Goed keyboard voor QuBase

Cornholio

Nieuwkomer
Hallo allemaal!

Ik heb na jaren van slavernij en arbeid eindelijk genoeg geld bijeen voor een goede Synthesizer en laptop met als doel te gaan QuBasen. Hiervoor zou het erg handig zijn een multitimbraal keyboard te hebben met USB-kabel. Maar mijn vraag is: welke keyboards zijn hier geschikt voor, hebben een goed geluidje en zijn ook nog eens redelijk betaalbaar (300 tot ong. 1500 euro)? Ik wil er vooral Rock en Metal mee gaan spelen.

Iemand nog tips voor wat er in ieder geval op moet zitten of welk keyboard zich hier goed voor leent, vertel het me. :)

Wat, waar of wie is Qubase eigenlijk?

Nou, ik zou wel graag iets nieuwers hebben dan zo'n programma voor de oude Atari. ;) Cubase is toch het beste programma als je wil gaan sampelen, componeren enzovoort met de synthesizer, of vergis ik me daar nu verschrikkelijk in?

Zonder gekheid: Cubase is een prima sequencing programma (en meer dan dat...), er zijn natuurlijk ook andere, je moet zelf beslissen welke het beste bij jouw werkwijze past. Wat betreft de synth: de beste keus hangt van meerdere dingen af. In mindere mate de muziek die je maakt, maar ook hoeveel aandacht je wilt besteden aan het zelf programmeren van sounds, en of de werkwijze je ligt. Verder raad ik je aan je te realiseren dat je er daarmee niet bent: Als je je eigen muziek ook nog wilt gaan beluisteren, is het nuttig om een paar nearfield monitors te hebben. Tenzij je het daadwerkelijk bij een enkele synth met USB houdt, heb je toch een audio- en/of MIDI-interface nodig. Zo zijn er wel meer dingen te bedenken, let maar eens op geardiscussies hier op het forum.

Succes verder!

O ja, overweeg ook eens een "volledige" software setup (wat overigens niet betekent dat je helemaal geen hardware nodig hebt).

Back