de perfecte combinatie

erikje

Ingeburgerd
ik heb al een paar keer gelezen dat de jp8080 een perfecte scheur bak is om de meest ranzige geluiden uit te halen en de navation nova juist om hele heldere spacie zuivere geluiden uit te halen ze hebben allebij genoeg draai en druk knopjes en een vocoder. dus als je deze combineert met een midi keyboard dan zou je toch zeggen dat je alles in huis hebt om een nr te maken met een grote variatie aan klanken.waarom zou je dan nog meer ander spul er omheen kopen want bijna iedereen hier is toch wel over 1 al dan niet 2 van deze apparaten te spreken .

Ik zou zeggen dat een drumcomputer en een sequencer ook ERG handig zijn.. (om maar te zwijgen over opname gear, samplers, etc.)

Oké, drums KAN je ook uit de JP en de Novation halen, maar zelf vind ik 't fijner om uit een aparte drumbak te halen.

Verder kan je met de Novation ook scheuren en uit de JP ook heldere spacie zuivere geluiden halen, hoor ;)

Over 't algemeen heeft elk merk wel z'n "eigen klank", dus meerdere bakken erbij is vaak een leuke aanvulling van geluiden, waardoor je song niet al te herkenbaar qua klank wordt.

Natuurlijk verschillen hier de meningen wel over, maar ach.. Meer is beter, zeg ik altijd maar :D

ik denk dat je met 2 verschillende synths zeer aardig uit de voeten kunt qua klankspectrum, voor mezelf is het al bijna overkill :) maar goe ik heb er 2.

Back