Behringer UMX49 en Windows 7?

hellogoodbye

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een betaalbaar keyboard om data in Sonar 8.5 PE te voeren. Nu zat ik te denken aan de Behringer UMX49, ook omdat 'ie een leuke hoeveelheid knoppen heeft, maar ik las her en der dat er geen drivers zijn voor Windows 7, dat ik sinds deze week gebruik. Nu wil ik echter niet de audio interface gebruiken die bij de UMX 49 zit: ik wil 'm gewoon via MIDI aansluiten op m'n Edirol FA-66.

Mijn vraag is dan: gaat dat werken...? Het lijkt me dat ik dan geen drivers hoef te installeren, toch...? Het keyboard hoeft toch niet per se met Windows verbonden te zijn om te werken...? Maar zullen al die knopjes en draaiknoppen wel werken dan? Sonar heeft een uitermate simpele Learn optie waarmee je allerlei functies kan toewijzen aan knoppen etc. op je controller, maar ja... dan moet Sonar/Windows 7 die knoppen wel zien... Gaat dat lukken met MIDI alleen of moet je dan echt de software etc. installeren van Behringer...?

Hopelijk snapt iemand wat ik bedoel. ;)

als je de umx via midi op de fa66 aansluit heb je geen drivers nodig voor windows 7. Er van uitgaande dat de fa66 wel helemaal werkt met w7 dan.

Zou de umx wel werken via usb dan is het nog steeds midi, dus het maakt voor toekennen van controllers niet uit of je hem via usb of midi aansluit.

Ik heb wel W7, maar geen umx, maar wel een keystation 25 die niet (meer)ondersteund wordt.....

Hehehe, het eerste gedeelte van je antwoord stelt me gerust: de FA-66 werkt perfect met W7, dus... het zou moeten werken! Alleen zeg je vervolgens dat jouw keyboard NIET werkt met W7 i.v.m. drivers... Waarom heb jij dan wel drivers nodig en zou ik die niet nodig hebben...?

Eigenlijk zou ik zo'n UMX even op proef mee moeten krijgen... Maar goed, als je 'm alleen aansluit via MIDI zou alles dus moeten werken: lijkt logisch... Misschien moet ik anders wat goede afspraken maken met de winkel waar ik 'm denk te kopen (Feedback in Utrecht). Niet goed, geld terug of zo. ;)

Elk toetsenbord via midi aansluiten op je FA66 werkt gewoon. Geen zorgen! Misschien dat je de UMX wel aan een netadapter moet leggen om de midi poorten werkend te krijgen. Zo is het met m'n ESI in ieder geval. Die midi poorten sturen niets uit als ie USB powered is. Dat zou je in de handleiding moeten kunnen vinden.

Mijn ESI Keystation 25 werkt niet met W7 via USB, net als de UMX. Om maar aan te geven dat ik "gelijksoortige" ervaring heb heb. Net Adapter erin + midikabel naar m'n M-Audio en het werkt wel.

Maar waarom een keyboard met audio interface kopen als je die niet nodig hebt. Er zijn vast wel goedkopere alternatieven die wel zeker via USB werken onder W7?

Nou, het IS de goedkoopste optie! De versie met 61 toetsen kost bij Feedback 129 euro en daarvoor krijg je van andere merken nauwelijks 25 toetsen. ;) Maar dat komt doordat die 'audio interface' geen echte audio interface is zoals wij dat bedoelen (en de rest van de wereld trouwens ook): bij Feedback staat 'ie ook bij de interface-loze keyboards. Met die audio interface bedoelen ze simpelweg de USB en MIDI interface die er in zit. Beetje (of nogal) misleidend.

Maar goed, jouw verhaal stelt me gerust: ik denk dat ik dan maar de UMX 61 moet gaan kopen (zodra ik m'n Roland D-20 verkocht heb: iemand nog interesse? Het huidige bod erop is 130 euro. :) )

Het kan *echt* wel goedkoper via thomann.de ofzo, maar dat laat ik aan jezelf over. ;-)

Succes met de verkoop!

Voor 69 euro heb je ook een usb midi controller bij Musicstore keulen
Toch weer stuk goedkopere optie dan de Behringer. Gezien hij class compliant is (volgens de site), heb je sowieso geen drivers nodig om het apparaat te gebruiken in windows.

Bedankt voor die link, Ic3gl0vE! Dat keyboard vind ik niet super, maar ik zie dat ze daar goedkope bundles hebben van EZDrummer (149 euro voor EZD met twee EZX'en!) en die had ik net nodig! Misschien dat ik daar meteen die UMX 61 bestel, want ook die is wat goedkoper daar. En verzenden is nog gratis ook! ;)

Back