaal was heeft me meteen over de streep getrokken.

De audio functie is een losse usb geluidskaart die je erbij krijgt. Die gebruik ik nu op mijn oude p2 400 mhz laptop. Wat kan ik er van zeggen, hij doet het niet verkeerd, maar je moet er ook geen wereldwonderen van verwachten. Ik gebruik hem icm reason en cubase sx 1, latency van 5 ms met 256 samples.

sorry ik doelde hierbij op de geluidskaart

ik zou de behringer wel boven de m-audi verkiezen vanwege het prijsverschil. Ik ben geen pionaman oid, vond de toetsen van de behringe rhet lekkerst aanvoelen. Maar dat is persoonlijk, zou zeggen ga een seen middagje naar feedback mocht er dichtbij wonen

Dan denk ik dat duidelijk is dat de behringer in verhouding, prijs/kwaliteit dan beter is...
Bedankt ;)
Misschien wel een beetje spijtig dat ze niet de Ableton Live Lite 5 erbij geven :stupid

*schop*

ivm Feedbacks 20 jarige bestaan is de UMX61 momenteel afgeprijst van 169 naar 145 euro. De site zegt inderdaad wat anders, maar de folder hier voor me heeft het toch echt over 145 .. ah ik zie het al ... alleen op za 14 en zo 15 oktober.

Leuke user review @ Harmony central (naast DSF mijn tweede favo bron voor objectieve info ;) )

Hallo,

Ik heb onlangs een UMX 49 gekocht en heb m aangesloten via de usb kabel op mn pc.
Alleen word hij wel herkend op de pc en bij reason, alleen krijg ik geen geluid als ik een toets gebruik in reason.
Kan dit aan de instellingen liggen, of moet ik hem via de midi aansluiting aansluiten op mijn EMU-1212m.
Of moet ik hem aansluiten via de U-control UCA200 die ik bijgeleverd heb gekregen?
(Omdat als ik in reason Bij de control surface op de find knop druk en ik daarna een toets van de UMX bedien hij er wel gewoon op reageert ga ik ik er eigenlijk vanuit dat de aansluiting wel goed is)

Alvast bedankt

Origineel geplaatst door Mayven
Hallo,

Ik heb onlangs een UMX 49 gekocht en heb m aangesloten via de usb kabel op mn pc.
Alleen word hij wel herkend op de pc en bij reason, alleen krijg ik geen geluid als ik een toets gebruik in reason.
Kan dit aan de instellingen liggen, of moet ik hem via de midi aansluiting aansluiten op mijn EMU-1212m.
Of moet ik hem aansluiten via de U-control UCA200 die ik bijgeleverd heb gekregen?
(Omdat als ik in reason Bij de control surface op de find knop druk en ik daarna een toets van de UMX bedien hij er wel gewoon op reageert ga ik ik er eigenlijk vanuit dat de aansluiting wel goed is)

Alvast bedankt

je moet dan wel een synth toevoegen he, dus bv de malstrom, dan in je sequencer klik je op het keyboard icoontje van de maltstrom(zeg maar die zwart witte streeptjes) dan zie je als het goed is ook het midi signaal binnen komen. Maar goed rtfm 8o)

Jah ok dat snap k, als je op het pianoicoontje klikt krijg je de pianorol laat maar zegge en dan als je een toets bedient met de muis hoor je gewoon het geluid alleen als ik dan mn UMX toetsen gebruik hoor ik nix

Heb nu alleen weer een nieuw probleem , de umx werkt wel alleen op het 1e channel van de Hardware interface /(midi in device) en als ik aan de achterkant (bekabeling) kijk is dat ook het enigste channel dat verbonden is met de mixer.
een vriend van me zei dat het bij hem echt plug & play was en meteen werkte op alle synths en hij hoefde daarvoor ook nix toe te voegen aan de hardware interface.

Dus weet k ni of de instellingen nu verkeerd staan of dat ik iets moet doen met de bekabeling.

alvast bedankt....

Origineel geplaatst door Mayven
Heb nu alleen weer een nieuw probleem , de umx werkt wel alleen op het 1e channel van de Hardware interface /(midi in device) en als ik aan de achterkant (bekabeling) kijk is dat ook het enigste channel dat verbonden is met de mixer.
een vriend van me zei dat het bij hem echt plug & play was en meteen werkte op alle synths en hij hoefde daarvoor ook nix toe te voegen aan de hardware interface.

Dus weet k ni of de instellingen nu verkeerd staan of dat ik iets moet doen met de bekabeling.

alvast bedankt....
1e channel?

verbonden met de mixer? je moet de umx verbinden met de usb kabel naar de computer. :confused:

hij werkt idd plug and play, maar je zal toch echt binnen reason moeten aangeven dat dat je standaard keyboard is.

open maar een sde manual, staan een hoop antwoorden in.

Ja dat klopt hij herkend m gewoon in reason, en hij werkt ook, alleen hij werkt maar op 1 device het device dat
ik selecteer bij het 1e channel van de hardware interface in reason.

Back