Allen&Heath Sq5 vragen

cream

Ouwe rot
Ik zit te denken om een Allen&Heath SQ5 aan te schaffen maar heb een paar praktische vragen.

1) Ik wil al mijn kanalen vanuit de DAW naar de SQ5 sturen dus heb ik ASIO hiervoor nodig. Ik wil daarentegen ook CV signalen versturen vanuit Bitwig. Ik gebruik daarvoor nu een Expert Sleepers ES-8 i.c.m. een RME Digiface Aangezien ik geen twee ASIO drivers tegelijk kan draaien, hoe zou ik nog CV signalen uit kunnen sturen?

2) Hoe werken jullie met automation in je sequencer i.c.m. de SQ5? Als ik mijn hardware compressors aansluit op de SQ5 dan lijkt me volume automation vanuit de sequencer niet echt meer te werken. Zijn er manieren om automation op de SQ5 te doen?

3) Ik zou graag ook alle individuele kanalen uitsturen en opnemen in bitwig. Gaat dat in de praktijk goed?

4) Ik gebruik wel eens parallelle effecten zoals gitaar pedalen. Is die delay compensatie goed op de SQ5?

Laatst gewijzigd:
Select the USB B port when recording into a DAW, this will allow 32x32 audio streaming.

Multitrack Record + Multitrack Playback, not supported simultaneously.

External inserts, and inserted FX (whether active or bypassed) are NOT delay compensated. For example, inserting a De-esser or DynEQ from the FX Rack adds 24 samples on input / bus processing (250us).

0.7ms of overall system latency from analogue input to analogue output.

De SQ heeft twee USB poorten (A voorop, B achterop) waarbij A meestal gebruikt wordt om twee sporen audio af te spelen of op te nemen en de B om de 16/32 sporen op te nemen dan wel af te spelen. Je moet in de settings kiezen welke USB actief is, ze kunnen tegelijk.

Ehn, kan ik nu wel of niet multitrack opnemen en afspelen tegelijkertijd? 32x32 suggereert dat dit wel kan toch?

Zoals ik het lees niet (tweede regel)
De SQ kan max 48 kanalen in de tafel processen (dat is wat ik weet) en daar van max 32 in of uit sturen over usb (is wat ik zo lees)

Back