waar is kurzweil?

paol

Stamgast
iemand enig idee wat er met kurzweil aan de hand is?
die hebben al zo lang niets meer uitgebracht op synth gebied, los van de eindeloze updates van de k-series. Die blijven maar vast, vast, vast.........Of komt er wel wat?

wordt wel tijd dat ze met een compleet nieuwe synth engine komen, offe gaan ze richting de falliete kant......

Kurzweil maakt meer dan alleen maar K-series hoor. Ze hoeven toch niet ieder jaar een nieuwe synth uit te brengen? Verder klinkt de K2600 beter dan menig andere soundbak. Laat mijn Triton iig ver achter zich kwa dynamiek en realisme van de akkoestische geluiden.

En over het maar blijven vasthouden aan de K-series:
De Triton is ook maar een evolutie van een oersynth
De XV5050 is ook maar een evolutie van een oersynth

nou als ze zulke high-tech hebben ontwikkelt, mogen ze nu na ongeveer 10/11 jaar ook wel eens een keer uitkomen met een nieuwe synthese vorm, va bijvoorbeeld, de meeste andere merken hebben ondanks dat ze meer s&s zijn toch ook een va synth in al die tijd uitgebracht.

hoe je het draait of keert, als ze nog steeds in business zijn, vind ik het gewoon een schande dat zo'n groot merk maar met niets nieuws uitkomt!

volgens mij zijn synths als de k-serie nooit de echte core business van kurzweil (of young chang zoals het eigenlijk heet) geweest...

toch blijven het nog steeds zo ongeveer de krachtigste synth engines die je kan kopen, ok al is het vele jaren oud...

Er zijn 2 nieuwe effectbakkies van Kurweil gepland voor release in de winter (check www.sonicstate.com )

Origineel geplaatst door schaapje
volgens mij zijn synths als de k-serie nooit de echte core business van kurzweil (of young chang zoals het eigenlijk heet) geweest...

toch blijven het nog steeds zo ongeveer de krachtigste synth engines die je kan kopen, ok al is het vele jaren oud...

eens dat het zeer krachtige dingen zijn, maar daarom juist uitgaande dat de know-how er is zou je verwachten dat ze weer met een of andere nieuwe synth-bom komen, of zijn hun engineers overgestapt? het is alleen maar gisse en misse, de tijd zal het vertellen.

Worden de k-series nog geproduceerd?

Voor info m.b.t. nieuwe Kurzweil producten zie
www.kurzweil.dk (als je geen deens op school gehad hebt
knop rechts onderaan (F11 evt). Gaan ook een Kurzweil kwar-
tqaal tijdschrift uitbrengen, bij de weg.
De Kurzweil heeft al vanaf de K2000 een VA synth ingebouwd
zitten alleen niet zoveel direct access knoppies, alhoewel de
K2500/2600 een end komen en je ook een midicontrol box
kuntaansluiten, voor meer info zie forums op www.sonikmatter.
com.
Nieuwe synthesevormen kunnen door de gebruikers zelf worden aanelkaargeschakeld in de Triple mode v.d. K2600.
Er bestaat sinds kort ook een echte FM-emulatie voor de
K-serie te weten KFM, uitgevonden door Paul Dillen, die ook
een uitstekende serie programma's verkoopt, zie www.DLNsound.com.
Alive 'n'' kickin'dus....

Groeten uit zonnig Amsterdam,

ISPdeRuiter

En de KSP-8 is een hoge kwaliteits fx processor. Ik weet dat
het geen synth/keyboard is, maar toch nog steeds een
belangrijke bijdrage aan de pro-audio wereld...

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door paol
hoe je het draait of keert, als ze nog steeds in business zijn, vind ik het gewoon een schande dat zo'n groot merk maar met niets nieuws uitkomt!

:confused: zit jij nog in je winterslaap :confused:

Kurzweil brengt nog altijd wel nieuwe producten uit. Dat is alleen niet op het gebied van synthesizers. En waarom ze nu weer iets compleet nieuws uit moeten brengen ipv een evolutie van een stukje pure hightech kan ik niet goed begrijpen.

Heb het nooit begrepen van merken als Roland en Yamaha om ieder jaar met een berg nieuwe apparaten uit te komen die overigens nog altijd dezelfde technieken in zich hebben. Niets vooruitstrevends, eerder een nieuwe verpakking. We praten over muziekapparatuur, niet over Swatch horloges... :stupid

Zo, heb ze weer even verdedigd. Sorry voor de agressie, maar het gaat nu weer hoor :kroon:

Origineel geplaatst door bambamstudio
Zeker niet falliet.
Ze hebben zelf een nieuwe distribteur voor de BeNeLux.

en dat is BMI (oa steinberg)
ehhhh volgens mij hebben ze die distibuteur al jaren.

