gezocht: versterker

Status
Please reply by conversation.

darksoul

Nieuwkomer
Ik zoek een versterker om mijn gehoororgaan te verknoeien met het geluid van m'n korg trinity. Minimum 100 W. Wie kan me iets aanraden? En wie heeft iets in aanbieding?

Groetjes en zo,
-darksoul

Zoektocht leverde niet veel op. 't is trouwens niet voor in de studio maar voor live lawaai te maken...

'k heb ook al eens rondgekeken met mijn surfplank... interessante dingen lijken mij de keyboardversterkers van roland (kc 300/500) en fender (kxr 100/200), maar die dingen zijn nogal boven mijn budget eerstehands... en ik zou er dan twee moeten hebben voor een goei stereo geluid.

Dus alle tips zijn welkom!

-den dark

www.feedback.nl -> on stage -> versterkers
Misschien daar iets te vinden? Met 500 euro moet je toch een eind komen als ik die prijzen daar bekijk.

Tip: laat je niet in de war brengen door enorme wattages. Er zijn meer dingen die belangrijk zijn. en een versterker van 50 watt RMS kan al een heleboel lawaai maken. Vergis je daar niet in.

Dank je wel voor de info. Maar daar staan enkel de versterkers (afzonderlijk) zonder box. Wat ik zoek is meer een gitaarversterker maar dan voor een synth.

Zoals u ziet ben ik een leek in PA... :D

`hoi darksoul,

ik heb goede ervaringen met een oude powered mixer van Yamaha EMX2150 (6 kanaals, 200 watts met delay/reverb, EQ!)
en twee tannoy CPA 12 speakers (12 inch, met drivers). Totale kosten: ergens tussen500 en 600 euro
Met dit setje speelde ik in best grote zalen. Ook heeft zo'n powered mixer een toonregeling per kanaal, beveiliging tegen clippen en VU-meters. Helemaal compleet dus. Zo'n set heeft een fix frequentiebereik, passend bij een synth.
Met het laag kon ik de bassist nog behoorlijk irriteren!!
Helaas heb ik dit setje nog zelf nodig.

peavey, carver

peavey, carver

Carver kan ik je sowieso aanraden. Geweldige versterkers.. veel power.. en niet al te zwaar (dus ook nog makkelijk mee te nemen). Tweedehands redelijk te betalen.. al zul je goed moeten zoeken.

Peavey heeft ook leuke dingetjes.. vooral die oude CS serie is goed.. en ook tweedehands wel te vinden.

Carver is mooi, idd, vooral die 1 HE modelletjes, lekker voor in de studio ook, flink wat power en geen lawaaierige fan...

Status
Please reply by conversation.
Back