triton fanaten

roal

Ingeburgerd
ben op zoek naar triton mensen die zowel ervaren als onervaren zijn om ideeen uit te wisselen.

jah me too, wat ik snap er nog helemaal niks van (heb dan ook nog geen tijd gehad om de handleiding erbij te pakken)

ik wil graag dingen weten over hoe ik karma patches kan inladen, sampling, multisamples (en welke cd's die ondersteunen), kan ik de vocoder samplen met de triton en dit in een sequence plakken? of moet ik hiervoor pc software gebruiken?
heeft de ingebouwde sequencer duidelijke voordelen tov een pc software sequencer?
is het waar dat ik maar 2 combi's kan gebruiken in een sequence op de triton? en zou ik ongeberkt aantal combi's kunnen gebruiken als ik een pc sequencer gebruik. Of is het beter, 2 als max te gebruiken en dan om te zetten naar audio tracks zodat ik op die manier 'onbeperkte' polyfonie kan bereiken?

ik ben een mega vette newbie, en zou ook graag willen weten hoe ik mbv een mixer of meerkanaals geluidskaart nu kan afmixen, wat afmixen nu is. Of daar quick howto's voorzijn. Heb namelijk niet erg veel tijd om te musiceren, maar in dat kleine beetje tijd wat ik heb wil ik het toch graag snel leren. (anders ben ik genoodzaakt dingetjes te verkopen en dat doe ik liever niet)

jammer

jammer

jammer dat je in hengelo woont ,ik woon in roodeschool ,dat is helemaal in the north.

dat is een enorme nadeel als je mensen zoekt die ook met synth,s werken .

kwas graag eens bij je op bezoek gekomen om synth ervaringen te bespreken .

de vragen die je hebt zijn ook nog te moeilijk voor mij maar ik kom er achter ,al heb ik ook zo weinig tijd
8) 8) :stupid :stupid :stupid

ps

ps

probeer eens de template s te loaden die staan in de seqenser mode rechtsboven onder de tab.
maar twee combis heb ik ook nog niet voor elkaar gekregen

Als je een pc sequencer gebruikt en je Triton in multimode zet, kun je 16 kanalen afspelen. Als je de combi's naar multimode kopieerd kun je meerdere combi's tegelijk afspelen (afhankelijk van de hoeveelheid kanalen die een combi gebruikt).

P.S. Ik heb de rack-versie. Hier zit geen sequencer op en kun je maar een combi tegelijk afspelen. Mischien zijn er nog meer verschillen (geen multimode?). Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de ingebouwde sequencer tegen een pc sequencer opkan.

P.S. Roal, ik kom uit Eenrum. Ook helemaal uit "the north".

ja mee eens bambam
maar de Korg Triton rack heeft toch ook een sequencer aan boord? :?

Deze 'triton fanaat' heeft toch maar besloten z'n Triton te houden en niet in te ruilen voor een Karma ofzo.

En aangezien ik geen baan meer heb heb ik zeeen van tijd over om nu eens echt met mijn Triton te gaan werken.

Ik zit momenteel serieus te overwegen om mijn Triton te gaan 'modden' met een interne SCSI harddisk en eventueel het 3,5" diskette te vervangen door een interne SCSI drive. Had handleidingen op internet gevonden, maar vroeg me af of er hier ook mensen met ervaring zijn.
Waarom modden? Hmm weet ik veel ik ben een GOT Tweaker :) zegt dat genoeg? En 3,5" 1.44MB is niet functioneel genoeg ...

En die SCSI interface die op mijn Triton zit ... ik heb gehoord uit het roddelcircuit dat je hier alleen dingen mee kan doen met aangesloten externe apparatuur. Met Yamaha EX5 kon je toch vanuit PC via SCSI samples dumpen? Waarom kan dit niet met Triton?

m.a.w.: ben opzoek naar ervaren triton gebruiker ;)

Laatst gewijzigd:
Back