Urei 1176 clone

Voor €200 of zoiets doe ik mee! Kzie alleen we lop tegen het in elkaar prutsen van het ding, maar het houd je van de straat he? ;)

Nou zal die lijst uitprinten en d'r mee naar de lokale display gaan. Gewoon vragen wat dat allemaal kost. En als ze geen moeite willen doen naar de volgende zaak vragen.
Als dat nou meer mensen doen dan pikken we de goedkoopste die niet loopt te zeiken eruit en gaan we plennen.

Goed plan?

Uhmmmm, gaan jullie nou voor de mono-versie, of de sereo versie? Kweenie waar jullie hem voor gaan gebruiken, maar ik denk niet dat ik de enige ben die stereo errug handig vind. Verder zou ik, als ik dan toch bezig ben, kijken of ik niet die drukknopjes erop kan zetten in plaats van een schakelaar.

Ik zie hier een intressant gebeuren :)

Ik denk dat een mono versie een goede optie is, gezien de 1176 de ultieme vocal-limiter is.

Als er een uitvoering van dit product komt, wil en kan ik eventuel wel voor de behuizing zorgen.

Die weerstanden en condensatoren kosten geen fuk. De enige dingen die wat meer kosten zijn de pots en het metertje. De transistoren weet ik niet zo precies, maar dat kan ook nooit meer zijn dan €1,00 per stuk tot enkele €'s voor mogelijk wat exclusievere exemplaren.
In ieder geval is het een volledig discreet opgebouwde set, dat klinkt altijd beter dan opampjes.
Zo'n voedingstrafo kost ook niet al te veel, enkele €'s schat ik.
Een kast zou ik niet gaan bouwen, gewoon een 2 units hoge standaard kast koop je voor weinig bij Conrad ofzo.

Al bij al zal het ding er toch wel moeten staan voor max. € 200,00, of ik moet me sterk vergissen.

Waar ik qua prijs bang voor was zijn de input/output trafo's. Jensen trafo's zijn erg prijzig. Maar zo te zien zitten die er niet in. Die zogenaamd karakteristieke sound van vintage compressors zit hem meestal toch in de trafos'. Klopt het wel dat dit ding geen trafo's heeft of is het ontwerp dus veranderd ?

Wie weet meer ?

Paul.

Tsja de stereo versie lijkt me toch wel het handigste hoor. Heb je dat metteen ook goed.

Maar over die schakeling. De trafo en de zener diode zijn best wel duur. En er zitten ook opamps in, maar da's meer voor de bijregeling voor de voltages als ik het goed zie.
Daarom wil ik ook dat al die onderdelen te krijgen zijn voor een schappelijke prijs anders is het zien of er een andere revisie is die beter werkt.

En die extra revisies van die gasten waren ook wel interessant. Want ze gebruikten niet de orginele onderdelen en dan moet je soms wel even het iets anders bouwen om toch in de buurt te komen. Maar dat betekend wel dat je niet een exacte kopie hebt. Maar zonder orginele amerikaanse onderdelen kan dat zowieso toch al niet. En om die via de US te bestellen kost nog veel meer.

Origineel geplaatst door fuse
Tsja de stereo versie lijkt me toch wel het handigste hoor. Heb je dat metteen ook goed.

Als je dat wilt gaan doen, wordt het een 1178 en dan is het niet meer echt on toppic.

Dacht wel dat het eerst wel zo kon ja.

Maar je moet dus FET's gaan gebruiken die per paar in een behuizing zitten om er zeker van te zijn dat ze hetzelfde werken anders gaat het fout.

Maar wel kloten dat er geen 1178 PCB's uit te printen zijn.
Die zie ik nl. veel meer zitten.

Maar je kunt altijd nog 2 losse 1176's gebruiken. :)

Laatst gewijzigd:
Die PCB's zijn vast wel aan te komen, een van die gasten had toch ook een stereo versie? Kzal het es opzoeken, en anders mailen hoe hij dat deed.

En volgens mij is het niet zo handig om 2 compressors voor een stereo signaal te gebruiken.

De schema's voor de stereo versies heb ik, alleen die kerel maakt geen pcbschema's dat ie op "veroboard" iemand een idee wat dat is?

Heb ook al lopen kijken naar PCB's, maar die kon ik niet zo vinden. Anders aan de hand van het schema anders zelf maken. Daar zijn programma's voor en met een beetje geluk is dat wel ergens te vinden of zo.

Maar een stereo betekend dan wel een verdubbeling van de kosten voor onderdelen.

Anders heb je er 2 nodig;) en das nog duurder :P

Tenminste, voor mij vind ik dat ik een stereo-uitvoering nodig heb, anders is het zonde van het geld

Zo'n veroboard is een soort van universele print (zoals een breadbordje). Je soldeert alle componenten erop en verbindt die dan met draadbruggetjes. Gemakkelijk is natuurlijk iets anders.

Ik heb vorig jaar zo'n PCB zelf moeten ontwerpen en dat viel wel wat tegen hoor. Als je die zelf thuis moet ontwikkelen kan je maar een één lagige PCB maken, dus geen printbanen langs 2 zijden! Komt ook nog bij dat je de banen zelf moet tekenen daar de computer voor de moeilijk stukken echt niet slim genoeg is.

Weet iemand al iets over de prijzen van componenten?

Zelf zit in dubio over een stereo versie vs de 1176

Maar vroeg me laatst dus af of modelering via software bijv Reaktor ook mogelijk is. Als je het met een DSP kan doen moet het ook met een CPU lukken.

dan ben je een behoorlijk koning als je die 1176 zelf goed kan modelleren....UAD is er beroemd mee geworden

Is er iemand nog aan het solderen geslagen?

Ben nog te lam geweest om er nog meer naar te kijken.
Toch maar een UAD-1 dan.
Wellicht dat met die UAD-8 die 1's tweedehands verkocht gaan worden.

Back