Ramirez
Ouwe rot
Mischien dat degene die ooit een yamaha psr400/500 hebben gehad dit herkennen.
Hier zat namelijk een hele mooie funktie in,om razendsnel melodie's te maken.
5 sporen speel je stuk voor stuk looped in(1,2,3,of 4 maten lang). Simpelweg met een metronoom injammen.
De quantisering deed de rest.
De automatische begeleiding paste (behalve het drumspoor uiteraard)alles aan wanneer je akkoorden speelt.
Daarnaast kon je de sequence copieren naar 4 zones en muten.
Deze simpele maar uitgekiende funktie maakte het mogelijk binnen 5 min een complete autom begeleiding in elkaar te zetten.
Je inspiratie ging dus niet snel verloren.
Ik vond het in ieder geval een superfunktie om melodies te verzinnen,en naderhand met synths en dergelijke alles uit te werken.Zie het maar als een soort kladblok.
Ik heb hier toendertijd zodanig veel gebruik van gemaakt dat ie kompleet overleden is.
Voor degene die dit herkennen
ijn er nog meer yamaha keyboards die precies deze funktie aan boord hadden?
Of bestaan er hardware sequencers of dergelijke apparaten die dit ook hebben?
Wel heb ik een psr9000 die dit ook kan ,maar wat toch te veel tijd in beslag neemt door de menu's.
Ik heb er zelfs aan zitten denken gewoon weer zo'n 400 erbij te halen voor een prikkie.
Maar ja.. als er ook andere dingen op de markt zijn met deze funktie,dan is dat het overwegen waard.
In ieder gaval bedankt.
Hier zat namelijk een hele mooie funktie in,om razendsnel melodie's te maken.
5 sporen speel je stuk voor stuk looped in(1,2,3,of 4 maten lang). Simpelweg met een metronoom injammen.
De quantisering deed de rest.
De automatische begeleiding paste (behalve het drumspoor uiteraard)alles aan wanneer je akkoorden speelt.
Daarnaast kon je de sequence copieren naar 4 zones en muten.
Deze simpele maar uitgekiende funktie maakte het mogelijk binnen 5 min een complete autom begeleiding in elkaar te zetten.
Je inspiratie ging dus niet snel verloren.
Ik vond het in ieder geval een superfunktie om melodies te verzinnen,en naderhand met synths en dergelijke alles uit te werken.Zie het maar als een soort kladblok.
Ik heb hier toendertijd zodanig veel gebruik van gemaakt dat ie kompleet overleden is.
Voor degene die dit herkennen
ijn er nog meer yamaha keyboards die precies deze funktie aan boord hadden?Of bestaan er hardware sequencers of dergelijke apparaten die dit ook hebben?
Wel heb ik een psr9000 die dit ook kan ,maar wat toch te veel tijd in beslag neemt door de menu's.
Ik heb er zelfs aan zitten denken gewoon weer zo'n 400 erbij te halen voor een prikkie.
Maar ja.. als er ook andere dingen op de markt zijn met deze funktie,dan is dat het overwegen waard.
In ieder gaval bedankt.