Extra UAD card

Franklin76

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb de UAD ultra pack gekocht, klinkt geweldig, maar dsp kaart trekt het al niet meer bij 6 plugins

Een extra kaart zou welkom zijn, maar wat ik begrijp kun je deze niet los kopen en ben je dus verplicht de kaart met dezelfde plugins te kopen (die ik dus al heb).

Is er geen andere mogelijkheid.

Groeten,

Frank

Voor de Powercore bestaat er wel zoiets. Gewoon een Powercore unit zonder plugins erbij. Op de site van UAD zie ik zoiets niet. Je betaalt dan altijd voor plugins die je al hebt lijkt wel....

UAD is volgens mij voor de nieuwe pakketten overgeschakeld op een flexi-systeem (meerdere smaken onder de noemer "Flexi-Pak", waarbij je naast een UAD kaart nog een bepaald bedrag tegoed krijgt om vrij te besteden aan UAD plugins. Kortom, je hoeft dus niet dubbel te betalen voor dezelfde software.
Aan de andere kant is het niet mogelijk om een 'kale' UAD kaart te kopen zonder zo'n voucher erbij.

Re: Extra UAD card

Origineel geplaatst door Franklin76
Hallo,

Ik heb de UAD ultra pack gekocht, klinkt geweldig, maar dsp kaart trekt het al niet meer bij 6 plugins

Een extra kaart zou welkom zijn, maar wat ik begrijp kun je deze niet los kopen en ben je dus verplicht de kaart met dezelfde plugins te kopen (die ik dus al heb).

Is er geen andere mogelijkheid.

Groeten,

Frank

He frank
Ik denk dat je toch eens goed moet nadenken hoe je de plugins in gaat zetten. Ik mix in ieder geval vaker 20+ sporen in één project met 1 uad kaart. Je hoeft niet overal een fairchild of een mastering EQ op te zetten om een lekkere mix te maken. De channel strip voldoet voor de meeste bronnen uitstekend (tikje meer karakter zou soms wel fijn zijn, maar daar gaan we gewoon de focusrite liquid mix voor gebruiken uiteraard ;) ). Ik merk in ieder geval dat ik creatief wordt van het selectief inzetten van de dsp power. Toch verlang ik ook wel naar een tweede uad kaartje soms...............

Da's helemaal correct Special K.
Ik heb stiekem ook twee UAD kaarten (één uitgebreid en één project kaart) maar die draaien op twee verschillende locaties waardoor ik fysiek maar van 1 kaart tegelijk kan genieten. Toch kan ik op beide plekken alle plugins gebruiken. Maar het is niet mogelijk om een UAD kaart ZONDER plugins te kopen (iets wat bij de powercore wel kan) voor minder geld dan de project pack.

Ik heb eigenlijk een vraag bij het hele DSP-kaarten gedoe.
Wat ik zoek is een DSP kaart die gewoon extra rekenkracht biedt waardoor ik meer VST's kan draaien.
Dus geen kaarten met een hoop soft gedoe waar ik niks mee kan en ook niet voor wil betalen dus gewoon een PCI kaart met chippies. (dus geen firewire)
Iemand een idee ?
Ik heb begrepen dat die dingen pokkeduur zijn ?

Dat heet TDM. :W

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik heb eigenlijk een vraag bij het hele DSP-kaarten gedoe.
Wat ik zoek is een DSP kaart die gewoon extra rekenkracht biedt waardoor ik meer VST's kan draaien.
Dus geen kaarten met een hoop soft gedoe waar ik niks mee kan en ook niet voor wil betalen dus gewoon een PCI kaart met chippies. (dus geen firewire)
Iemand een idee ?
Ik heb begrepen dat die dingen pokkeduur zijn ?

Die kaarten zijn er volgens mij helemaal niet. Het enige systeem dat zoiets kan is Receptor (www.museresearch.com). Je kunt daar plugins van verschillende fabrikanten op draaien. Op de website staan de plugins die ondersteund worden. Het is alleen erg duur.

Die bestaan niet Skeletum.
Enige optie is sparen voor een snellere processor in je pc of dual processor.
Over de UAD projectpack, ik zie het dat je de plugs gratis erbij krijgt. De betere, dure plugs moet je toch extra erbij kopen!
Ik draai ook flinke arrangementen van 20-40 tracks met de nodige plugs op mijn UAD en Powercore combinatie. Nooit dsp power te kort! Gewoon slim gebruik zoals effecten op subgroepen!

Origineel geplaatst door gringo
Die bestaan niet Skeletum.
Enige optie is sparen voor een snellere processor in je pc of dual processor.
Over de UAD projectpack, ik zie het dat je de plugs gratis erbij krijgt. De betere, dure plugs moet je toch extra erbij kopen!
Ik draai ook flinke arrangementen van 20-40 tracks met de nodige plugs op mijn UAD en Powercore combinatie. Nooit dsp power te kort! Gewoon slim gebruik zoals effecten op subgroepen!

Effecten op subroepen,mmmjaja, zo ver was ik intussen ook al geraakt.
Van die 'gratis' plugs is de wortel voor de ezel spannen.
Het gaat me vooral om VST Synths die ik nu ook gebruik en niet om effecten.
Als er DSP kaarten voor video processing bestaan, waarom dan niet voor audio ?
De receptor kende ik al, misschien is dat wel de moeite om te bekijken ja.
Maar ik zocht dus iets dat ik gewoon in m'n pc kon pleuren. Die overigens al 3.4 Ghz loopt...

Back