MFB Synth II op DSF Meeting 2006

Klaas

Ouwe rot
Ook dit jaar was de DSF Meeting weer een enorm succes en heb ik veel plezier beleefd aan het contact met andere synthforumleden en de gear die men heeft meegenomen.

Vorig jaar werd er behalve over de persoonlijke contacten ook veel gesproken over de meegenomen gear en wat ieders mening over deze gear was.

Dit jaar zie ik in the DSF Meeting 2006 thread erg weinig over de bevindingen van de bezoekers betreffende de meegenomen gear.

Dit jaar heb ik de MFB Synth II en de AKAI AX-60 meegenomen en ben erg benieuw naar jullie mening over deze synths!

Re: MFB Synth II op DSF Meeting 2006

Origineel geplaatst door Klaas
\
Dit jaar heb ik de MFB Synth II en de AKAI AX-60 meegenomen en ben erg benieuw naar jullie mening over deze synths!

Zijn beide synths niet al ruim besproken op het Synthforum en was het juist de bedoeling van de meeting dat je het er over kon hebben "face 2 Face"
Begrijp me niet verkeerd maar je komt net van de meeting af waar je iedereen hebt kunne zien en achteraf als iedereen weg is ga je vragen wat ze van je synths vinden. :confused:

but no hard feelings k :biertje:

Re: Re: MFB Synth II op DSF Meeting 2006

Re: Re: MFB Synth II op DSF Meeting 2006

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Zijn beide synths niet al ruim besproken op het Synthforum en was het juist de bedoeling van de meeting dat je het er over kon hebben "face 2 Face"
Begrijp me niet verkeerd maar je komt net van de meeting af waar je iedereen hebt kunne zien en achteraf als iedereen weg is ga je vragen wat ze van je synths vinden. :confused:

but no hard feelings k :biertje:

Ik snap deze post niet hoor, ben je zijn vader?

Andere synthforumers hebben misschien ook interesse in jullie synth bevindingen?

But no hard feelings
;)

Re: Re: Re: MFB Synth II op DSF Meeting 2006

Re: Re: Re: MFB Synth II op DSF Meeting 2006

Origineel geplaatst door pal
Ik snap deze post niet hoor, ben je zijn vader?

LOL :D nou idd nu ik het zo terug lees. Maar ik heb wel een punt.

.

Maar nu weer ONTOPIC

Ik heb op de meeting niet met de MFB synth II gespeeld, maar ik heb daar 'vroeger' al wel eens mee gespeeld. Ik ben er zeeeeeeeeeeer over te spreken. Ikzelf heb een MFB synth I en die is erg bruikbaar. De II heeft echt een paar goede verbeteringen, zoals die LFOs en de sequencer. Dat je patterns kunt wisselen terwijl ie loopt.

MFB synth I en II zijn erg onderschat vind ik persoonlijk.

Het is heel simpel.
van de vele synths die ik heb beluisterd was de combi van de MFB Synth 2 met de Delay bak die er achter hing er een die mijn dag erg veraangenaamd hebben! Lees, ik ga de MFB synth tzt ook kopen:D

Zoals ik in de meeting thread al zei, heeft dat ding me echt positief verbaasd. Ik was vantevoren bang dat ie te veel een minimoog kloon zou zijn, maar dat valt heel erg mee! Echt een toffe bak. En ik heb met ensemble dan ook een hele tijd over dat ding staan kwijlen. Misschien wel eens een leuke synth voor naast m'n Pulse en Evolver!

Met de AX60 was ik al bekend, en ook dat is een prima synth. lekker rauwe sound, en beter dan een Juno106 vind ik.

De dave smith evolver en Mfb synth 2 liggen kwa prijs vrij gelijk,
welke heeft jou voorkeur en waarom? of vullen ze elkaar mooi aan?

Ik vond die MFB synth II ook erg leuk, alleen jammer dat er geen cv/gate inputs op zitten

Maar het allerkeukste vond ik eigenlijk die Danelectro reel delay die erachter hing;
Makkelijk te bedienen en een erg goede sound
Tot m'n verbazing zag ik later dat die < 100 E kost. Echt ongeloofelijk

Ik denk dat ze elkaar mooi aanvullen. De MFB klinkt wat warmer en voller, de Evolver is scherper en levendiger. De MFB is qua opbouw een klassieke synth (bijna gelijk aan Minimoog, Pulse enz), terwijl de Evolver echt wat nieuws brengt. Door osc1 op links te zetten en osc2 op rechts (met ieder een eigen filter!) krijg je een enorm breed geluid. Daarnaast heeft de evolver nog zoveel andere opties (feedbacks, wavetables, delays) en de wereld aan modulatiemogelijkheden, waardoor je enorm complexe geluiden kan maken. Dat kan de MFB niet, en heef een meer herkenbare sound, maar die is zeker ook niet verkeerd.

Als ik één van de twee moet kiezen, zou het de Evolver worden, puur voor z'n complexiteit en z'n eigen geluid. Maar veel liever zou ik ze dan naast elkaar zetten. Al was 't maar voor 't kleurtje ;).

Iedereen hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Ik vond die MFB synth II ook erg leuk, alleen jammer dat er geen cv/gate inputs op zitten

Levka: voor zover ik weet heeft de MFB Synth II wel een cv/gate IN aansluiting d.m.v. een stereo jack aanluiting, maar géén cv/gate OUT

RockSteadyBeat; Ik begrijp jou reactie wel een beetje, maar ik stel deze vraag omdat ik zelf ook met synths van andere synthforumleden heb zitten spelen en dus niet de hele tijd bij mijn eigen spullen heb gestaan.

Heb je ook met m'n evolver staan pielen? Dan ben ik wel benieuwd hoe jij die vergelijkt met de MFB.

Hoi ProtoHuman,

Helaas heb ik hem niet beluisterd en kan hem dus niet vergelijken.

Ik wilde graag nog even met de DSI Evolver spelen, maar elke keer als ik weer even rondliep waren er weer andere forumleden bezig met de DSI Evolver en de Yamaha RM1x.

Dus helaas; een volgende keer mischien.

Misschien dat ik er in de toekomst gewoon eentje koop, want het lijkt mij een mooie synth en volgens mij kan je er géén buil aan vallen.

Origineel geplaatst door levka
Maar het allerkeukste vond ik eigenlijk die Danelectro reel delay die erachter hing;
Makkelijk te bedienen en een erg goede sound
Tot m'n verbazing zag ik later dat die < 100 E kost. Echt ongeloofelijk

sorry voor het half off-topic gaan, maar hoe is die eigenlijk ? ik heb hem niet geprobeerd, maar hoor er wel slechte verhalen over (en topch ben ik er heel erg benieuwd naar!)

Hee Klaas,

ik heb ook even met de MFB Synth 2 gespeeld en was ook behoorlijk onder de indruk, zeker een van de revelaties van de Meeting. Fijn geluid en veel mogelijkheden. Ik heb ook even op de Akai AX gespeeld en was daarover ook wel positief verrast, hij klonk zeker "organischer" dan ik had verwacht, al had ik het gevoel dat-ie niet per se zomaar makkelijk in de mix zou liggen. Dank aan jou (en alle anderen die gear meegenomen hebben) voor het laten proeven van deze fijne instrumenten.

Back