mengpaneel vraag

A.V producties

Goeiendag eem !
hallo ,

vraagje,

ik wil binnenkort een geluiskaart kopen met 8 gebalanceerde in/uitgangen en spdif met preamps op de kanalen van motu denk ik........

maar wat voor mengpaneel kan ik hier het beste voor gebruiken ? eventueel mengpaneel met controller waarmee ik mijn sequence progamma cubase sx mee kan regelen .

aangeraden is mij de DAP AUDIO LIVE MIXER 3 ,, ik ben hier zelf niet zo onder de indruk van jullie ????..............

ik zat meer aan een mengpaneel te denken met zowiso 16 mono kan. met gelijke uitgangen dus gelijk naar de geluidskaart en dat de 8 outpust van de geluiskaart weer in het mengpaneel te recht komen dat is ze dan in de sub kan masteren met mijn rand aparatuur verder dacht ik 4 stereo kan. en diverse andere leuke funties (zowiso samenwerking met pc ) 2 eq.s tot. en ook reverbs. !!

(Ik zat ook te denken aan wat ze bij omroepen vaak gebruiken die mengpanelen )

groetjes,

Arjan

GRaag reactie wil binnenkort goed beginnen !! hehe

Re: mengpaneel vraag

Origineel geplaatst door A.V producties
ik wil binnenkort een geluiskaart kopen met 8 gebalanceerde in/uitgangen en spdif met preamps op de kanalen van motu denk ik...

Als je het mij vraagt = DAP = ROTZOOI

MOTU en DAP is als een vlag op een modderschip.

Afhankelijk van wat je wilt is een M-Audio ProjectMix I/O ook een idee. Audio inputs en control surface in één.

Een combinatie geluidskaart MOTU, RME of gelijkwaardig met een mengpaneel Yamaha, Soundcraft Spirit, Mackie en dergelijke is een hele goede combinatie.

(Ik zat ook te denken aan wat ze bij omroepen vaak gebruiken die mengpanelen )

Je bent toch opzoek naar een recording tafel en niet naar een broadcast tafel?

In de broadcasting (uitzending, of te wel omroepland) worden veel verschillende tafels gebruikt passend bij de het werk dat gedaan moet worden. Een 3 FM DJ / presentator gebruikt een heel specifieke tafel waar jij in je opnamestudio helemaal niets aan hebt. Bij interview / praat programma's worden vrij conentionele live tafels gebruikt, Midas, Soundcraft (Spirit) etc. Bij grote shows of concertregistratie's komen de echte grote tafels kijken.

re

re

ok ,

dus dap is niet wat .....

en motu dus ook niet of motu wel in combinatie met een macie mixer ,, ik wil graag een mixer hebben van rond de 400 a 500 euries en ook een geluidkaart rond die prijsklasse !

ik hoop dat je er wat mee kunt,

groejtes,

Arjan

Re: re

Re: re

ok ,

dus dap is niet wat .....

en motu dus ook niet of motu wel in combinatie met een macie mixer ,, ik wil graag een mixer hebben van rond de 400 a 500 euries en ook een geluidkaart rond die prijsklasse !

ik hoop dat je er wat mee kunt,

groejtes,

Arjan

Hoeveel instrumenten ga je tegelijk opnemen en zitten daar microfoons tussen of zijn het alleen synthesizers? Dit is namelijk belangrijk voor de keuze van het type mengpaneel.

Back