Ik heb ze ooit aan de telefoon gehad omdat ik via hun een k2000 zakelijk wilde kopen, maar de prijs was 2 keer zo veel als duitsland en echt vriendelijk waren ze niet via de telefoon

ik vind BMI dus niet echt relaxt ...

en wat die fm-emulatie betreft ... die zat al in de originele k2k al heb ik die nieuwe nog niet gehoord (zal wel met meerdere operators zijn)

maar het blijven top producten (behalve dat samplen dan ... bah wat is dat slecht zeg)
ik moest echt wennen aan het feit dat andere synths niet de routing zoals de k2k hadden.

Bij Yamaha of Roland koop je 'n nieuwe synth, bij Kurzweil
kijk je op de site voor een nieuw O.S. of een nieuwe set
conversies v. programma's of ROMobjects; downloaden & op
de flop, loaden & rebooten en je synth kan weer wat nieuwe
kunstjes (denk aan de Vocoder, KB3 mode, de song keysync
functie, live mode, KDFX versie 2).
De K2500 komt uit '95 maar werd nog in 2001 geupgraded,
er schijnt nog een stukje Flash Rom over te zijn (naar te hopen voor Ceedeetjes branden of een spectrumanalyzer;
de stereoanalyzer is al zo handig voor de mix).
't Is een hoop geld maar je krijgt er wat voor (net 'n CD gebrand met 260MB aan programma's en samples -allemaal van
't net en voor 75% van de Kurzweilsite).
Ook de support is van een hoog niveau, binnen 2 dagen een
E-mail terug met allerhande suggesties & tips.
En veel webondersteuning van de Kurzenthousiastelingen
onderling.....

Allen een prettig weekend trouwens,

ISPdeRuiter

hmmmmmmm....maar warom zie je dingen dan nergens in de winkel staan, en als je erna vraagt praat men snel over wat anders? Voor de verkoop kan ik begrijpen dat men steeds een andere bak in de winkel wil zien staan, dan iets wat om de zoveel tijd een nieuw rom-blokje of en os-je of een kaartje krijgt (op het gebied van synths dan)

ook zag ik ergens staan k2600 discontinued, waar?

wat is de prijs ervan nu, en waar praten ze in ned in een winkel graag erover?

toch word het tijd voor een gloednieuwe bak!
anders zie ik een zelfde verhaal als sc,arp,, ensq voor kurzi.
en aan de prijs mag er ook wat gedaan worden.

en dat er wat nieuws zou moeten uitkomen is toevallig ook in het voordeel voor iedereen, nieuwe discussies, nieuwe sounds, de wereld op zijn kop, en wie weet eindelijk je nr. 1 hit!

dus blijf niet zo vastplakken aan die DINO-k-series, en kijk vooruit!

Paol, kijk anders even op de Kurzweil site, dan zie je dat ze niet alleen de K-series maken. Roland plakt ook nogsteeds vast aan een bepaalde synth (rara welke). Enige verschil is dat ze iedere keer de layout en de naam drastisch veranderen.

In de Benelux hoef je niet te rekenen of enthousiaste winkeliers. Waarschijnlijk liggen de in- en verkoopprijzen naar hun mening te hoog. De K2600 is echt nog niet "discontinued". Dus waar dat staat? Misschien op een soort muzikale "prive of story" website.
Prijzen staan gewoon op de Deense Kurzweil site (www.kurzweil.dk). Tja in Denemarken weten de mensen Kurzweil goed te waarderen, misschien hebben ze daar wat meer knaken ;)

Nogmaals, er is genoeg te krijgen van Kurzweil en de K2600 is niet hun enige synth. Als ik nu probeer vooruit te kijken, dan probeer jij verder te kijken dan je neus lang is, ok? Gewoon even hun websites bezoeken is niet zoveel moeite.

Aiai, Vintages stuff. Zijn er ergens nog demo's voor ik dit boardje bestel? Zo niet, moet ik maar blind op ze vertrouwen.

de tijd zal het vertellen.

maar wat nu als je er eentje wil, moet je die uit dk halen?
lekker handig....

Wat je handig noemt. Is een k*teind rijden! ;)

Origineel geplaatst door paol
de tijd zal het vertellen.

maar wat nu als je er eentje wil, moet je die uit dk halen?
lekker handig....

Sorry hoor Paol, maar nu daalt het niveau werkelijk onder nul. Ik zou bijna denken dat je met een tijdmachine naar, voor jou, toekomst bent afgeschoten! :stupid

In deze tijd hebben we gelukkig de beschikking over electronisch betaalverkeer en postbodes. En nee, de postbode :walker: niet van Denemarken naar m'n voordeur...

Back