Yamaha RM1X - geluid distorted

braicks987

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben nog een newby op dit gebied maar op aanraden van dit forum heb ik een Yamaha RM1X gekocht om drum- en bassloopjes te maken mbv sequencer.

Nadat ik het apparaat op cubase SX had aangesloten en in Cubase gedownloade settings voor RM1X had geImporteerd deed ik een paar program changes om geluiden te testen.

Daarna deed mijn Yamaha raar: alle drumgeluiden klinken met een distortion en ontzettend zacht. Er zitten ongeveer 60 niet te wijzigen patterns in het apparaat en deze klinken allen ineens heel raar, verkeerde instrumenten worden aangeroepen en drums zijn niet hoorbaar. Het geluid klinkt ineens erg iel of leeg.

Ik heb geprobeerd de factory settings te laden maar dit loste niets op. Ook op dit forum kon ik niets vinden hierover. Kan Cubase dit gedaan hebben?

Weet iemand een oplossing? Ik zou het erg waarderen als een ervaren RM1X man/vrouw zou kunnen helpen!

Is de Rm1x nog altijd aangesloten op je computer ? doet hij nog altijd raar als alle MIDI verbindingen uitgetrokken zijn ? Het klinkt precies alsof je een midi-loop hebt, dan kun je zoiets wel voorhebben; makkelijkste manier om te testen : trek je midi kabels even uit de RM1x en probeer nu eens hoe het klinkt. Als het daarmee opgelost is, moet je je midi instellingen in cubase aanpassen (zien dat je midi in niet naar je midi uit wordt doorgestuurd) en dan werkt alles wel weer.

Als dat het niet oplost... Hmmm. Heb je al eens nagekeken bij de effecten of er toevallig een distortion opstaat ? Staan de verschillende volumes van de tracks juist op de RM1X ? Heb hem nu niet bij de hand om snel wat dingen te bekijken...

Groeten,

Tom

Het apparaat is niet meer aangesloten op de computer maar blijft dezelfde rare klanken geven. Aan de standaard patterns kun je niets permanent wijzigen dus dat lijkt het ook niet.

Heb je misschien een bestand met alle factory defaults waarmee het complete intern geheugen wordt gereset?

Check je Low Boost instelling eens.... misschien zit het daar.

1x Setup knopje drukken.

Origineel geplaatst door GeeEs
Check je Low Boost instelling eens.... misschien zit het daar.

1x Setup knopje drukken.

denk dat een factory-reset wel es kan helpen!

Re: Yamaha RM1X - geluid distorted

Origineel geplaatst door braicks987
Nadat ik het apparaat op cubase SX had aangesloten en in Cubase gedownloade settings voor RM1X had geImporteerd deed ik een paar program changes om geluiden te testen.
Wat bedoel je hier mee? Wat voor settings zijn dat?

Zou je anders in een fragmentje kunnen laten horen hoe 't nu klinkt?

Het spijt me ontzettend.... Naar aanleiding van het verzoek wou ik de machine in Wavelab samplen om te laten horen en guess what?

ik heb ontdekt dat mijnne koptelefoon aansluiting mankementen vertoonde en dat het geluid wel constant was maar niet zoals het hoort, vervormd.
Die gekke aanlsuiting stoorde op het signaal, en was pas na enkele keren spelen heel langzaam een beetje los gaan zitten.

Na enkele uren mailen, bellen, zoeken en lelijke woorden schreeuwen is het gelukkig opgelost.

Ik heb nu wel geleerd om de machine te resetten en enkele goeie tips gekregen. Bedankt! Probleem opgelost!

Back