2 geluidskaarten

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ok, gaan we weer. Nieuwe draad over geluidskaarten. Kzal het maar kort houden.

Ik heb 2 geluidskaarten. Mijn ouwe met redelijke geluiden. Gewoon standaard gevalletje en mijn soundblaster 5.1 live ! digital. DIe laatste zit nu in mijn pc. Echter, Ik heb nu 2 synths en ik wil ze allebij programmeren maar ik heb nog geen centjes voor een midi interface. (Zo rijk ben ik ook weer niet. ) Kan ik die andere er ook instoppen en die 2 kaarten te gelijk gebruiken. Dat op de ene de psr 70 komt en die ouwe geluidskaart de jx 1????
Zo ja, kan dit in cubase????

Je eerste synth stuur je denk ik via MIDI aan. Dan kun je gewoon via de Thru poort van je synth naar de In poort tweede synth een kabeltje leggen, dan ben je klaar. Je kunt nu alleen max 16 kanalen MIDI over 2 synths gebruiken. Als je andere soundkaart ook een MIDI interface aan boord heeft (net als de live, je hebt dus wel degelijk al een midi-interface) kun je dat dus 32 kanalen in totaal doen, 16 kanalen per synth.
En misschien heeft die oude geluidskaart wel meer leuke opties, oude soundblastertjes hebben meestal een OPL chip aan boord, dat is toch een (zeer uitgeklede) FM synth van Yamaha 8)

Het zou geen probleem moeten zijn om de midi van 2 geluids-
kaarten gelijktijdig te gebruiken.

Ik heb in m'n PC een CreamWare Pulsar zitten, die wordt
aangestuurd door de Midex-8, en ook nog een SBLive!
Platinum, die gebruik ik alleen maar om mijn MicroModular
te editen...

Vanuit Windows kan ik drivers voor al deze midipoorten kiezen:
SBLive!, Pulsar en Midex-8.

Mvg.

CoolRunning

thnx. Weet ik dat ook weer. Kan ik dus zaterdag alles in gaan bouwen. dan komt m'n nieuwe synth ook dus komt heel mooi uit. Maar goed.

Die ouwe is geen soundblaster. er staat op de chip logitec avance mpu 401 op. Is denk dus een logitec. Er zit ook idd. een fm chip op. Kan ik idd wel wat leuke dingen mee. Ook enkele wavetable geluiden kan ik goed gebruiken. De drums vind ik beter en sommige pads en gitaren ook veel beter dan wat er op die soundblaster zit. (Isse gewoon persoonlijk). Ik sample die dan maar voor in de soundblaster.
Maar bedankt voor het antwoord een de uitleg. Als het werkt horen jullie het nog wel.

Back